Jump to content
Tommyaa

vil ikke sælge mig til prisen???

Recommended Posts

Hej, jeg har været ovre og se en lejlighed i malmø og sagt at den vil jeg gerne købe til den pris der er sat, men nu kan den pludselig ikke købes til den pris der er sat som er 795.000 og der er ingen andre bud, mægleren siger at sælger vil "se tiden lidt an" hvad sker der?? Er dette normalt at man ikke kan købe til prisen, jeg har endda været ovre og se den to gange da jeg ikke havde min kæreste med første gang fik vi arrengeret en ny speciel visning hvor hun også var med, der sagde vi så at vi ville købe den. Så efter en lille uge ringer jeg til ham som planlagt og nu vil sælger altså ikke sælge til 795.000 som den står til salg for??? og den er ikke blevet sat op på hemnet eller noget??? Er dette ikke ret useriøs forretningsgang'?? Er godt klar over at de har deres åndsvage budrunder, men der er jo ingen bud, og vi kan altså ikke købe den for den pris som er sat??? Er der andre der har oplevet det??? Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sælger er vel "bare" blevet sulten, og vil se om der dukker andre op...så kan han sige "ja, der er også andre der er interesserede...så i må jo byde". Smart nok...og så alligevel noget fis. I kan ikke gøre det store, andet end at gi´ dem fingeren for useriøs opførsel, og så lede videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men jeg ville bare gerne høre om dette er "normalt" i sverige, jeg er som sagt godt klar over at de er underlige med det med priserne og budrunder osv. men er det normalt at man når man har set en lejlighed og sagt ja til at købe den, så vil sælgeren ikke sælge den til den pris alligevel????? Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ja, men jeg ville bare gerne høre om dette er "normalt" i sverige, jeg er som sagt godt klar over at de er underlige med det med priserne og budrunder osv. men er det normalt at man når man har set en lejlighed og sagt ja til at købe den, så vil sælgeren ikke sælge den til den pris alligevel????? Tommy
Altså vores sælger valgte budrunden fra og sagde først til mølle... lidt mærkeligt da der var flere købere:confused: men det blandede vi os ikke videre i. Gælder sikkert også den anden vej, hvis sælger mener mægler har sat den for lavt og prøver at få den i budrunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det er normalt - men det forekommer lidt mærkeligt at sætte noget til salg til en pris, og så vil man i virkeligheden ikke sælge til den pris. Det lugter lidt af at mægleren har sagt at nu sætter vi prisen lavt, så kommer der flere interesserede og så bliver den budt op... Og så skete det bare ikke - surt show.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude for noget mindst lige så bizart i den første budrunde vi deltog i. Udgangsprisen var 795.000 og vi endte i 840.000 efter budrunde. Mægleren oplyste så at sælgers minimumspris var 850.000, men han ville da lige høre om de ville sælge til 840.000. Dette var fredag formiddag. Kl 11.00 ringer mægleren så at de ville gerne sælge. Handlen skulle dog være afsluttet kl 12:00 samme dag, da sælger skulle på ferie og de ville have det afgjort inden da. Jeg havde så en aftale med SBAB og manglede bare at sende lønsedler med faxen som jeg kunne kl. 16:00 når jeg kom hjem fra arbejde. Da det var 4 timer for sent valgte sælger at sælge til næst højeste bud som var 825.000... hmmm... tænker man så Men det virker altså lidt som om der ikke er nogen normale spilleregler Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej' date=' jeg har været ovre og se en lejlighed i malmø og sagt at den vil jeg gerne købe til den pris der er sat, men nu kan den pludselig ikke købes til den pris der er sat som er 795.000 og der er ingen andre bud, mægleren siger at sælger vil "se tiden lidt an" hvad sker der??[/quote']hvordan så du den hvis den ikke er på hemnet :confused: kan du finde ud af, måske ved at spørge mægleren, eller en anden mægler i området, hvad en forventet pris er for den størrelse lejlighed du kigger på ?? det er jo normalt at sætte prisen lidt lavt og håbe der kommer flere spekulanter. men i juli er der minimalt med omsætning på boligmarkedet i byerne. jeg har været ude for at mægleren ikke engang havde fået nøglen til lejligheden, og sælgeren var bortrejst, ''fordi der alligevel ikke var nogen der var interesserede i at komme midt om sommeren''. jeg ved godt det er svært når man allerede er flyttet ind mentalt, men jeg ville lægge et sidste bud, og kigge på andre lejligheder. det lyder som om mægleren udnytter at I gerne vil have den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites