Kress & Betina 10 Anmeld indhold Skrevet July 8, 2006 Jeg har været nede og købe en bil hos bilparken i svedala, og så fik jeg en sælger til at ringe rundt og hører priser på forsikring til mig, først kom der et bud på 18.000 sek, (den ville jeg ikke ha) så fik jeg et tilbud på 726 sek halvårligt, men jeg kan bare ikke helt forstå hvorfor den er så billig, for sælgeren siger det er en helforsikring (ANSVAR + KASKO). Kan i ikke lige se på den for mig, jeg er et spejlæg til Svensk, har kun boet her siden maj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Det kan godt passe, vores Mini betaler vi også kun 600 for det første halveår som en prøve forsikring, men det er fordi BMW betaler vognskade forsikringen i den periode. Men jeg troede kun det var på nye eller næste nye biler man kunne det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Nå !! Men det er da bare dejligt så !! Jeg kan ikke finde ud a hvordan jeg laver overskriften om, så der skulle altså ha stået "Forsikring":th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Nå !! Men det er da bare dejligt så !! Jeg kan ikke finde ud a hvordan jeg laver overskriften om' date=' så der skulle altså ha stået "Forsikring":th2:[/quote'] Men vær opmærksom på hvad præmien bliver efter de 6 mdr!! Vi købte en 1999 Peugeot 406 Coupé 3.0 for nogen måneder siden, og der følger en billige forsikring med de første 3 mdr - 50 kr pr. md for en udmærket helforsikring. Der kom så nu en fornyelse af den i mandags - Peugeot forsikring skulle gerne lige ha' 11.900 sek/årligt. Jeg havde allerede da vi købte den spurgt der hvor vi ellers er forsikret og fået en pris på 4.200 sek/årligt. Så jeg ringede til Peugeot forsikring - "nå-ja, men du står da til ikke at ha' noget kørekort" - så rettede han lidt og endte med en pris på 8.700 sek/årligt. "Og det kunne absolut ikke blive lavere" - og jeg skulle jo så huske på at Peugeot forsikringen da var meget bedre end den anden jeg havde. Jeg endte nu med at tegne forsikringen hos vores nuværende forsikring. Men altså - vær OBS på at de måske giver en meget lav pris i starten, jeg ville undersøge hvad forsikringen kan tegnes til udover den specielle intropris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Er du sikker på at den der pris på 726,- ikke er pr. måned!? Jeg betaler selv 578,-/md for en halvforsikring på en A4 fra 1998 forsikret hos Salus. Men igen - der kan jo være mange faktorer der spiller ind. Selv bor jeg jo i byen, og parkerer på gaden osv... Dog er jeg ikke, i forsikringsmæssige øjne, ung længere..hehe. Ellers havde prisen sikkert været højere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Nå !! Men det er da bare dejligt så !! Jeg kan ikke finde ud a hvordan jeg laver overskriften om' date=' så der skulle altså ha stået "Forsikring":th2:[/quote']Jeg har ændret overskriften...og tillod mig lige at rette billedet til, så det fyldte mindre og forblev læseligt - så det nu også ligger lokalt på serveren, og ikke som (senere kommende dødt) link hos imageshack. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Er du sikker på at den der pris på 726' date='- ikke er [i']pr. måned!? Af forsikringsbrevet fremgår det at de nævnte beløb er Årspremie (kolonneoverskriften), så den må være god nok. Dog er der nævnt at aftalen kun gælder 6 måneder, så som nogle af de andre nævner i tråden, så ændrer prisen sig betragteligt når de 6 måneder er gået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Hovedforfald i nov, så med andre ord kan du skifte forsikring der så der gælder det jo om at shoppe lidt rundt og se hvor du for mest for pengene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Jeg kunne selv bestemme om den skulle være årlig eller halvårlig, det var lige meget sagde de. Men så kan jeg roligt parkere bilen hvor jeg ellers ikke har turde. Hvor står det hvor meget jeg har i selvrisiko ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 JHvor står det hvor meget jeg har i selvrisiko ? Det står i kolonnen grundsjälvrisk - selvrisikoens størrelse afhænger af skadens art. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Synes bare det er morsomt at du så grundigt har overstreget alle steder med dit navn og adresse osv men på nederste halvdel af papiret mangler du at overstre dit navn, Hr. Kristian Bøtel :D Men det er nok bare fordi jeg er underlig eller keder mig jeg synes det er sjovt:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2006 Synes bare det er morsomt at du så grundigt har overstreget alle steder med dit navn og adresse osv men på nederste halvdel af papiret mangler du at overstre dit navn, Hr. Kristian Bøtel :D Men det er nok bare fordi jeg er underlig eller keder mig jeg synes det er sjovt:rolleye: Ja og ik nok med det, så er reg. nr der også, og som alle ved så kan man få alle oplysninger om ejeren når man har det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Nåå ja okay så... I er heller ikke til at skjule noget for;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Lidt over 700,- for et halvt år!...er det bare mig der synes det lyder helt hen i vejret!!? Come on...vær lidt realistiske...hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Ja det er jo derfor jeg spørger jer kloge !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Ja jeg tror stadig det er sådan et intro-tilbud hvor prisen kommer til at stige væsentligt efter 6 mdr... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvist 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2006 Ja det er jo derfor jeg spørger jer kloge !!! Da jeg købte en ny Skoda Octavia 2.0 tdi, var præmien for det første halve år 536 kr. - så jeg har også prøvet at undre mig:confused: Folksam kalder det "prova på" försäkring Körklar. Præmien er nu 4.870 kr. pr. år - og når vagnskadegarantien udløber efter 3 år kommer der yderligere vagnskadeförsäkring til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Forhandlerne kan tilbyde disse billige bilforsikringer i et halvt år, meget godt salgstrick, og har man lidt mønt, kan man jo bare skifte bil hvert halve år og bevare den lave forsikring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Mærkeligt at pusher -"det er gratis (- indtil du er hooked)" markedsføring ikke er ulovligt i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Er du sikker på at den der pris på 726' date='- ikke er [i']pr. måned!? Jeg betaler selv 578,-/md for en halvforsikring på en A4 fra 1998 forsikret hos Salus. Men igen - der kan jo være mange faktorer der spiller ind. Selv bor jeg jo i byen, og parkerer på gaden osv... Dog er jeg ikke, i forsikringsmæssige øjne, ung længere..hehe. Ellers havde prisen sikkert været højere Er dette ik dyrt for en forsikring? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Er dette ik dyrt for en forsikring?Ikke når du bor i byen og parkerer på gaden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Ikke når du bor i byen og parkerer på gaden. Okay. Ville lige tjekke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2006 Vi fik også den meget billige forsikring hos Folksam det første halve år. De oplyste fra starten, at den ville stige til "normalpris" efter det halve år, men at vi blot kunne sige til, hvis vi ikke længere ønskede den. Det gjorde vi så. Og det var der overhovedet ingen problemer med. Så vi var jo kun glade for, at vi fik en fuld forsikring til ingen penge og der er bestemt ikke noget "fusk" i det fra forsikringens side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2006 Vi fik også den meget billige forsikring hos Folksam det første halve år. De oplyste fra starten, at den ville stige til "normalpris" efter det halve år, men at vi blot kunne sige til, hvis vi ikke længere ønskede den. Det gjorde vi så. Og det var der overhovedet ingen problemer med. Så vi var jo kun glade for, at vi fik en fuld forsikring til ingen penge og der er bestemt ikke noget "fusk" i det fra forsikringens side. Fusken består vel I at hvis man i sin iver over at få en ny bil glemmer at se på eller undersøge hvad den koster "normalt". Og hvis regningen så pludselig stiger fra 200 kr/md til 1000 kr/md kan man have et problem. Men ja, det er da et udmærket tilbud når man bare som forbruger gør sig klart hvad det er man får. I Danmark er det så udbredt at forbrugere skal "beskyttes" mod alt muligt og generelt ikke forventes at kunne gennemskue ting selv. Der er det lidt mere frit i Sverige. Vi var da også rigtig godt tilfredse med 3 mdrs forsikring for 150 kroner på Peugeot'en!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2006 Hvis man ikke læser det med småt, er man da også selv ude om det! Eller MEGET naiv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites