Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2006 Hvordan ser stigningerne ud for Bunkeflostrand? Kan ik lige finde ud af at kigge på de forskellige skitser. Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2006 Danske Bank anbefalede køb af Idata aktier. Det gjorde de fra de lå i kurs 1200 til de lå i kurs 10. Vær lidt objektiv med valget af kilder. De fleste har en grund til at sige hvad de gør ... Så du anser ikke KI (Konjunkturinstitutet) for en objektiv kilde ? De er måske i lommen på SEB ? *LOL* Om Konjunkturinstitutet Konjunkturinstitutet tar fram prognoser som används som beslutsunderlag för den ekonomiska politiken i Sverige. Vi analyserar den ekonomiska utvecklingen både i Sverige och internationellt och bedriver forskning med anknytning till detta. Institutet, som grundades 1937, är en statlig myndighet under finansdepartementet. I likhet med andra myndigheter har KI en självständig ställning. Vårt analysarbete och forskning bedrivs utan politisk hänsyn. Vi är cirka 60 anställda som arbetar inom områdena: Analyser och prognoser, Konjunkturbarometrar, Forskning samt Uppdrag. Analyser och prognoser KI bevakar löpande konjunkturutvecklingen. Fyra gånger per år publicerar vi Konjunkturläget, en opartisk analys över hur svensk och internationell ekonomi utvecklas. Prognoserna ger bland annat underlag till den ekonomiska vårpropositionen och budgetpropositionen. Varje år publicerar KI också Lönebildningsrapporten, som analyserar de samhällsekonomiska förutsättningarna för lönebildningen och riktar sig till arbetsmarknadens parter. http://www.konj.se/omki.4.2f48d2f18732142c7fff7286.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2006 Så du anser ikke KI (Konjunkturinstitutet) for en objektiv kilde ? De er måske i lommen på SEB ? *LOL* Der er nu al mulig grund til at have mistro til svenske statslige myndigheder, der bedriver "forskning" og kommer med forudsigelser - og så skriver de love selvfølgelig, som det er politikernes opgave at vedtage. Meget af myndighedernes talbehandling og overvejelser er det rene propaganda og i hvert fald meget "politisk". Konjunkturinstituttet leverer for eksempel alle de der prognoser, hvoraf det fremgår, at det går ufatteligt godt i Sverige - eller kommer til det om et øjeblik - på grund af den dygtige regering må man formode. Hvad det er for en økonomisk udvikling i Sverige, instituttet mener, om et par år skal give et renteniveau på syv-otte procent, er det lidt svært at forestille sig lige nu, hvor Sverige har det, man for nogle sæsoner siden kaldte jobless growth. Mest jobless og ikke så meget growth i den svenske udgave. :o Det må jo være en uhyre stærk og dynamisk økonomi, der pludselig opstår ud af ingenting. Hvis det nuværende økonomiske aktivitetsniveau kombineres med otte procent i rente, så ser det sort ud for vort kære reserveland. Konjunkturinstituttet synes åbenbart, at boligpriserne bør holdes nede, så ved vi da det. Eller måske er forudsigelsen et blandt mange scenarier - det er jo en fin måde at ramme plet på at forudsige mange forskellige ting. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
titta 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Jeg starter lige selv med et bud. Uden at kende navnene på områderne, vil jeg tror at området omkring de nye metro forbindelser (der skal stå færdig i 2011) vil komme til at stige, idet mange vil kunne nøjes med en bil - eller slet ingen. Enig? Jeg er delvist enig mht. at områderne omkring metroen vil stige meget, jeg tror nu mest på området omkring Hyllievång, alene fordi priserne idag er meget lavere end omkring Trianglen og Centralstatioenen, og så vil alle de kommende aktiviteter ved Hyllievång giver noget dynamik og liv omkring Holma, Lindeborg osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 11, 2006 Jeg er delvist enig mht. at områderne omkring metroen vil stige meget, jeg tror nu mest på området omkring Hyllievång, alene fordi priserne idag er meget lavere end omkring Trianglen og Centralstatioenen, og så vil alle de kommende aktiviteter ved Hyllievång giver noget dynamik og liv omkring Holma, Lindeborg osv. Så kom årets vurdering - og hos os er vurdering steget 45% ift. til sidst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2006 Så kom årets vurdering - og hos os er vurdering steget 45% ift. til sidst... Wow, tillykke med det! Det må jeg nok sige 45% er en pæn del hvis denne vurdering er en årlig begivenhed. Dog er det ikke let at forstå, når man er langt fra færdig med at bygge derude. Bare roligt der kommer flere lejligheder! I kan nå det endnu! Jeg gik iøvrigt en aftentur derude fornylig. Ganske spændende byggerier derude. Alt er placeret utrolligt tæt på hinanden og der er store vinduer i de fleste lejligheder. Det var dog lidt mærkeligt at lejlighederne i stueetagerne var så udstillede. Flere steder havde folk ikke gardiner og jeg så de første 6-7 personer sidde plantet i sofaen kun iført underdrenge og vom Der manglede bare et må-ikke-fodres skilt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2006 Wow, tillykke med det! Det må jeg nok sige 45% er en pæn del hvis denne vurdering er en årlig begivenhed. Dog er det ikke let at forstå, når man er langt fra færdig med at bygge derude. Bare roligt der kommer flere lejligheder! I kan nå det endnu! Jeg gik iøvrigt en aftentur derude fornylig. Ganske spændende byggerier derude. Alt er placeret utrolligt tæt på hinanden og der er store vinduer i de fleste lejligheder. Det var dog lidt mærkeligt at lejlighederne i stueetagerne var så udstillede. Flere steder havde folk ikke gardiner og jeg så de første 6-7 personer sidde plantet i sofaen kun iført underdrenge og vom Der manglede bare et må-ikke-fodres skilt :D Øv bare du ikke har gået forbi vores lille rækkehus. Vi har stadig masser af fyldte flyttekasser og har endnu ikke fået gardiner overalt. Alligevel er vi utroligt glade for at få vores eget til en yderst gunstig pris. Hvor ser man egentlig den offentlig vurdering henne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 12, 2006 Wow, tillykke med det! Det må jeg nok sige 45% er en pæn del hvis denne vurdering er en årlig begivenhed. Dog er det ikke let at forstå, når man er langt fra færdig med at bygge derude. Bare roligt der kommer flere lejligheder! I kan nå det endnu! Jeg gik iøvrigt en aftentur derude fornylig. Ganske spændende byggerier derude. Alt er placeret utrolligt tæt på hinanden og der er store vinduer i de fleste lejligheder. Det var dog lidt mærkeligt at lejlighederne i stueetagerne var så udstillede. Flere steder havde folk ikke gardiner og jeg så de første 6-7 personer sidde plantet i sofaen kun iført underdrenge og vom Der manglede bare et må-ikke-fodres skilt :D Hehe ja man skal kunne lide at bo sådan.. Sådan er det også med noget af det man har bygget ved islandsbrygge osv.. personligt ville jeg hellere have en af top lejlighederne med udsigt direkte udover öresund.. ikke dårligt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2006 Hehe ja man skal kunne lide at bo sådan.. Sådan er det også med noget af det man har bygget ved islandsbrygge osv.. personligt ville jeg hellere have en af top lejlighederne med udsigt direkte udover öresund.. ikke dårligt.. Ja ikke dårligt...og jeg ville også hellere købe en spændende audi. Men vores økonomi og behov gør at det nok bliver en SKODA octavia combi tdi...så er der plads til både vores børn dobbeltklapvogn, pusletaske og en lille smule indkøb. Men det er trods alt mere end vores spritnye Colt på danske plader. Så det kan ikke gå for hurtigt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2006 Jeg havde ikke så meget tid da jeg skrev det seneste indlæg. Da jeg valgte at tage Ellenborg (gule höja) og Ribersborg med er de fordi disse 2 stedet har nogle specielle forhold. Om de vil have så stor vægt at de vil placere sig som det øvrige Malmö må være op til jer at vurdere... Ribersborg: Positivt: Gåafstand til Malmös strand og havudsigt Negativt: Afstand til togforbindelse. Ellenborg: Positivt: Hvis du får en stuelejlighed, så har du egen have - 1½ minut fra motorvej (nej det passer sq). Negativ: Afstand til togforbindelse. Jeg har ikke taget Västre Hamnen med af den grund at det i mine øjne er overvurderet lige pt. Desuden er det meste nybyggeri - og dermed får man en høj månedlig afgift - foruden en høj månedlig låneydelse. Västre Hamnen er dog også Malmös Liebhaverkvarter. Sammenlignet med Danmark får du klart mere for pengene. Priser fra 3 mio og afgift over 6k. 500m til vandet. Overrendt af turister og Malmöbor. Havbrise, solnedgang over Danmark - der er en grund til at koster... Jeg er ikke enig i at Västre Hamnen er specielt meget dyrer i månedlig afgift i forhold til så meget andet omkring i malmø, betaler selv 4400 sek for 3 vær. og det er da normalt i forhold til gennemsnittet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Murillo 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 De ting som jeg overvejer mht køb af bolig med henblik på genetablering i Malmö/sydsverige er: - Gensalgsværdi +10 år ude i fremtiden - Transporttid til bro hhv offentlig transport - Månedlig afgift til foreningen pr. m² (mht bostadsrätt) - Foreningens økonomi (i tilfælde af at det bliver en bostadsrätt) - Udlejningsmuligheder - Parkeringsforhold, dels for mig men også for mine gæster - Udeforhold - Nærområde INGEN af de ovennævnte ting vil blive ignoreret af mig når jeg flytter over. Det betyder måske at jeg køber "dyrt". Jeg har dog intet imod at give 2 mio for en lejlighed hvor ydelsen er 1.000 SEK pr. måned, så længe at ovenstående "krav" bliver dækket. Det kunne give udtryk i følgende: - Gensalgsværdi (køb i et område hvor interessen for boliger i fremtiden vil være stor - ikke nødvendigvis nu. Se på byplanlægningen hvis du må). - Transporttid (Køb i et sted hvor du har 10 minutter eller mindre til en station, og hvor adgangen til hovedvejen er kort i bil - test det evt i myldretid). - Månedlig afgift (Køb hellere dyrt, og få en lav ydelse end køb billigt og få en høj. Hvis din situation ændrer sig til det bedre, så har du mulighed for at få knaldet din gæld af, det har din forening ikke.). - Foreningens økonomi (Kig på foreningens regnskab. Se på deres gæld. Høje renteudgifter kan få en betydning indenfor nær fremtid. Ændrer renten sig, så vil du komme til at sidde dyrere, har foreningen ingen gæld - så kan det være ligemeget) - Udlejningsmuligheder (Hvis du i en periode har brug for at udleje din bolig - så SKAL du have mulighed for det. Nogle foreninger har begrænsede muligheder for det. Se foreningens vedtægter før du beslutter dig. Hvis de siger at det er for at undgå at folk spekulerer i boligerne, så vend dem ryggen. De vil ikke have dine penge) - Parkeringsforhold (Der SKAL være mulighed for at du kan smide din bil i nærheden uden at spekulere over om det koster dig penge, eller om den står sikkert. En parkeringskælder tilhørende foreningen er bedst. Du kan i værste tilfælde komme til at betale for en fast parkeringsplads hvor du alligevel kan være udsat for indbrud.) - Udeforhold (Kan du se noget grønt fra vinduerne, en grillplads eller legeplads til børnene? Hvis ikke så find noget andet - det er GULD værd når du har venner på besøg en varm sommerdag). - Nærområde (Kiosk, doktormand, pizzaria, ICA? Hvis det ikke er der så find et andet sted. Der er som regel en grund til at butikkerne bliver væk fra nogle områder af byen - hvis du ikke kan finde noget inden for 5 minutter, så burde der ringe en alarmklokke. Hvorfor lægge en kiosk 1km VÆK fra din lejlighed/hus??). Jeg ved at det er et emne der har været debatteret gennem længere tid, ikke desto mindre er det stadig relevant information, for en kommende tilflytter. Dog kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, da emnet er "Hvilket område stiger mest" at det så skal ende i en debat om inflation, rentestigninger osv. Hvor der er nogen der mener at de ved mere end andre. Det er i orden at have en mening, så åben et nyt emne OG DEBATTER DET DER... (sorry, no afence, men gider ikke bruge 2/3 af tiden, på at læse unødig information som jeg selv har en mening om, men som jeg ikke behøver at dele med nogen). Jeg vil gerne rose dig Vincent for dine saglige vurdering og udmelding, desværre går der stadig nogle måneder, inden det er muligt for mig at flytte (har lige et hus der skal sælges først) men jeg har kopieret dine anbefalinger og vil helt klart bruge dem i min vurdering, når jeg skal købe. Jeg vil gå så langt og sige, hvis jeg følger dine anbefalinger og køber noget det passer overens med dine råd, får du en PM så jeg ved hvor jeg skal sende lidt godt til ganen hen (men det forpligter selvfølgelig) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Dog kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, da emnet er "Hvilket område stiger mest" at det så skal ende i en debat om inflation, rentestigninger osv. Hvor der er nogen der mener at de ved mere end andre. Det er i orden at have en mening, så åben et nyt emne OG DEBATTER DET DER... (sorry, no afence, men gider ikke bruge 2/3 af tiden, på at læse unødig information som jeg selv har en mening om, men som jeg ikke behøver at dele med nogen). Er du den nye "moderator" ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marcdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Han har da i hvert fald ret... Der er altid kritikere som bare skal være negative. Ikke fedt at sidde at glo på herinde. Hvis man vidste hvordan boligmarkedet udvikler sig ville man nok ikke sidde i dette forum og kukke men i stedet nyde alle de penge man kunne tjene og nyde livet. Men ja Vincent super fed anbefaling og vurdering. Det har klart lavet lidt om på mine tanker om hvad man skulle springe ud i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Dog kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, da emnet er "Hvilket område stiger mest" at det så skal ende i en debat om inflation, rentestigninger osv. Hvor der er nogen der mener at de ved mere end andre. Det er i orden at have en mening, så åben et nyt emne OG DEBATTER DET DER... (sorry, no afence, men gider ikke bruge 2/3 af tiden, på at læse unødig information som jeg selv har en mening om, men som jeg ikke behøver at dele med nogen) Æh du - lånerenten er den klart mest betydende faktor for det generelle prisniveau på boliger. Folk køber bolig efter hvad det koster om måneden at sidde i den - inkl. ydelsen på de lån man selv og brf'en er nødt til at tage - derfor er renten så afgørende. En renteændring på 1% kan nemt få boligmarkedet til at ændre sig med 10% i modsat retning. Og Inflationen er den klart mest bestemmende faktor for renterne. Du er selvfølgelig velkommen til at springe det vigtige over, hvis det ikke har interesse. Men jeg har svært ved at se, hvordan man seriøst kan diskutere boligpriser uden at komme ind på rente og inflation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Ja herude i Hököpinge er lgh steget med over 300% siden d. 1/7/2003..... :) Et sted jeg klart kan anbefale og der er tættere til broen end fra City eller Västra Hamnen.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Du er selvfølgelig velkommen til at springe det vigtige over, hvis det ikke har interesse. Men jeg har svært ved at se, hvordan man seriøst kan diskutere boligpriser uden at komme ind på rente og inflation. Der er også glemt en anden vigtig ting. Det hele drejer sig jo heller ikke om penge! Hvis man ikke føler, at det område, man vælger/har valgt er et behageligt sted, hvis lejligheden er skod, så kan det være ligegyldigt at den stiger 10% i værdi om året ;) Men Bananas har fuldstændig ret, skal man diskutere boligpriser, så skal rente og inflation også med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Murillo 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Æh du - lånerenten er den klart mest betydende faktor for det generelle prisniveau på boliger. Folk køber bolig efter hvad det koster om måneden at sidde i den - inkl. ydelsen på de lån man selv og brf'en er nødt til at tage - derfor er renten så afgørende. En renteændring på 1% kan nemt få boligmarkedet til at ændre sig med 10% i modsat retning. Og Inflationen er den klart mest bestemmende faktor for renterne. Du er selvfølgelig velkommen til at springe det vigtige over, hvis det ikke har interesse. Men jeg har svært ved at se, hvordan man seriøst kan diskutere boligpriser uden at komme ind på rente og inflation. Jeg er helt enig... Emnet og overskriften er bare ikke boligpriser, men derimod et spørgsmål til hvilke områder der stiger mest. Før man overvejer prisen, om man kan betale den, hvad fremtiden bringer osv, kommer det simpel spørgsmål om hvilke områder er attraktivt og hvilke muligheder er der for stigninger? Det er jo individuelt, hvad man kan sidde for og hvordan man ser på fremtiden og derfor er det hamrende svært at diskuterer forskelligheden. Og hvis man alligevel ønsker at gøre det, synes jeg at man skal have alle fakta på f.eks. Ung/gammel, uden børn/med børn, tæt på/langt fra, gå-i-byen/restaurent/sidde hjemme, høj/lav indtægt, låne alle/lidt af pengene, hsu/lejlighed osv osv. Min pointe var bare, at jeg synes at diskutionen var hoppet af sporet og at vi lige skulle fokuserer på emnet igen :th2: Har ikke noget ønske om at sidde med løftet pegefinger og sige hvad der er det mest rigtige og hvis jeg havde en intension om det, ville jeg da åbne et nyt emne og diskuterer det der, da det er det emnet handler om og folk der interesserer sig for det, har mulighed for at deltage... Men okay og kan godt klare lidt tæv over de bare rygstykker, såååå... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2009 Det er jeg helt frisk på, jeg skal nok give en flaske hvis du om 1-2 år kan vise mig et landsfald i boligpriserne, enten i SE eller DK. Men ikke engang i tidligere perioden er der oplevet så merkante fald... Man skal måske også lige tænke tanken lidt mere til ende, hvad tror du der skulle tvinge en rentestigning op i et niveau som kunne underbygge fald i den størelse du snakker om?? Og hvad tror du de nationaløkonomiske konsekvenser ville være??? ;) Gammel tråd jeg stødte på, nogen skylder en flaske, boligpriserne faldt så vidt jeg ved i 2008 (DK) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2009 Der er nu al mulig grund til at have mistro til svenske statslige myndigheder, der bedriver "forskning" og kommer med forudsigelser - og så skriver de love selvfølgelig, som det er politikernes opgave at vedtage. Meget af myndighedernes talbehandling og overvejelser er det rene propaganda og i hvert fald meget "politisk". Konjunkturinstituttet leverer for eksempel alle de der prognoser, hvoraf det fremgår, at det går ufatteligt godt i Sverige - eller kommer til det om et øjeblik - på grund af den dygtige regering må man formode. Hvad det er for en økonomisk udvikling i Sverige, instituttet mener, om et par år skal give et renteniveau på syv-otte procent, er det lidt svært at forestille sig lige nu, hvor Sverige har det, man for nogle sæsoner siden kaldte jobless growth. Mest jobless og ikke så meget growth i den svenske udgave. :o Det må jo være en uhyre stærk og dynamisk økonomi, der pludselig opstår ud af ingenting. Hvis det nuværende økonomiske aktivitetsniveau kombineres med otte procent i rente, så ser det sort ud for vort kære reserveland. Konjunkturinstituttet synes åbenbart, at boligpriserne bør holdes nede, så ved vi da det. Eller måske er forudsigelsen et blandt mange scenarier - det er jo en fin måde at ramme plet på at forudsige mange forskellige ting. :) Man kan vist roligt sige at Konjunkturinstituttet ikke fik ret. Mht renten er den jo bare faldet siden 2006. Hvordan er prisudviklingen i bunkeflostrand? Priserne falder vel som følge af at det er blevet billigere at bo i DK? eller er det status que pga den lave valuta og rente? Nogle der har kvalificerede bud på de næste 2-3 års udvikling i bunkeflostrand? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites