Raveie 10 Anmeld indhold Skrevet July 8, 2006 Hej Kom til at tænke på noget. Var ude hos en Audi forhandler her i Danmark. Fik en god pris på en bil uden afgift. Hvis jeg nu køber den bil, tager den med til Sverige hvor jeg snart bor. Er der så andet jeg skal betale end bilen selv. Tænkker her på om der er noget moms/skat der skal betales? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Er der så andet jeg skal betale end bilen selv. Tænker her på om der er noget moms/skat der skal betales? Du skal betale moms (25%) af bilen i Sverige og skal derfor være sikker på at du køber bilen uden moms i Danmark (kan dog godt være at forhandleren helt automatisk ved dette når det er til export). Udover det, så er der ikke meget andet du skal betale - du skal bruge lidt penge på at betale Bilprovningen for at besigtige og indregistrere bilen, men betragt beløbet som de penge du sparer på leveringsomkostningerne du skulle have betalt hvis bilen skulle indregistreres i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Er der ikke også noget med at man skal være sikker på modellen er godkendt i Sverige? Og så bare nysgerrig, hvilken en er valget faldet på??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Hvad angår import af biler, så er der skrevet hundredevis af tråde omkring det emne. Om det er fra Tyskland eller DK er ligegyldigt. Det er lidt komisk at skulle gentage alt dette.... ik? I kan lige så godt vænne jer til at lede efter oplysningerne, det kommer i også til fremover. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Er der ikke også noget med at man skal være sikker på modellen er godkendt i Sverige? Jow, der er noget om det - min søns kollega fik i første omgang af det svenske bilsyn afvist en splinterny A4 1.8 T st car. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Jow' date=' der er noget om det - min søns kollega fik i første omgang af det svenske bilsyn afvist en splinterny A4 1.8 T st car.[/quote'] Burde netop denne bil ik være godkendt i Sverige? Hvad gjorde han for at få den godkendt? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Hvad angår import af biler' date= så er der skrevet hundredevis af tråde omkring det emne. Om det er fra Tyskland eller DK er ligegyldigt. Det er lidt komisk at skulle gentage alt dette.... ik? I kan lige så godt vænne jer til at lede efter oplysningerne, det kommer i også til fremover. Undskyld Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Burde netop denne bil ik være godkendt i Sverige? Hvad gjorde han for at få den godkendt? De svenske myndigheder accepterede ikke de papirer, som ejeren havde fået med den splinternye danske bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Det var da utroligt, især når man tænker på at bilen ikke burde være meget anderledes end den Svenske Det er vel bare udstyrspakken der kan variere??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Det var da utroligt Ren chikane - ikke andet ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Det var da utroligt, især når man tænker på at bilen ikke burde være meget anderledes end den Svenske Det er vel bare udstyrspakken der kan variere??? Så meget kan det vel heller ik variere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Så meget kan det vel heller ik variere?Bestemt! Biler i DK med meget udstyr er svine-dyre, og bliver oftest kun taget hjem på specifik bestilling. Dem som forhandleren normalt har "stående", er "dansker-skrabede" modeller, som er den slags biler der sælges flest af i DK. I Sverige (og Tyskland) er billedet et helt andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michaelb 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2006 Du skal sørge for at have et CoC. dokument: Certificate of Conformity, på bilen, (meget vigtigt!) og hvis ikke du har betalt moms i dk. skal du betale moms og told afgift her i se. hos tull-verket. som ligger på Ollebovägen ude ved sidste afkørsel før broen til dk har selv lige været "møllen" igennem med min bil som oprindeligt var købt uden afgift og moms. Hilsen Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2006 Der er ingen problemer med at syne helt nye biler fra DK.og som michael sir skal der bare väre COC parir på bilen ( Reg att ) så er det ikke noget problem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites