Jump to content
Gio

"Husk nu at være i lufthavnen et par timer før..."

Recommended Posts

...hvorefter Kloge-Åge skal til at lave self-check-in, og finder ud af at han har glemt sit pas. :rolleye: Nej...vi skal ikke kun til Bornholm, Med andre ord: Det mest åbenlyse - er det oftest det man glemmer? Jeg har det gerne med at lægge mit pas frem dagen før, så jeg ikke kan undgå at huske det. Det er måske kun mig? Så...nu sidder jeg i CPH og patter kaffe, og venter på at manden i racer-taxaen kommer tilbage :o Måske lidt "go´ historie" om andre "sjove" ting folk har glemt ved afrejse, kunne gøre en ok underholdende tråd!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...hvorefter Kloge-Åge skal til at lave self-check-in, og finder ud af at han har glemt sit pas. :rolleye: Nej...vi skal ikke kun til Bornholm, Med andre ord: Det mest åbenlyse - er det oftest det man glemmer? Jeg har det gerne med at lægge mit pas frem dagen før, så jeg ikke kan undgå at huske det. Det er måske kun mig? Så...nu sidder jeg i CPH og patter kaffe, og venter på at manden i racer-taxaen kommer tilbage Måske lidt "go´ historie" om andre "sjove" ting folk har glemt ved afrejse, kunne gøre en ok underholdende tråd!?
Åh, din stakkel... Håber du er kommet godt afsted, hvor du så end skal hen... Selv præsterer jeg ATID at glemme udstyret til mine kontaktlinser!! Engang indviterede en af mine gode venner mig med til Blå Fest for Livgarden i Frederikshavn. Afgangen var præcis den dag jeg kom hjem fra studietur fra Barcelona, så jeg havde pakket det hele meget nøjagtigt, så jeg bare skulle skifte tasker derhjemme, og derefter hoppe på toget i Herning. Jeg havde ca. en time fra vi ankom til jeg igen skulle afsted.. Alt dette gik efter planen, vi ankom til Hotellet i Frederikshavn, tog til poolparty og derefter i byen. Da jeg nogle timer efter kom mindre ædru tilbage til hotellet med min ven, opdagede jeg til min skræk og rædsel, at jeg havde glemt etuiet til linserne! I min brandert tog jeg 2 glas fra værelsets badeværelse og fyldte dem med saltvand og lagde mig til at sove.. Næste morgen blev vi vækket af vennens soldaterkammerater, der havde de sygeste tømmermænd... Da jeg slog øjnene op, så jeg at han stod med et af glassene som mine linser lå i! :eek: Det viste sig at manden havde drukket indholdet af det ene glas inklusiv min ene linser, nippet til det andet glas med den anden linse i og derefter hældt resten ud i vasken!! ... han synes det smagte sært!! :eek: Uden linser er jeg stæreblind, og linserne er desuden årslinser, så den store eftersøgning blev sat i gang. Ansatte fra hotellet kom til for at rense vandlåsen i vasken, filtre diverse steder i bygningen blev set efter, men ingen af linserne blev fundet... Om aftenen var der den største galla-fest, og den ville jeg ikke få noget ud af uden mine linser... Jeg nåede lige ind forbi en brillebutik inden de lukkede, og fik købt nogle endagslinser og fik, trods de dumme omstændigheder, en fantastisk aften! Det var dog mindre spændende at skulle ned til min lokale brilledame og forklare hende at jeg havde mistet mine linser ved at en livgarder havde drukket dem... :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Gio. Stod og skulle afsted til Metallica koncert fra Glostrup station og min kami havde glemt sin billet derhjemme. Afsted med bus igen. Det tog en lille time men vi nåede det dog. Han betaler stadig pils på den konto :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg skulle på ferie i januar/februar, havde jeg sikret mig at have lagerplads nok til alle mine UV-billeder. Både på min 20GB MP3 afspiller, og på en 80GB ekstern harddsik. Jeg glemte strømforsyningerne til begge dele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selv præsterer jeg ATID at glemme udstyret til mine kontaktlinser!!
Ah.. Den har jeg også prøvet! Eller det var kun væsken - og det var såmænd bare på en forlænget weekend i bil til det gamle Østtyskland. Og med mit ringe tyskkundskab fise rundt i den lille by vi boede ved og forsøge at skaffe sig en flaske. Heh.. Men det lykkedes da! Ellers har jeg også i mit gamle job hvor jeg meget tit rejste til Swindon i UK via LHR præsteret ikke at ha' nogen billet. Det var første gang vi skulle rejse på e-tícket som var hot og smart dengang. Self-checking kunne ikke genkende mit eurocard - og damen i skranken kunne heller ikke finde hverken mig eller min kollegas PNR noget sted... Phew... Sådan et returbillet til London på fullfare-C klasse kostede der i 1999 cirka 6.200 per næse.. *host* Men der var dog plads og eurocard'et fra før fik lov at gløde. Men faktisk meget sjældent jeg har glemt noget, i det mindste ikke ting der ikke kunne erstattes. Og når man så håber - sker det aldrig: Først 4 dage i Denver og så videre til San Fransisco på weekend og så 4 dages konference. - indenrigsflyet DEN til SFO var aflyst. Så vi skulle tilbage til kundeservice og bookes om. På vej tilbage er selvsamme flyselskab ved at boarde flyet der skulle gå 30 minuter FØR det vi var planlagt til. Ah.. Lige der hen - om de havde plads. Jeps-sørme-så det havde det. Afsted med det. På vej kom man i tanke om baggageforsikringen - hvis den er lost i mere end xx timer så må man shoppe lidt på forsikringen. Og den ville nok ikke være med det fly der gik FØR vores som var aflyst. Men jo!! De havde sgu læsset vores kufferter på der... Hrmm... Så ingen shopping på forsikringen ved dén lejlighed ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg skulle på ferie i januar/februar, havde jeg sikret mig at have lagerplads nok til alle mine UV-billeder. Både på min 20GB MP3 afspiller, og på en 80GB ekstern harddsik. Jeg glemte strømforsyningerne til begge dele.
Har jeg også selv prøvet (Flere gange)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle til London på kursus og flyve kl 9 lørdag morgen. Fredag havde en kollega fødselsdag og kl 03:00 røg jeg fra Natcafeen til IN, og mindes ikke hvornår jeg kom hjem og gik i seng. En kollega havde lovet at ringe og vække mig, det gjorde han så også ca 10 gange. Kl 8 vågner jeg i det samme tøj som jeg havde på dagen før, med en kollega i telefonen. og ca 1 time til flyet går. Taxaen nåede fra Nørrebronx til Kastrup på 22 min. Jeg tjekker ind, og spasseren oppe ved gaten havde lukket den, og ville ikke åbne den. Efter flere forsøg finder jeg endelig en afgang til London kl 14, og sætter mig i baren og ringer en ven for at snakke med ham de næste par timer så jeg ikke falder i søvn og mister endnu et fly.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg har arbejdet i lufthavnen i en del år efterhånden. der var en kollega der skulle giftes.... Vi havde ikke det store at lave, så han havde lagt sig til at sove i en flycontainer. Glemte jeg at sige han vågnede op i Ørebro??????? Piloterne skaffede ham et jumpseat til Cph og han nåede brylluppet.... Glemte jeg at sige, at hans kone ikke snakkede til os i laaaang tid?????? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har arbejdet i lufthavnen i en del år efterhånden. der var en kollega der skulle giftes.... Vi havde ikke det store at lave, så han havde lagt sig til at sove i en flycontainer. Glemte jeg at sige han vågnede op i Ørebro??????? Piloterne skaffede ham et jumpseat til Cph og han nåede brylluppet.... Glemte jeg at sige, at hans kone ikke snakkede til os i laaaang tid?????? :D
Lyder langt ude. Hvordan kan man sove igennem en lastning af en container ? Og hvordan får man en container ombord på et fly til Örebro ? Plejer at være små 50 sæders der opererer på de ruter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Har du hørt om DHL???? De har en airbus der fløj til Örebro. Og containeren var lastet....

Lyder langt ude. Hvordan kan man sove igennem en lastning af en container ? Og hvordan får man en container ombord på et fly til Örebro ? Plejer at være små 50 sæders der opererer på de ruter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I mit tidligere job, var jeg på en tur rundt i fjernøsten, og i Peking/Beijing havde jeg efter endt undervisning været på dyr restaurant og natklub med ræpresentanterne fra det firma som jeg underviste hos. Det gik så hverken værre eller bedre end at maden på restauranten altsammen var Kinesisk Cousine af den "fine slags", nemlig fugl med hoved langtidsstegt i en mærkelig sort sovs, og en masse andet ganske uspiseligt... Reje chips som eneste faste føde, er ikke modstandsdygtigt mod risvin og senere hårdere spiritus... Hjemturen fra natklub i taxa var en oplevelse i sig selv, da chaufføren kørte godt 200M for langt for den motorvejs afkørsel vi skulle have været af på, og derved bakkede tilbage i nødsporet... nå, men, det gik jo så ikke bedre end at min medrejsende, salgsdirektøren i firmaet, ringede til mit rum næste morgen kl 10.30 og spurgte om jeg var klar til at tage afsted, og jeg må vist have forklaret det ikke var idag jeg skulle rejse, selvom min billet var til om 2 timer! Jeg siger god tur hjem, river en lampe på gulvet i turen til sengen, og vågner hen af sen eftermiddag, erkender jeg stadig er på hotellet og mit fly til danmark så jo er smuttet! Ring til Carlson Wagonlit som siger, "en enkeltbillet, som du først kan få om tre dage, koster pt. 16.500Dkr, da der kun er business ledig" :eek: Prøv at forklare den udgift, samt ekstra hotelomkostning til regnskabsafdelingen???!? Gode råd var dyre, og jeg tog så næste morgen ud til lufthavnen kl. 07.00 til flyet der skulle gå kl. 16.00 og kom utroligt nok ind som første person i stand-by køen. Da jeg så var den eneste der kom med på stand-by var mit stress niveau ganske højt til sidst, og jeg var nok en ydmyg lille dansker i udlandet da jeg fik mit sæde på næst bagerste række i en 747-600. Hjem over Frankfurt, og dét gør man ikke igen!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hjem over Frankfurt' date=' og dét gør man ikke igen!!!![/quote'] DET har du ret i. Jeg fløj engang via Frankfurt til New Dehli. Min bagage havde man så valgt at lade blive i Frankfurt, og der gik 3 dage hvor jeg kun havde det tøj jeg stod og gik i. Fint nok at købe noget andet, men måske New Dehli's stil og min ikke helt er ens, for det var da helt umuligt. Da jeg så skulle hjem (Bangkok-København, via Frankfurt) så var der bagagecheck ude ved flyet i Frankfurt. Min bagage manglede.... Så spørger den rare mand "hvilket fly var du med ?"... "Morgenflyet fra Bangkok" svarede jeg.... Så grinede han og sagde "det er det samme hver morgen, det kommer aldrig med, vi sender det med næste fly".... Jeg gik da helt amok "NEJ, det gør i NOK ikke... I finder min bagage, og så venter vi her til den er ombord".... Det syntes han sjovt nok var helt ok. Da vi så endelig kom i luften, så gik der ca. 15 min. så meddeler kaptajnen at vi desværre bliver nød til at returnere til Frankfurt, da der er en teknisk fejl på flyet, og der findes ingen reseverdele i CPH, så vi skal retur... God damn hvor var jeg negativ ... ALDRIG mere Frankfurt !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites