Klaerke 10 Anmeld indhold Skrevet July 4, 2006 Er her nogen der har erfaring med svenske mæglere og deres salær? Jeg har i en anden tråd læst mig til at det drejer sig om ca SEK 25,000 men er det ex. markedsføring? Hvis der er nogle der sidder med eksempler på hvad de er kommet af med i totale omkostninger hører jeg meget gerne fra Jer.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Fra 3 til 5% af salgsprisen, typisk. Nogle kan også "overtales" til en fast pris - men det afhænger af mæglerbanditten. Det er altsammen inkl. markedsføring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Ja, 3-5% lyder almindeligt, men 25000 er nok minimum. Hvis du har en lille og billig lejlighed til f.eks. 250.000 vil de nok have 25000(svarer til 10%) alligevel, af hensyn til omkostninger og fortjeneste. Men hvis du har et hus til flere millioner kan du forhandle mæglerens salær ned til et par procent. Man kan ringe til flere mæglere og høre sig for. Jeg ved ikke om det er en god ide at overtale mægleren til en fast pris, for så har han / hun ingen gulerod at sigte efter hvis han / hun kan få flere spekulanter til at byde over hinanden. Det er altid sælger der betaler salæret og det kan trækkes fra (i deklarationen) eventuel fortjeneste af lejligheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lingon 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Jeg blev anbefalet http://www.adirekta.se. Hvis man selv kan bruge lidt tid på at vise boligen frem og er tilfreds med at boligen kun markedsføres på Internetsider, så kan det være en billig løsning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Jeg ved ikke om det er en god ide at overtale mægleren til en fast pris, for så har han / hun ingen gulerod at sigte efter hvis han / hun kan få flere spekulanter til at byde over hinanden. Der er jo stadig den gulerod at hvis mægleren får solgt lortet, får mægleren penge. Jo længere tid der går før det er solgt, jo større er sandsynligheden jo for at kunden vælger en anden mægler. Så helt uden incitament er de jo ikke ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2006 Vi sidder lige midt i det nu. Mæglerne ude fra hvor vi bor (Österlen) tager allesammen 5 % incl alt. Og de er ikke til at hugge eller stikke i. Min bankrådgiver fra Malmö sagde at de i Malmö var til at få ned på 3-3,5 % fordi husene har en højere pris og dermed har høj fortjeneste også hvis de kun tager 3 %. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2006 Tidligere i dag fik jeg en brochure ind ad døren fra http://www.maklarbroder.se. De skriver, at de i øjeblikket kører kampagne og derfor sælger ens bostadsrätt til 20.000 SEK alt inkl. Jeg ved så ikke om de har en tilsvarende brochure de smider ind ad døren til husejere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2006 Vi sidder lige midt i det nu. Mæglerne ude fra hvor vi bor (Österlen) tager allesammen 5 % incl alt. Og de er ikke til at hugge eller stikke i. Min bankrådgiver fra Malmö sagde at de i Malmö var til at få ned på 3-3' date='5 % fordi husene har en højere pris og dermed har høj fortjeneste også hvis de kun tager 3 %.[/quote']Hvis alle tager 5% må du tage den mægler der tilbyder rigsannoncer, pæne billeder og opstillinger osv. Jeg kan jo f.eks. se at i Svenska Dagbladet i dag annoncerer uppvik & döttrar og mäklargården huse på Österlen, så åbenbart er de mæglere ekstra interesserede i at lokke ''rige'' stockholmere til Österlen. Eller måske prøve med en forhandlingsbar mægler fra Malmö der kan markedsføre huset til ''rige'' københavnere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2006 Ja vi har valgt en som hver anden uge helsides annoncerer i Malmö bladene, netop for at tiltrække nogen fra København. Og så anbefalede vores bankrådgiver ham som den bedste i området. det gjorde udslaget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2006 Ja vi har valgt en som hver anden uge helsides annoncerer i Malmö bladene' date=' netop for at tiltrække nogen fra København. Og så anbefalede vores bankrådgiver ham som den bedste i området. det gjorde udslaget[/quote']...og han er hemmelig...eller? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2006 Nej Nej da. Roland Klarr Svensk Fastighetförmedling i Sjobo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites