Jump to content
louisemus

Turning Torso område!?

Recommended Posts

Så har jeg været i Malmø et par gange og kigget mig omkring. Jeg var idag ude ved Turning Torso og det område som ligger lige der. Jeg synes det er SÅ lækkert og top moderne derude, især de forskellige lejligheder som ligger lige ud til den lille "kunstige kanal" og den gade som vidst hedder noget med Rodangatan eller rodongatan? Jeg kan ihvertfald ikke lige huske det. Kort sagt, jeg VIL bo i det område og jeg VIL gøre hvad jeg kan, for at få en lejlighed der. Er der nogen som vil være behjælpelige med at henvie til nogle ejendomsmæglere der har med de lejligheder at gøre? Og til dem som er ved at lave noget nybyggeri derde? Kan simpelthen ikke få en pind ud af hemnet.se og bovision.se, og jeg vil mægtig gerne se lidt på priserne. Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver pisse dyrt... men hold kæft hvor er der lækkert derude.... Er jeg en totalt idiot hvis jeg regner med 1.4 mio. danske kroner? Og hvor hurtigt bliver de gode steder revet væk? Kan nemlig først købe til næste sommer, samme tid som nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, På hemnet.se kan du angive hvor i Malmø området du vil søge på lejligheder. Området omkring Turning Torso hedder Limhamn, så hvis du indtaster det i "Ange område" på søgeforsiden, så finder du (forhåbentligt) en masse lejligheder i nærheden af Turning Torso. Med 1,4 danske millioner kommer du ret langt. Måske ikke lige så langt som i resten af Malmø, men til eksempel kan nævnes at en nybygget 4 værelses lejlighed på 111 svenske kvm (vel omkring 130 danske kvm) plus 16kvm altan i Bunkeflostrand (som ligger ret tæt på Limhamn), koster 1,6 million danske. /Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Morten, Det har jeg prøvet, men jeg finder bare ikke noget information omkring den der "rodangatan" eller hvad pokker det hedder. Det ligger blot 30 meter fra indgangen til Turning Torso, og bag ved Turning Torso er der også nybygger på vej, som jeg gerne ville se på. Så derfor skal jeg have fat i ejendomsmæglere som måske ikke lige er på hemnet.se og hvem der ellers tilbyder de lejligheder. Er simpelthen blevet euforisk. Allersidste mulighed for at imponere mig er Ön, men det synes jeg ligger lidt langt og øde. Men jeg vil ikke sidde og være smart omkring det, så jeg vil hellere kigge på lidt priser og så se hvad jeg kan gøre til næste sommer. Vil også gerne vide, om det er lejligheder som forsvinder i en fart og aldrig bliver solgt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hej, På hemnet.se kan du angive hvor i Malmø området du vil søge på lejligheder. Området omkring Turning Torso hedder Limhamn, så /Morten
WHAT!!! hvor faen bor du henne?? Det hedder Västra Hamn... eller Dockan (bagsiden af VH) Limhamn er 4 km længere sydpå.. Det er svært at sige med 1,4 mio for det kommer an på afgiften til foreningen. Du kan ihvertfald ikke købe kontant for det beløb:) Her er en på Rodergatan http://www.hemnet.se/a.asp?id=3310355&q=1&s=4 Og et linkt til hemnet med alle hits på Västra Hamnen: http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?menuitem=lista&frames=2&pagesrc=search%2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnet%26action%3Dsok%26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettogp%26urval%3D1%26area%3D13%26kommun%3D157%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D2%26boendetypid%3D130%26agandeformid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%26prismin%3D0%26prismax%3Dmax%26nrofrooms1%3D0%26nrofrooms2%3Dmax%26livingarea1%3D0%26livingarea2%3Dmax%26avgiftmin%3D0%26avgiftmax%3Dmax%26prod%3D0%26visning%3Dno%26daysago%3Dmax%26pagesize%3D20%26order%3Dkommun%2Comrade%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservice=hemnettogp God jagt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Morten, Det har jeg prøvet, men jeg finder bare ikke noget information omkring den der "rodangatan" eller hvad pokker det hedder. Det ligger blot 30 meter fra indgangen til Turning Torso, og bag ved Turning Torso er der også nybygger på vej, som jeg gerne ville se på. Så derfor skal jeg have fat i ejendomsmæglere som måske ikke lige er på hemnet.se og hvem der ellers tilbyder de lejligheder. Er simpelthen blevet euforisk. Allersidste mulighed for at imponere mig er Ön, men det synes jeg ligger lidt langt og øde. Men jeg vil ikke sidde og være smart omkring det, så jeg vil hellere kigge på lidt priser og så se hvad jeg kan gøre til næste sommer. Vil også gerne vide, om det er lejligheder som forsvinder i en fart og aldrig bliver solgt :D
Rodergatan hedder det (Åndssvagt navn på en gade IMO). Området hedder Västra Hamnen. Der var lige en enkelt til to millioner og lidt, men med lav afgift: www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3310355&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=9000 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Vil også gerne vide, om det er lejligheder som forsvinder i en fart og aldrig bliver solgt :D
Kender ikke så meget til VH, men på Ön ryger lejlighederne på sydsiden meget hurtigt. Vi bor selv der og holder lidt øje med priserne..Nordsiden derimod er lidt mere moderat liggetider nok primært pga højere månedsafgifter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Louise"mus" Gaden du henviser til hedder "Rodergatan" og ligger ikke i Limhamn, men derimod på Västra Hamnen. Både Vestrehavn og øen er Malmø's A områder. Det fås ikke bedre hvis man vil have en bostadsrätt. For at se annoncerne går du ind på hemnet og gør følgende: 1. Välj län: Skåne 2. Välj kommun: Malmö - Centralt Norr 3. trykker på Urval 4. sætter flueben ved Bostadsrättslägenhet 5. trykker nästa 6. Vælg om du vil have en liste eller se annoncerne på et kort. 7. Evt venter på at kortet hentes. Husk at kig på hvor meget de månedlige fællesudgifter er. De kan godt være lidt høje i Vestrehavn, da alt derude er nyt. Derudover så koster parkering også noget, så husk også at undersøge det. Mht. til Øen, så er der ikke så mange p-pladser derude og lige nu er der ret dødt, men Malmø kommune planlægger nogle massive ombygninger derude, så der kommer mere liv, når beton-fabrikken lukkes. Hehe lyder ikke som et A område, men det er det ;-). God luck.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Kom ikke og sig vi ikke er hjælpsomme her på sunddebatten :laugh:. Det var ret mange svar der kom inden for meget kort tid :th2:
:lol: ja og Nils og jeg fandt fandme samme link....Dog vil jeg sige at venter man 1 år med at købe så vil priserne være nogle helt andre. Vores 3 v på Ön er næsten fordoblet i værdi på blot 3 år.. Og er jeg den eneste der synes øde er fedt?? Tænk på vi bor "øde" klods op af byen, øresund, og broen... jeg er slet ikke til VH fordi det er så "befolket"..men sådan er vi heldigvis forskellige:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar. Puha, ja, det ser ud til at priserne er nogle helt andre om et år så. Men nu fandt jeg da stederne. Jeg har fundet noget, som jeg synes er helt fantastisk over allerede ville overveje til vinter, med hjælp fra mine forældre (men så er lortet sgu nok solgt) og det ligger faktisk på Ön. en 2v 63kvm til 1.095.000 SEK og månedshyra 5500 SEK: Det ligger på sundholmsgatan... Jeg er totalt in love. Hvor hurtigt ryger det skidt der? Ihhhhhhhhhh!!! Jeg er tilfreds med en 2v'er da jeg flytter alene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Louise... jeg er også flyttet derud alene... og jeg købte i november... og endte med at give 1,5 mil danske (ca. 1,850.000) - Sagen er den, at man ikke rigtig kan få noget til den pris derude mere... Jeg har en masse venner/bekendte som også vil derud, men priserne er bare løbet i vejret! Jeg så godt den de andre linkede til, og ja du skal nok regne med at den går min. 100.000 sek over prisen, da de som sagt er i fåtal i den størrelse og pris... Men held og lykke med det hvis du kommer derud... (Det skal lige siges, af en eller anden årsag hersker der enormt mange edderkopper derude om aften, det helt sygt). Her er lidt. http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3314203&service=hemnettogp&caller=main&area=13&tipurl=http://www.hemnet.se/ http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3305110&service=hemnettogp&caller=main&area=13&tipurl=http://www.hemnet.se/ Men velkommen hvis det er...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(Det skal lige siges' date=' af en eller anden årsag hersker der enormt mange edderkopper derude om aften, det helt sygt).[/quote']Fornemmer jeg et drastisk fald i euforien pludselig!? :scared::laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fornemmer jeg et drastisk fald i euforien pludselig!? :scared::laugh:
Jeg ved det ikke, men jeg har aldrig oplevet noget lign. og har lidt opgivet at kæmpe imod dem... skal have fundet et eller andet længervarende middel imod dem, men ingen kender noget - og naboerne har bare valgt at leve med dem! :laugh::surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tænkte nu også mere på Louises´s interesse for området...ikke så meget DIN frygt for de langbenede ...haha
Og min. Havde ellers et godt øje til området, men nej tak, hvis ikke de betaler husleje vil jeg heller ikke have dem krybende rundt i min lejlighed.:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Louise Jeg bor også ude på Øen og kan kun anbefale det - det er et skønt sted. Der er ofte lejligheder til salg derude så det er ikke umuligt at finde en lejlighed senere på året - spørgsmålet er jo så bare hvor dyr den er. Du kan jo også overveje det nybyggeri som er ved at blive bygget ude på øen http://www.kronolotsen.se/...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

HEC: Har været inde og kigge på kronolotsen, men alt er jo solgt! *G* Gio: Nej nej, der er skam stadig eufori, jeg er bare lidt tvunget til at sætte låg på mig selv, da der absolut tidligst kan ske noget, til foråret. Desværre. Men jeg er bare lidt ked af de historier jeg læser, om budrunder og alt sådan noget. Men nu må vi se hvad der sker. Jeg vil holde øje med Ön og så i området ved Turning Torso. Er der andre som har links, til nogle af de firmaer som bygger ude ved turning torso? De har jo gang i byggeriet derude stadig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dit bolig projekt... Jeg har ikke links, men lige dem jeg kan huske... Skanska, Midroc, JM husene ... Der er én til, som bygger nede ved vandet, længst ude... kan bare ikke huske deres navn! Jeg kan ikke finde ud af hvordan de stiger derude, men det er vidst forholdsvis meget... mere hvis du skal ligge det du regner med at bruge i dit køb. For det stiger meget, jeg havde kig på én, som blev solgt og 6 mdr efter var dens nabo steget 200-300.000 sek da den blev sat til salg. Samt, de her nye byggerier - Der står folk jo i kø, dvs. man kommer ind på en liste. og den liste er mega lang... så du skal nok påregne ventetid. Desværre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt ny lejlighed på VH lige ved Turning Torso samt de meget dejlige kanaler, dog med udsigt til øresund (Scandia Pladsen).... Den er færdig til jul, men alle lejlighederne blev revet væk så har på fornemmelsen at det er med at være hurtig hvis man skal have noget fornuftigt... Men det kan vist findes... og har smidt nogle linkes på til dig Men for 1,4 skal man være hurtig...... http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3310355&service=hemnettogp&hitfrommap=1 http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3311037&service=hemnettogp&hitfrommap=1 http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/NPI-object_Frame.asp?objektid=3306043&service=hemnettogp&hitfrommap=1 Og så ellers god jagt ;) :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites