Jump to content
Miriam

blanket 301 eller 303 (a-kasse DK->SE)

Recommended Posts

Eller noget helt 3. Hvilken er det jeg skal bruge for at flytte min ancinitet med over til Sverige, min akasse siger man ikke skal have nogen ??
Nå. Skal det så foregå mundtligt eller på bagsiden af en brugt bagerpose? Måske skulle den a-kasse-medarbejder sætte kameluldssutterne på fødderne i stedet for at have dem på hænderne. Det kunne utvivlsomt lette hendes arbejdssituation væsentligt. :rolleye: :D 303 er den med at søge arbejde i udlandet i tre måneder på danske dagpenge, så det er nok den anden. Du skal jo bruge blanketten i forhold til den svenske a-kasse, der skal godskrive din danske anciennitet, så det er den svenske a-kasse, der kan sige, at de ikke behøver en blanket - hvis de skulle få den ide. Når du henvender dig til den svenske a-kasse vil den med stor sandsynlighed oplyse, at du skal fremskaffe den pågældende blanket i udfyldt og attesteret tilstand. Det kan du så gå tilbage og fortælle. Så kan det være, sagen kan rykke et kameluldssuttefjed nærmere den endelige triumf - anciennitetsoverførelsen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå. Skal det så foregå mundtligt eller på bagsiden af en brugt bagerpose? Måske skulle den a-kasse-medarbejder sætte kameluldssutterne på fødderne i stedet for at have dem på hænderne. Det kunne utvivlsomt lette hendes arbejdssituation væsentligt. :rolleye: :D
Jeg fik den besked at jeg bare skulle melde min ind i Sverige og når de så havde bekræftet det skulle jeg melde mig ud hos dem !!!! Og det kan enhver idiot sku da sige sig selv at det ikke er rigtigt. Jeg har nu skrevet til en svensk a-kasse og bedt dem fortælle mig hvad jeg skulle bruge !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik den besked at jeg bare skulle melde min ind i Sverige og når de så havde bekræftet det skulle jeg melde mig ud hos dem !!!! Og det kan enhver idiot sku da sige sig selv at det ikke er rigtigt. Jeg har nu skrevet til en svensk a-kasse og bedt dem fortælle mig hvad jeg skulle bruge !
Hej Miriam, Må jeg være så fræk at spørge dig om grunden til at du flytter a-kasse? Ligger der en fidus i det? - Noget man "bør" vide. (Jeg spørger fordi jeg selv tænker en del på det :) ) smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Miriam, Må jeg være så fræk at spørge dig om grunden til at du flytter a-kasse? Ligger der en fidus i det? - Noget man "bør" vide. (Jeg spørger fordi jeg selv tænker en del på det :) ) smil, Winnie
Fidusen er at jeg arbejder i SE og dermed ikke kan få hjælp fra DK, dessuden er det meget billigere !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fidusen er at jeg arbejder i SE og dermed ikke kan få hjælp fra DK' date=' dessuden er det meget billigere ![/quote'] Ha ha ;) ja når du arbejder i SE - så giver det jo ekstra god mening! Men præcis den med prisen har jeg selv luret på... og jeg har tænkt på om det er bedre at flytte a-kasse til Sverige når man ikke har behov for den, fremfor at gøre det hvis man skulle gå hen og få det... hmmm... ? Men tak for svaret :) Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ha ha ;) ja når du arbejder i SE - så giver det jo ekstra god mening! Men præcis den med prisen har jeg selv luret på... og jeg har tænkt på om det er bedre at flytte a-kasse til Sverige når man ikke har behov for den, fremfor at gøre det hvis man skulle gå hen og få det... hmmm... ? Men tak for svaret :) Winnie
Det er nu meget ligetil. Du må kun være medlem af en dansk A-kasse hvis du er tilknyttet det danske arbejdsmarked, samme gælder for en svensk. I tilfælde af arbejdsløshed er du ikke længere tilknyttet det danske arbejdsmarked, også skal du flyttes til den svenske. Vice versa.. Så du har ikke noget valg....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu meget ligetil. Du må kun være medlem af en dansk A-kasse hvis du er tilknyttet det danske arbejdsmarked, samme gælder for en svensk. I tilfælde af arbejdsløshed er du ikke længere tilknyttet det danske arbejdsmarked, også skal du flyttes til den svenske. Vice versa.. Så du har ikke noget valg....
OK :) Så blev jeg en bekymring fattigere. Tak for det moerke! :th2: Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Du har möjlighet att föra över din medlemstid i danska a-kassan till en svensk a-kassa. Du ska begära utträde från din nuvarande a-kassa och skicka in ett arbetsintyg E301. Detta utfärdar kassan i Danmark. Du bör efter att du börjat ditt arbete i Sverige skicka in ansökningshandlingar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Du ska begära utträde från din nuvarande a-kassa och skicka in ett arbetsintyg E301. Detta utfärdar kassan i Danmark.
Godt så, så er det bare at fortælle dem det:) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites