Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2006 Hvad med en rigtig badass SUV ?? http://www.blocket.se/vi/8500144.htm?ca=23_11_s Så skal du se pick up versionen af den. Pimpet Street Style med spinners og hele pivtøjet. Yes yes...de er herover. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Jeg har lige købt en privat brugt Volvo XC90 T6 (272HK), 2004, 50000km og ALT i udstyr inkl 7 sæder, sort med lyst læder, svensksåld med 6 mdr. garanti tilbege SEK 325.000...... Jeg kan bedre lide Q7 og Cayenne, men her slipper du også et par hundrede ekstra...... Så hvorfor ikke en XC90?? Jeg købte den fordi jeg ville have en "ægte" SUV og samtidig have råd til en brugt roadster næste år!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Der er stortset ingen af SUVer der er på markedet der kan kører i tærren, det skyldes at se leveres på 18-20" meget brede gade dæk og ikke som en Land Rover med smalle tærrendæk eller en mellem ting. Men sæt en 16" med en 70 profil tærrendæk på en X5 eller en Cayenne så skal i se løjer. Netop de to er faktisk dem der klare sig bedst i tærren med standart montering ikke over 18" gadedæk. X5erens Xdrive er en viderudvikling af det der sidder på Landrover. De fleste SUV har fantastiske egenskaber på sne og is (med vinterdæk), så vil du eller skal du kører i tærren, så køb Landrover, vil du bare have en fed stor SUV, med meget sikkerhed så er det ud og prøve lidt. Personligt ville jeg nok gå efter en X5 4,6 (iøvrigt en Alpina motor) eller Porsche hvis du skal over de 300 hk, efter min mening de bedste biler i den klasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Personligt ville jeg nok gå efter en X5 4' date='6 (iøvrigt en Alpina motor) eller Porsche hvis du skal over de 300 hk, efter min mening de bedste biler i den klasse.[/quote'] Så vidt jeg husker, så har 4.6 L motoren i X5'eren 347 hk, så ingen grund til at købe misfosteret af en Porsche for at runde de 300 hk ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Så vidt jeg husker' date=' så har 4.6 L motoren i X5'eren 347 hk, så ingen grund til at købe misfosteret af en Porsche for at runde de 300 hk ;)[/quote'] Jep, slog den lige op 347 og 4,8 har 360 :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Kommer jo an på om man påtænker at runde de 400 hk eller måske endda nå de 500 hk... Så kommer man ikke langt med BMW med mindre der står Hartge eller lignende på bagklappen. Som før skrevet så kan jeg på det varmeste anbefale at nappe en Cayenne Turbo eller en Turbo S hvis budgettet tillader det. Jeg var i hvert fald glad for min :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Groft sagt og med risiko for at blive upopulær kan man dele SUV-klassen op i 3kategorier De "rigtige": Cayenne Q7 X5 Range Rover XC90 Touareg (Er der nogle som "tør" at sætte dem i prioteret rækkefølge) Wannabe´s: Alle de asiatiske USA-SUV Jeg er klar over at en Jeep, Hummer, Landcruiser kører i bedre terræn, men der jo ikke meget jord på Øresundsbroen;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Undskyld jeg mente 2 kategorier Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Jeg ville nu hellere dele dem op i 3: Stadsjeep's: XC90 Touareg Cayenne X5 Q7 Jeep Infinity ..o.s.v... Terrænbil: Range Rover De andre: Kia Toyota ...o.s.v.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Jeg ville nu hellere dele dem op i 3: Range Rover terræn? Tjek lige uddrag fra bilmagasinets test:) OK, den er stadig kompetent som få i terrænet, men hvad kan man bruge det til, når det lækre interiør er så sart, at du ikke nænner at sætte dig ind i bilen med beskidte gummistøvler på? Nej, har du brug for en bil til det grove, er du bedre tjent med en meget billigere Mitsubishi Grand Pajero eller Toyota LandCruiser. Ingen kan dog tage den overvældende køreoplevelse fra Range Rover – især hvis du holder af af skræmme dine medtrafikanter. Først og fremmest er den bare så STOR, at alle andre flygter ind i indersporet, når kareten dukker op i bakspejlet. Når de 2,4 ton dødvægt lægger fra land, føles det, som om selve grundfjeldet sætter sig i bevægelse, http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=552 I øvrigt har en af mine venner lige fået sin nye Q7 4,2 og han HADER bilmagasinet som halvsviner den!!! For ham er den ÜBER ALLES Kan vi lige fået et par Q7 "anmeldelser" i forhold til de Cayenne etc????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Tja, og svenske "Teknikens Värld" har en anden konklusion: http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/q7_mot_xc90_och_disco_3/index.xml ..og der er mere terræn i Sverige, så tror mere på dem!! Men havde glemt Toyota LandCruiser.. Den er også ganske kompetent "off-road" Well, har selv en Discovery og den kommer frem OVERALT! Har prøvet gyngehesten XC90, en Touraeg og den nye Q7 - det er fine biler, men de er IKKE terrænbiler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Når så mange nu nævner Range/Land Rover som "ægte" terrænbiler, hvor bliver så LandCruiser'en af? Det er i manges øjne terrænbilen når man skal udenfor alfar vej Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Jeg er sgu glad for min ML'er..... Den fragtede mig og familie fra Chamonix til Bruksparken på 10 og en halv time.... 1422km med sømmet i kælderen.... :) Og den kan klart anbefales, da den er hamrende billig i dele. Med lidt fælge, opdateret navi, og bremser fra en CLS63AMG, så virker det....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Får min Q7 til december, så skal jeg da komme med min mening om den, men jeg er jo nok lidt forhånds indtaget, for de gange jeg har prøvet kørt den var den bare for lækker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Men en ting er jo også at trille rundt i en stor 4x4 til og fra arbejdet, noget andet er jo hvis man smider nogle terræn dæk på og kaster sig ud i et rigtig off road eventyr.. Derfor er det nok svært at sammenligne. Range Rover er jo gået hen og blevet en luksus SUV som de andre i samme klasse. Måske skal man så hellere overveje en Land Rover eller en Land Cruiser hvis det er off road man vil kører.. Jeg tvivler på folk køber X5, Cayenne, ML eller Q7 fordi de vil tage den over marken hjem.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 HA HA ja min Q7 skal da ikke over nogen form for marker. Den skal da højst have en familie tur ned gennem europa til næste sommer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 HA HA ja min Q7 skal da ikke over nogen form for marker. Den skal da højst have en familie tur ned gennem europa til næste sommer. hehe præcis.. Det er også derfor det er uinteressant at diskutere om bilen kan køre off road eller ej (ikke fordi jeg beskylder dig for at gøre det).. Jeg ved heller ikke om jeg ville med min X5'er, men det kunne alligevel være lidt sjovt at lære sin bil at kende med lidt off road træning =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ronal 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Q7 V12 Hvor bliver snakken om den nye Q7 V12 af? udklip fra Audi email. Som första bilmärke i världen kan Audi erbjuda en tolvcylindrig V12 dieselmotor i en serietillverkad personbil. Denna världsnyhet som utvecklar 500 hästkrafter och ett vridmoment på hela 1 000 Newtonmeter gör sin debut i Audi Q7. Med V12 TDI skriver Audi ytterligare ett nytt kapitel dieselhistoria Den nya V12 TDI-motorn uppvisar tydliga likheter med motorn i nya sportvagnen R10 från Le Mans och med sin kraftfulla prestanda placerar den Audi Q7 i nivå med förstklassiga sportbilar. Bilen accelererar från 0 till 100 km/h på endast 5,5 sekunder medan toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Det maximala vridmomentet är tillgängligt redan från 1 750 varv/min. så er det kun et spørgsmål om prisen ??? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Fed motor, men for fanden hvor er den grim........ :( Hvor bliver snakken om den nye Q7 V12 af? udklip fra Audi email. Som första bilmärke i världen kan Audi erbjuda en tolvcylindrig V12 dieselmotor i en serietillverkad personbil. Denna världsnyhet som utvecklar 500 hästkrafter och ett vridmoment på hela 1 000 Newtonmeter gör sin debut i Audi Q7. Med V12 TDI skriver Audi ytterligare ett nytt kapitel dieselhistoria Den nya V12 TDI-motorn uppvisar tydliga likheter med motorn i nya sportvagnen R10 från Le Mans och med sin kraftfulla prestanda placerar den Audi Q7 i nivå med förstklassiga sportbilar. Bilen accelererar från 0 till 100 km/h på endast 5,5 sekunder medan toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Det maximala vridmomentet är tillgängligt redan från 1 750 varv/min. så er det kun et spørgsmål om prisen ??? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Jeg vil da sige at Q7 er da betydelig pænere end visse andre.. Du kan da ikke kalde den grim!!!! Glæder mig da til at prøve V12eren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Jo....Det kan jeg godt..... Prøv at se den fra siden...og bagfra. Den hænger slet ikke sammen i linierne..... Forfra er den ok, men pæn er den ikke...... Så er en Cayenne langt flottere....... Jeg vil da sige at Q7 er da betydelig pænere end visse andre.. Du kan da ikke kalde den grim!!!! Glæder mig da til at prøve V12eren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Jo....Det kan jeg godt..... Prøv at se den fra siden...og bagfra. Den hænger slet ikke sammen i linierne..... Forfra er den ok, men pæn er den ikke...... Så er en Cayenne langt flottere....... Siger manden der kører i MB ML...en varevogn in disguise... Q7 er fantasisk fed.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Nej nu spænder du lige hjelmen. Du kan jo ikke se foreskel på en cayenne og en toureg, de er fuldstændig ens, på nær at cayennen har en vildt grim front. Audi Q7 Rules :) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 ..og så oprandt dagen hvor jeg er enig med Supermule!! Havde selv overvejet at købe en Q7, men var VILDT skuffet over hvor grim den er i virkeligheden... Nu bliver det nok i stedet en Touareg W12, når BMW'en skal udskiftes til foråret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 18, 2006 Ligner noget der er løgn bagfra......:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites