Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet July 1, 2006 Vi har købt et hus pr. 1. juli i år og er kommet i en uheldig situation. Min kone har ikke fået afsluttet igangværende kørekort i DK og vi skal være ude af huset i DK 15. juli. Hun kan først komme til køreprøve ultimo juli, så derfor er vores barn og jeg nød til at flytte adresserne til Sverige nu og konen bliver nød til at flytte adressen til et vennepar/familie indtil hun har bestået køreprøven...... Loven siger man skal have sin folkeregister adresse i DK for at tage kørekort i landet!! Må mit barn og jeg gerne bo i Sverige og min kone i DK når vi er gift? Har det nogen betydning rent fradrags-/skattemæssigt at vi er flyttet til Sverige fra "forskellige" kommuner? (Fx. Mit barn og jeg flytter fra Helsingør til Sverige og min kone fra Greve til Sverige)? Vores "skattemæssige" tilstand bliver sådan at jeg fortsætter med at arbejde i DK, mens min kone skal være selvstændig i Sverige. Så jeg vil jo MEGET gerne "udnytte" hendes danske fradrag og mellem/topskat, da hendes indkomst i DK = Kr. 0,- Under alle omstændigheder prøver vi at søge dispensation hos politiet. Dvs konen flytter til Sverige, men får lov til at afslutte igangværende kørekort i DK.......Og gad vide om dette lykkes:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites