birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2006 Det er jo en lidt underlig problematik, hvis nogen sætter ild til min bil og den bil som holder ved siden af også tager skade, skal jeg så betale for hans skade også, det er jo ikke min skyld at en pyroman ser sig gal på min bil? Hvis min bil nu selv-antændte pga. fejl i bilen m.m. så er det vel min forsikring som skal dække det hele, samt skade på biler som holdte ved siden af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2009 Det er jo en lidt underlig problematik, hvis nogen sætter ild til min bil og den bil som holder ved siden af også tager skade, skal jeg så betale for hans skade også, det er jo ikke min skyld at en pyroman ser sig gal på min bil? Hvis min bil nu selv-antændte pga. fejl i bilen m.m. så er det vel min forsikring som skal dække det hele, samt skade på biler som holdte ved siden af? Nope, ikke saa underligt, standard procedure. Eks. Dn bil bliver stjaalet og tyven brager ind i en parkeret bil og tyven stikker af, saa er det DIN forsikring som skal daekke for skaden paa den holdende bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2009 Nope, ikke saa underligt, standard procedure. Eks. Dn bil bliver stjaalet og tyven brager ind i en parkeret bil og tyven stikker af, saa er det DIN forsikring som skal daekke for skaden paa den holdende bil. Har du lagt mærke til at indlægget du citerer er næsten 3 år gammelt...? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2009 Har du lagt mærke til at indlægget du citerer er næsten 3 år gammelt...? ;) bedre sent end aldrig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2009 Og når man kigger i nyhederne så skulle man da tro det var nutidigt ... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mark jensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2011 Hej. jeg håber jeg kan få hjælp her. min bil blev brændt ned igår efter at en bil ved siden af blev sat i brand. da jeg kun har ansvar forsikring skulle jeg kontakte modpartens forsikring. de siger hvis der er tale om påsatte brand på den første bil så kan det ikke erstatte min bil som var parkert ved siden af.. er der nogen her ind der kan bekræfte det Alka siger?? Hilsen Mark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2011 Hej. jeg håber jeg kan få hjælp her. min bil blev brændt ned igår efter at en bil ved siden af blev sat i brand. da jeg kun har ansvar forsikring skulle jeg kontakte modpartens forsikring. de siger hvis der er tale om påsatte brand på den første bil så kan det ikke erstatte min bil som var parkert ved siden af.. er der nogen her ind der kan bekræfte det Alka siger?? Hilsen Mark Den er lidt svær....men tror det er op ad bakke for dig.... Man kan jo også sige, hvorfor skal hans forsikring betale for din bil, han har jo ikke bedt dig om at parkere der. Man....man kan jo også sige, bilen brænder og gør skade på anden ejendom, så skal den vel betale.... Men som sagt, tror de fleste forsikringsselskaber vil forsøge at smutte udenom.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mark jensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2011 Den er lidt svær....men tror det er op ad bakke for dig.... Man kan jo også sige, hvorfor skal hans forsikring betale for din bil, han har jo ikke bedt dig om at parkere der. Man....man kan jo også sige, bilen brænder og gør skade på anden ejendom, så skal den vel betale.... Men som sagt, tror de fleste forsikringsselskaber vil forsøge at smutte udenom.... tak for besvarelsen. Men tror/ved du om jeg vil få medhold til sagen hvis jeg tager sagen op i retten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2011 Der er ikke tale om at smutte udenom. Har man en kaskoforsikring, så dækker den brandskaden. Har man ikke en kaskoforsikring, og man har fået en skade på ens bil, må man se sig om efter en erstatnings ansvarlig. Fordi en bil sættes i brand af en fremmed, bliver bilens ejer (eller dennes forsikring) ikke erstanings ansvarlige. De har jo ikke gjort noget galt. Det er brandstifteren der er ansvarlig, men han er jo væk. Altså får man ingen erstatning. Noget andet er hvis bilen skades af en anden bil(eller knallert) som er fx. stjålet og så køres ind i ens bil. Så har den været i brug som et motordrevet køretøj, og derved træder et såkaldt objektivt ansvar i kraft (ansvar uden skyld) som dækkes af bilens ansvarsforsikring (derfor er ansvarsforsikringer til biler lovpligtige) og den skadende bil vil skulle betale for skaden på den stillestående bil. (hvis tyven så fanges, kan kravet videreføres fra denne forsikring mod tyven, hvis han har skyld i skaden) Det meste af det som står i denne tråd - altså det 5 år gamle - er altså desværre noget pladder. Man får kun erstatning fra en brændende bil, hvis den umiddelbart inden har været i brug som trafimiddel, og altså derved har et objektivt ansvar ifølge færdselsloven (iøvrigt paragraf 101 hvis nogen skulle have lyst til at læse den :-) ) Den er lidt svær....men tror det er op ad bakke for dig.... Man kan jo også sige, hvorfor skal hans forsikring betale for din bil, han har jo ikke bedt dig om at parkere der. Man....man kan jo også sige, bilen brænder og gør skade på anden ejendom, så skal den vel betale.... Men som sagt, tror de fleste forsikringsselskaber vil forsøge at smutte udenom.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites