thn 0 Anmeld indhold Skrevet July 2, 2006 Hej Nu har jeg bøvlet det meste af eftermiddagen og bliver nu nødt til at bede om hjælp (selv om jeg ikke er meget for at indrømme det) Jeg har to computere som jeg gerne vil have til at kunne udveksle filer og dele en printer. Jeg har kørt sådan en guide ting og fået oprettet en arbejdsgruppe. Jeg kan nu også se begge computere under "netværkssteder". Fra min stationære har jeg også fuld adgang til de delte mapper på den bærbare men når jeg prøver at gå på den stationære fra den bærbare får jeg denne fejlmeddelse: "\\stationær er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse. Adgang nægtet" Hvis jeg derimod gør i "kør" kommandoen og skriver f.eks. \\stationær\mp3 så kan jeg godt komme i mappen. Men det er også den eneste mappe jeg kan komme i (og den eneste jeg manuelt har delt) Siger dette nogen af jer noget?? Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Hmm uden at skulle gøre mig rigtig klog på det så vil jeg lige komme med de ligefremme. Har du prøvet at disable firewallen på dem begge 2? Hvordan er din opsætning af netærket? Er det direkte med kabel eller via en router? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 ingen firewall på nogen af dem. Opsætning er fra router til switch og begge computere sidder i switchen Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Har du klikket i mappevisninger og sat flueben i "enkel fildeling"???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 yeps den er hakket af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 kører du med fast IP på begge 2??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Nej de kører DHCP begge to og får lokale ip´er af routeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Sæt dem begge op med fast IP og husk gateway'en skal være den samme som routeren's LAN adresse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 øhh.. det døde routeren så af. gateway stod til 192.168.2.1 så jeg satte pc´erne til 192.168.2.2 og 192.168.2.3. Da de var ændret døde routeren og jeg kan ikke få noget som helst igennem den nu, selv efter at have taget strømmen flere gange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Sæt dem begge op med fast IP og husk gateway'en skal være den samme som routeren's LAN adresse. Fast IP og Gateway er underordnet. Det er sikkert dine regler i fildelingen. Hvis du logger på med forskellige bruger navne på PC'erne, så vil Windows forsøge at sende det login som du logger ind med videre til PC nr. 2. Derfor skal du sørge for at Alle/Everyone har læse rettigheder til det drev/mappe du deler. Der er i Windows 2 ting som gælder. Sikkerhed på mappen og så Rettigheder på Delingen/Sharet. Det er 2 forskellige ting! Men sørg for at Alle/Everyone har læse rettigheder, så skulle det virke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Den standard mappe der bliver delt når man opretter netværket. Altså den med printer, planlagte opgaver osv. hvordan giver jeg de rettigheder til alle? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 Den standard mappe der bliver delt når man opretter netværket. Altså den med printer' date=' planlagte opgaver osv. hvordan giver jeg de rettigheder til alle?[/quote'] Standard Mappen har somregel adgang fra alle. Men hvis du højreklikker på en mappe du har delt, så kan du se permissions om det er alle der kan læse fra den, jeg tror dog ikke du skal bruge simpel deling så, jeg gør i hvert fald ikke. ellers prøv at skrive \\computernavn\c$ og så brug det brugernavn og password som du bruger på den PC. Altså hvis PC'en hedder PC1 så skriv \\PC1\c$ og skriver det brugernavn og password du bruger på PC1 .. Du skal sikkert have administrative rettigheder, men det går jeg ud fra du har. Se mere her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304040 http://support.microsoft.com/kb/304040/da Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 "ingen netværksprovide accepterede en angivne netværkssti" Men hvor er det også lige jeg skal skrive login? jeg bliver ikke bedt om det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 nå, jeg bliver nødt at gå slutte for i aften. Skal tidlig op i morgen. Men jeg må kæmpe videre i morgen tak for hjælpen so far /Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 "ingen netværksprovide accepterede en angivne netværkssti" Men hvor er det også lige jeg skal skrive login? jeg bliver ikke bedt om det Mystisk.. Prøv at se på de 2 links, det burde give lidt hjælp. =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 2, 2006 nå, jeg bliver nødt at gå slutte for i aften. Skal tidlig op i morgen. Men jeg må kæmpe videre i morgen tak for hjælpen so far /Dennis Held og lykke, jeg kan nok ikke hjælpe mere mere heller =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2006 Hej Dennis. Hvad får du frem, hvis du fra den bærbare hhv. stationære går i en kommando-prompt, og laver en 'NET VIEW stationær'? /Frank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 3, 2006 Hvis jeg derimod gør i "kør" kommandoen og skriver f.eks. \\stationær\mp3 så kan jeg godt komme i mappen. Men det er også den eneste mappe jeg kan komme i (og den eneste jeg manuelt har delt) Her har du jo selv svaret, det du har manuelt sharet har du også adgang til. Istedet for at share en mappe, kan du jo eks share dit D:, så burde du være kommet langt. Dernæst mangler du jo så bare at share din printer. Jeg ville slet ikke bryde mig om en PC, der var sharet til everyone hele vejen. Virker det ikk? Sommetider er det rigtige også at gøre som du gjorde nu, at gå i seng og sove lidt på det.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 3, 2006 Jeg ville slet ikke bryde mig om en PC, der var sharet til everyone hele vejen. Enig men hvordan vil du så share en mappe med en anden PC, hvis brugernanvne er forskellige og de ikker er i et domæne? Alternativt kan man selvfølgelig oprette brugeren på PC'en, men udover det så ved jeg ikke hvordan man skulle gøre det, men nu er jeg heller ikke særlig ekspert på Windows sikkerhed =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Kan man ikke tilføje mac adresse på de to netkort og så have åbent netværk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Kan man ikke tilføje mac adresse på de to netkort og så have åbent netværk?Netværket var da ikke trådløst!? Og desuden er MAC noget af det nemmeste at spoofe på et Wireless-netværk. På disse er WPA et minimum!...og helst højere. (Men at begynde at authenticate´ igennem en RADIUS-server i privaten er nok liiiige lidt overkill...hehe.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 hmm er lidt noob. Skal selv ha' trådløs med stationær tilsluttet via patchkabel... edit. dvs blærbar via trådløs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2006 Spinner: Fra den stationære ingen problemer. Men den bærbare skriver "systemfejlen 5 opstod, adgang nægtet" ThomasO: Ja det virker faktisk med printeren. Grunden til at det ikke virkede sidst var fordi jeg troede at selve "printer mappen" skulle med i stien når man installerer printeren på klient pc´en. Men det skulle den ikke. Nu kan det køre... Jeg ville dog gerne man kunne bruge stifinder, men så må jeg overtale Lykke til at det ikke er så farligt at bruge en kør kommando. Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites