Jump to content
Sach

Reggae

Recommended Posts

Er der nogen herinde fra som tidligere har været på Skåne Reggaefestival som nu har skiftet navn til Swea Reggaefestival 2006, plejer det at være et godt arrangement? :) Sanne
Ved det ikke, men hvis du er pjattet med reggae så er der Butu Banton på The Rock i morgen aften.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Sanne Det er kun andet år det er Reggaefestival, så jeg kan ikke svare på om det er godt eller ikk, da jeg ikke var der sidste år, men jeg skal helt klart dit i år! Eek-a-mouse såg jeg på Roskilde for et par år siden, det var fremragende! Mine venner siger at Alpha blondy er rigtigt gode, Looptroop kan jeg selv gå i god for. Her er en link til festivalen: http://www.sweareggaefestival.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved det ikke' date=' men hvis du er pjattet med reggae så er der Butu Banton på The Rock i morgen aften.[/quote']Åh ja...Mr-Homoer-skulle-brændes-som-bildæk-på-gaderne-Reggae-Fyren...*bah* Men ok - derfor kan hans musik stadig være i orden. Men jeg må sige han har nogle bastante u-humane politiske synspunkter og tekster, som tager toppen af en evt. eufori over hans kunnen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du henviser til hans sang om bøsser, så er du enten meget uoplyst eller har misset poiten i debatten og valgt at tro på alt det negative der er blevet sagt. Manden spillede i Lille Vega for et par år siden, uden nogen form for protester.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du henviser til hans sang om bøsser' date=' så er du enten meget uoplyst eller har misset poiten i debatten og valgt at tro på alt det negative der er blevet sagt. Manden spillede i Lille Vega for et par år siden, uden nogen form for protester.[/quote']Det er vel ikke for ingenting at spillestedet har tænkt sig at trække stikket, hvis han begynder på sit had mod bøsser og lesbiske!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sangen der snakkes om er tæt på 20 år gammel. På Jamaica er det forbudt at være homoseksuel og bare mistanke om homoseksualitet kan straffes. Manden er blevet spurgt om sangen stadig stemmer overens med hans holdning til bøsser... Han kunne svare nej og ryge i fængsel eller svare ja og blive upopulær i det Københavnske homomiljø. Faktum er at det er den eneste homofjendtlige sang han har lavet - Det kan de danske homo-folk ikke se ud over og de er så gået i selvsving og har via medier kørt sagen op til noget den ikke er. En joke imo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sangen der snakkes om er tæt på 20 år gammel. På Jamaica er det forbudt at være homoseksuel og bare mistanke om homoseksualitet kan straffes. Manden er blevet spurgt om sangen stadig stemmer overens med hans holdning til bøsser... Han kunne svare nej og ryge i fængsel eller svare ja og blive upopulær i det Københavnske homomiljø. Faktum er at det er den eneste homofjendtlige sang han har lavet - Det kan de danske homo-folk ikke se ud over og de er så gået i selvsving og har via medier kørt sagen op til noget den ikke er. En joke imo.
Det er muligt at sangen er skrevet helt tilbage i 1992, men han synger den altså stadig i Jamaica! Og for at folk lige kan få et indblik i teksten er her et lille uddrag: ”I'm dreaming of a new Jamaica, come to execute all the gays ... Bang-bang, in a faggot’s head” Jeg er selv ret vild med reggae, men det går sgu over mine grænser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites