Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Skrevet June 26, 2006 Hej. Når man sidder med regnskaberne for en eventuel bolig som man vil købe, hvordan kan man så se om det er en uægte boligforening? Jeg kan godt se en hel masse tal, +ér og -ér men jeg har ikke den store forstand på regnskaber, udover at der nok helst skal stå + på bundlinien. På forhånd tak og med venlig hilsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=125307 prøv at søge på uægte i søgefunktionen, puf så kommer der en masse lækkerier frem:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=125307 prøv at søge på uægte i søgefunktionen, puf så kommer der en masse lækkerier frem:) Nå, for fanden, jeg har været så dum og uvidene om søgefunktionens fortræffeligheder at jeg kun søgte på "uægte boligforeninger" , det var mest nærliggende at søge efter det jeg ville have svar på, ikke efter uægte unger og kaviar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Nå' date= for fanden, jeg har været så dum og uvidene om søgefunktionens fortræffeligheder at jeg kun søgte på "uægte boligforeninger" , det var mest nærliggende at søge efter det jeg ville have svar på, ikke efter uægte unger og kaviar.Hvad er egentlig grunden til at du skriver med skiftende (meget store) typer hele tiden?? Undrede mig lidt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Hvad er egentlig grunden til at du skriver med skiftende (meget store) typer hele tiden?? Undrede mig lidt.... Ikke nogen speciel grund, andet end at man kan det. Men skal nok lade være hvis det virker anstødligt eller er usmageligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Man kan hermed konkludere at vi ikke taler meget om uægte kaviar eller unger her på sitet.. boligforeninger eller bostadsräter taler vi dog en del om... Du søger jo da heller ikke på røvinsmarineretrosmarinlagrethelstegtoksetyndstegsfilet hvis man ønsker en ny opskrift på oksesteg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Man kan hermed konkludere at vi ikke taler meget om uægte kaviar eller unger her på sitet.. boligforeninger eller bostadsräter taler vi dog en del om... Du søger jo da heller ikke på røvinsmarineretrosmarinlagrethelstegtoksetyndstegsfilet hvis man ønsker en ny opskrift på oksesteg... Det har du fulstændig ret i, men det vil jeg da prøve næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Ikke nogen speciel grund, andet end at man kan det. Men skal nok lade være hvis det virker anstødligt eller er usmageligt.Nah....undrede mig bare, såmænd ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Der er mange svar men vist ikke nogle der belyser dit spörgsmål. Det er vist når et erhvervsmål i Bostadsrätteforeningen har mere end 40% af det udhyrte areal, men spörg lige hos en Mäklar for sikkerhedsskyld. Det har den ulempe at hvis dette firma går konkurs (eller lignende) så kan gälden blive kämpe stor for de övrige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2006 Man vil aldrig blive udsat for, at nogen forsøger at skjule, at en bostadsrätt er uægte, for det ville svare til at forsøge at sælge en andelsbolig som om det var en ejerlejlighed - eller en momsfri bil på gule plader som om den var regulær. Det rammer dig ikke fra den kant. Man kan ikke købe en oäkta bostadsrätt uden at opdage det, medmindre man kniber øjnene hårdt sammen, skruer helt op for sin ipod og stikker begge knytnæver ind i munden... En oäkta bostadsrätt betragtes skattemæssigt som erhvervsvirksomhed og man kan derfor ikke få udsættelse - uppskov - med en eventuel kapitalgevinst. Man beskattes af det gode, som boligen er, såfremt "huslejen" er under markedshuslejen. Kapitalgevinsten ved salg beskattes groft sagt med 30 procent, hvor almindelige privatboliger slipper med 20. Den har typisk fælles økonomi med erhvervslejemål, som er konjunkturafhængige, eventuelt helt håbløse... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites