Jump to content
Raveie

Ny bil

Recommended Posts

Hej Kom til at tænke på noget. Var ude hos en Audi forhandler her i Danmark. Fik en god pris på en bil uden afgift. Hvis jeg nu køber den bil, tager den med til Sverige hvor jeg snart bor. Er der så andet jeg skal betale end bilen selv. Tænkker her på om der er noget moms/skat der skal betales? Mvh Allan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der så andet jeg skal betale end bilen selv. Tænker her på om der er noget moms/skat der skal betales?
Du skal betale moms (25%) af bilen i Sverige og skal derfor være sikker på at du køber bilen uden moms i Danmark (kan dog godt være at forhandleren helt automatisk ved dette når det er til export). Udover det, så er der ikke meget andet du skal betale - du skal bruge lidt penge på at betale Bilprovningen for at besigtige og indregistrere bilen, men betragt beløbet som de penge du sparer på leveringsomkostningerne du skulle have betalt hvis bilen skulle indregistreres i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Hvad angår import af biler, så er der skrevet hundredevis af tråde omkring det emne. Om det er fra Tyskland eller DK er ligegyldigt. Det er lidt komisk at skulle gentage alt dette.... ik? I kan lige så godt vænne jer til at lede efter oplysningerne, det kommer i også til fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Er der ikke også noget med at man skal være sikker på modellen er godkendt i Sverige?
Jow, der er noget om det - min søns kollega fik i første omgang af det svenske bilsyn afvist en splinterny A4 1.8 T st car.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jow' date=' der er noget om det - min søns kollega fik i første omgang af det svenske bilsyn afvist en splinterny A4 1.8 T st car.[/quote'] Burde netop denne bil ik være godkendt i Sverige? Hvad gjorde han for at få den godkendt? Mvh Allan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad angår import af biler' date= så er der skrevet hundredevis af tråde omkring det emne. Om det er fra Tyskland eller DK er ligegyldigt. Det er lidt komisk at skulle gentage alt dette.... ik? I kan lige så godt vænne jer til at lede efter oplysningerne, det kommer i også til fremover.
Undskyld Thomas :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Burde netop denne bil ik være godkendt i Sverige? Hvad gjorde han for at få den godkendt?
De svenske myndigheder accepterede ikke de papirer, som ejeren havde fået med den splinternye danske bil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så meget kan det vel heller ik variere?
Bestemt! Biler i DK med meget udstyr er svine-dyre, og bliver oftest kun taget hjem på specifik bestilling. Dem som forhandleren normalt har "stående", er "dansker-skrabede" modeller, som er den slags biler der sælges flest af i DK. I Sverige (og Tyskland) er billedet et helt andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal sørge for at have et CoC. dokument: Certificate of Conformity, på bilen, (meget vigtigt!) og hvis ikke du har betalt moms i dk. skal du betale moms og told afgift her i se. hos tull-verket. som ligger på Ollebovägen ude ved sidste afkørsel før broen til dk har selv lige været "møllen" igennem med min bil som oprindeligt var købt uden afgift og moms. Hilsen Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites