Jump to content
elpedro

Hvorfor kører mange folk i SUV´er som idioter?

Recommended Posts

Hmmmmm... over de seneste par måneder synes jeg at opleve mere og mere at blive presset voldsomt af bagvedliggende, og meget meget ofte er det folk i Touareg, Cayenne, M og hvad de ellers hedder. Er der andre der oplever dette? Næsten hver morgen har jeg en eller anden båtnakke liggende 3m fra mig, mens jeg overhaler (og kører 130 på 110 strækning over Amager), og tror sgu at det er de store SUV´er 3 ud af 4 gange. Spørgsmålet er så: Er det trafikaggressive mennesker der køber SUV´er eller er det fornemmelsen af sikkerhed i kolosserne der gør at folk er total ligeglade med bremselængde? Generelt fatter folk ikke at overholde denne, men synes det bliver mere og mere grotesk. Det er nået til at jeg virkelig overvejer en overhaling hvis der er en SUV noget sted bag mig på motorvejen... Jeg kører absolut ikke som en engel, ofte noget hurtigt, men synes godt nok det bliver værre og værre med folk der slet ikke fatter vigtigheden af ex bremselængde... Noget som også politiet ser mere og mere, jf ham den civile trafikbetjent i nyhederne igår... Er det bare mig der føler mig forfulgt? Jeg ved godt at ikke alle folk i SUV kører som sindssyge, men andelen er forfærdelig stor blandt dem. Hvad siger i andre, og måske specielt jer der har SUV (Miriam, Supermule...). Får man en fornemmelse af overlegenhed/sikkerhed der kunne få nogen til at køre så uansvarligt? Som sagt så er det ikke for at være efter nogen, for oftest sker det på Amager og har ikke lagt mærke til at det specielt skulle være biler på SE-plader...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja - der findes undersøgeler omkring dette: http://www.msnbc.msn.com/id/8914760/ Den korte udgave her: "Men whose masculinity was threatened — who were told that their initial survey responses were more feminine than masculine — tended to overcompensate for it in the second survey by expressing more homophobia, a higher level of support for the Iraq war and a greater interest in buying an SUV as opposed to other types of vehicles, Willer reports. These men also reported more feelings of shame, guilt, upset and hostility than did those whose masculinity was not threatened." ..noget med usikre mænd med små tissemænd... :laugh: PS! Det er konen der kører vores Land Rover...:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Kan vi deraf konkludere at din kone har en lille tissemand????? Der er også noget med at bøsser foretrækker BMW....... Så det passer vel meget godt!!

Tja - der findes undersøgeler omkring dette: http://www.msnbc.msn.com/id/8914760/ Den korte udgave her: "Men whose masculinity was threatened — who were told that their initial survey responses were more feminine than masculine — tended to overcompensate for it in the second survey by expressing more homophobia, a higher level of support for the Iraq war and a greater interest in buying an SUV as opposed to other types of vehicles, Willer reports. These men also reported more feelings of shame, guilt, upset and hostility than did those whose masculinity was not threatened." ..noget med usikre mænd med små tissemænd... :laugh: PS! Det er konen der kører vores Land Rover...:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næsten hver morgen har jeg en eller anden båtnakke liggende 3m fra mig, mens jeg overhaler (og kører 130 på 110 strækning over Amager), og tror sgu at det er de store SUV´er 3 ud af 4 gange. Jeg kører absolut ikke som en engel, ofte noget hurtigt, men synes godt nok det bliver værre og værre med folk der slet ikke fatter vigtigheden af ex bremselængde... Er det bare mig der føler mig forfulgt? Jeg ved godt at ikke alle folk i SUV kører som sindssyge, men andelen er forfærdelig stor blandt dem.
De bruger så meget benzin, at de ligger sig i slipstrømmen, af din bil, for at spare på de dyre dråber ;) Kender du selv vigtigheden af bremselængden? Nu du siger at du, ofte, kører noget hurtigt??? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vi deraf konkludere at din kone har en lille tissemand????? Der er også noget med at bøsser foretrækker BMW....... Så det passer vel meget godt!!
Sidst jeg tjekkede var min kone ingen mand... Og med din sædvanlige form for logik vil du vel nu også påstå at Miriam er mand OG bøsse.... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender du selv vigtigheden af bremselængden? Nu du siger at du' date=' ofte, kører noget hurtigt??? :confused:[/quote'] Nu behøver man ikke nødvendigvis ligge 3 meter fra forankørende for at køre hurtigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender du selv vigtigheden af bremselængden? Nu du siger at du' date=' ofte, kører noget hurtigt??? :confused:[/quote'] Nu skal jeg prøve om jeg kan forklare bremselængden/reaktionstiden. Reaktionstiden er ca 1/3 af hastigheden, eller... øh... 100 km/t = reaktionstid på ca. 33 meter. Bremselængden er jo forskellig fra bil til bil, bl.a. afhængig af dæk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvorfor skal Miriam blandes ind i det??? Det er jo kun dig og din såkaldte "kone" vi taler om......ikk'.......

Sidst jeg tjekkede var min kone ingen mand... Og med din sædvanlige form for logik vil du vel nu også påstå at Miriam er mand OG bøsse.... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skal Miriam blandes ind i det??? Det er jo kun dig og din såkaldte "kone" vi taler om......ikk'.......
Jeg undlader yderligere kommentarer, og overlader scenen til supergeniet med superlogikken...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Er du begyndt at stamme, når du bliver nervøs??????:D Og ja.... Det er skidt at spille i 2 division. ;)

Jeg undlader yderligere kommentarer' date=' og overlader overlader scenen til supergeniet med superlogikken...[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Er du begyndt at stamme, når du bliver nervøs??????:D Og ja.... Det er skidt at spille i 2 division. ;)
Hvis det nu var tilfældet hvad er problemet så med det? Det er nok ikke folks seksualitet der bestemmer hvordan de kører ;) Gud ved hvorfor du føler dig så truffet fordi folk snakker om folk i SUV der kører dårligt .. hmm.. Hvis man nu brugte søgeren, kunne man nok finde flere eksempler på "folk" i SUV der kører dårligt end Homers seksualitet ;) ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, indlægget var lige så betændt som jeg nok tænkte... Men ja, man kan godt køre for hurtigt uden at kompromittere andres bremselængde, og pointen er at hvis man ikke kan det, så må man bremse inden bremselængden nås :-) Supermule: Jeg troede bøsser kørte TT og gamle mænd kørte Mercedes :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hehe, indlægget var lige så betændt som jeg nok tænkte... Men ja, man kan godt køre for hurtigt uden at kompromittere andres bremselængde, og pointen er at hvis man ikke kan det, så må man bremse inden bremselængden nås :-) Supermule: Jeg troede bøsser kørte TT og gamle mænd kørte Mercedes :D
hehe ja, der er lagt i ovenen til en rask lille diskussion .. =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Føler mig sgu ærligt talt også lidt gammel engang imellem..... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er godt nok en der føler sig truffet va? :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for lektionen ;) Prøver bare at fremhæve vigtigheden i det faktum at høj fart øger bremselængden... nothing else :th2:
En læresætning jeg kan huske fra min skole tid som mekker var at fordobles hastigheden firdobles bremselængden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bøsser og kvinder kører pænt og forsigtigt ! næh ser man en SUV styrte afsted med 10.000 km/t, er det oftest en håndværksmester, der skal nå en aftale med en kunde for 2 år siden og derfor forsøger at køre hurtigere end lyset, så tiden går baglæns. Opmærksomhedssfære: Enorm Men kun overfor politibiler og skjulte fartkontroller. Reaktionstid: Lav Den typiske håndværker har været oppe siden klokken fire om morgenen, efter at have drukket fyraftensbajere til klokken to. Så hvis han skal reagere på fare, kræver det at faren er venlig nok til at vække ham først. Så pas på : :eek::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er måske lige at generalisere for meget, idet de også kører i Hiace'r.......:D

Bøsser og kvinder kører pænt og forsigtigt ! næh ser man en SUV styrte afsted med 10.000 km/t, er det oftest en håndværksmester, der skal nå en aftale med en kunde for 2 år siden og derfor forsøger at køre hurtigere end lyset, så tiden går baglæns. Opmærksomhedssfære: Enorm Men kun overfor politibiler og skjulte fartkontroller. Reaktionstid: Lav Den typiske håndværker har været oppe siden klokken fire om morgenen, efter at have drukket fyraftensbajere til klokken to. Så hvis han skal reagere på fare, kræver det at faren er venlig nok til at vække ham først. Så pas på : :eek::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja Supermule har ret der. Men måske forskellen er at håndværksmesteren kører SUV og håndværkerne i Hiace ;) Men jesus, SUV´erne er jo faktisk intet ift varevognene i indre by hehe.... eller taxi (erne?) på Amager Strandvej hehe.... Kort sagt, jeg er den eneste der kører ordentligt og alle andre er røvhuller... Hmmm, betyder det at jeg er som alle andre derude? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hehe ja Supermule har ret der. Men måske forskellen er at håndværksmesteren kører SUV og håndværkerne i Hiace ;) Men jesus, SUV´erne er jo faktisk intet ift varevognene i indre by hehe.... eller taxi (erne?) på Amager Strandvej hehe.... Kort sagt, jeg er den eneste der kører ordentligt og alle andre er røvhuller... Hmmm, betyder det at jeg er som alle andre derude? :-)
hehe ja det vil jeg sige.. Der er ingen som kører bedre end dig, i følge dig selv .. Det skulle da selvfølgelig lige være mig, som selvfølgelig kører bedre end alle andre =) .. typisk dansk kørementalitet =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far lærte mig engang en meget vigtig læresætning: "Forvent at alle andre billister er idioter, så kan du ikke blive overrasket". For et stykke tid siden var jeg ved at overhale en lastbil på motorvejen, bagfra kommer en BMW i høj hastighed og lægger sig 3-4 meter bag mig. Jeg har ingen mulighed for at trække ind og lade ham komme forbi, så da han begynder sin blinken med tågelygterne for at hilse på mig, hilste jeg tilbage med et kip i håndbremsen. Han så ikke ud som om han havde lært min fars læresætning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Min far lærte mig engang en meget vigtig læresætning: "Forvent at alle andre billister er idioter, så kan du ikke blive overrasket". For et stykke tid siden var jeg ved at overhale en lastbil på motorvejen, bagfra kommer en BMW i høj hastighed og lægger sig 3-4 meter bag mig. Jeg har ingen mulighed for at trække ind og lade ham komme forbi, så da han begynder sin blinken med tågelygterne for at hilse på mig, hilste jeg tilbage med et kip i håndbremsen. Han så ikke ud som om han havde lært min fars læresætning :)
Folks logik kan nogen gange undre en, jeg har prøvet det samme bare på broen, hvor jeg ikke kunne trække ind fordi der lå en lastbil i højre bane.. Så fik gutten bagved bare vasket sin forrude med min sprinkler ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så sparede han lige en masse penge i sprinklervæske der....:D

Folks logik kan nogen gange undre en' date=' jeg har prøvet det samme bare på broen, hvor jeg ikke kunne trække ind fordi der lå en lastbil i højre bane.. Så fik gutten bagved bare vasket sin forrude med min sprinkler ;)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites