Jump to content
Kapello

Alarm, også kaldet larm, til villa.

Recommended Posts

Vi begynder at være færdige med renoveringen af vores hus, og skal derfor have installeret en alarm - larm, som det hedder hinsidan. Er der nogen af Jer der har erfaringer, referencer eller gode tanker omkring sådant?? Jeg har søgt på nettet og har fundet 2 firmaer som virker seriøse: Tryggahem.se og Aroundio.se . Tryggahem er polisgodkendte, og samarbejder med SOS, som vægterorganisation. Aroundio samarbejder med Securitas, som jeg kender fra DK. Aroundio tilbyder 2 abonnementer - et hvor de aldrig går ind, lige meget hvad, og et hvor de altid går ind via nøgle som skal ligge i et nøgle-rør som koster 1500,- oven i alarmens pris Tryggahem går ind, hvis de kan se der har været indbrud - så går de ind samme vej som tyven, ellers går de ikke ind. Tryggahem refunderer de penge det koster at blive oprettet hos dem, hvis vi får indbrud - det vil sige de er rimelig skråsikre på at deres skilte skræmmer de ubudne væk. Ha' det super Kapello

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aroundio.se kan vi varmt anbefale. De er rigtig flinke og meget hjælpsomme. Securitas som kommer hvis alarmen går, virker også rigtig prof. Jeg satte alarmen igang ved et uheld fordi vi havde haft indbrud ude i garagen. Jeg sagde selvfølgelig at det var ok og det kun var i garagen, og mig som havde sat den igang ved et uheld. De ville sende en fra Securitas forbi alligevel i løbet af aftenen for at kontrolere om alt forblev i den orden jeg sagde det var. (Og han kom også.) Dagen efter rigede de fra Aroundio for at tjekke op på om alt stadig var som det skulle være og de ville dække selvrisk på det som var stjålet. "Jamen vi har slet ikke alarm derude, det var mig som var kommet til at gå ind i huset" sagde jeg. Men det var helt ligemeget. Vi havde jo skilte på garagen så tyven skulle bare holde sig væk, sagde de så. Så forklarede jeg så at vi IKKE havde noget på garagen, men kun på huset. Jamen ingen problemer, så må det jo også være vores fejl forklarede han. De dækkede stadig tabet på selvrisk og ville sende en vogn ud med skilte til garagen. (som kom dagen efter.) Der desuden gennemgik signalet og lign. på alarmen når de nu alligevel var der. Efter som jeg ikke orkede at gå igennem det hele med forsikringen for nogle gamle ting kom det bare i glemmebogen. 1mdr. efter ringede de fra Aroundio for at huske mig på at de jo dækkede 3000.- på selvrisk hvis jeg nu skulle have glemt det og selv bare havde betalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som sagt kan jeg varmt anbefale dem. Vi havde jo indbrud en lørdag aften (som tidligere skrevet herinde et sted). Da jeg ringede mandag og sagde det hastede sendte de en med det samme for at pressentere deres udvalg. Omkring kl. 17 ringede han til kontoret for at aftale en tid for os. De havde ikke tid før ugen efter hvilket jo er meget normalt. Jeg sagde til ham mens han snakkede at det kunne vi ikke vente på da fygten var stor for de kom igen (Hvilket de jo gjorde onsdag) Det kunne han godt forstå og sagde det var en hastesag. De kom dagen efter kl.7.30 Men jeg må også indrømme at jeg ikke kender til andre alarmgrupper. Vi ville bare have Securitas efter som vi kun havde hørt godt om dem, og ser dem tit ved banker og lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Der er stor forskel på vagselskaber i DK og SE. Her er SE i stort favør, de gør det virkeligt godt. Generelt er vagtbranchen meget mere seriøs i SE end i DK, hvis vi holder os snævert til de ydelser som private køber. Lovgivningen i SE gør det muligt at tilkøbe sig mere sikkerhed, hvor i DK er det kun muligt at købe mere vicevært/servicemedarbejder. Det er i store træk som mange i branchen ser det. I DK gør man et stort nummer ud af at der kun er en myndighed, og det er politiet. I sverige kan disse parter godt arbejde sammen på mange niveauer. Enhver person der har genemgået et AMU grundkursus, og er fyldt 25 år kan blive godkendt som autoriseret vagtselskab, og branchen er undermineret af folk der underbyder meget hårdt på underentreprise jobs. Hvis en vægter på Lolland kan tilbyde de store selskaber at køre underentreprise for 90 kr i timen, og her betale sin egen løn, hund, bil diesel m.v., hvor meget tilsyn får man så for pengene? Det er ikke som i SE hvor en vægter kan uddanne sig i certificeringer, og få eks skydevåbentræning og bevogte militære installationer og atomkraftværker. I Skåne er det første sikkerheds firma nu godkendt til at anvende civile bevæbnede bodyguards. I DK har politiet strengt monopol på dette, de eneste mennesker der kan håndtere en sådan situation bliver åbenbart kun født på selve politiskolen, resten af landets befolkning er åbenbart for "dumme". Mit gæt er gammeldags tankegang og myndigheder der er gennemsyret af nepotisme. I SE opfattes vagtbranchen som en del af den nationale sikkerhed, og i DK er politiforeningen konstant ude med riven da de mener branchen tager arbejdet (monopolstatus) fra dem. En vagt i DK er og bliver kun en servicemedarbejder der varetager kundens interesse, og er forladt til at kun måtte bruge (strække) den lovgivning der er alle borgere forundt, mht nødret og nødværge. Der er få store seriøse selskaber i DK, men de bliver aldrig bedre end de afsindigt stamme rammer de arbejder under rent juridisk. At købe ekstra beskyttelse som suplement til politiet er i princippet ikke muligt i DK. Så her får man noget for pengene. Arbetsförmidlingen i Sveriges defination på en Skyddsvagt, som simpelthen ikke kan købes for penge af en privat virksomhed, det har politiforeningen længe blokeret for: Skyddsvakten bevakar objekt som ingår i totalförsvaret, exempelvis kärnkraftverk, militäranläggningar och flygplatser. Skyddsvakten kontrollerar in- och utpassering och kan också göra ronder inom anläggningen. Skyddsvaktens arbete regleras i skyddslagen. En skyddsvakt har ett stillastående arbete och arbetar ofta utomhus. Skyddsvaktuppdraget kan innebära att bära vapen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Thomaso Tak for dit detaljerede indlæg om vagtservice! Har du en fornemmelse af om hvem der er "bedst" SOS eller Securitas (gennem Tryggahem eller Aroudio), eller mest anbefalelsesværdige? Eller måske et helt tredie firma jeg ikke har været i kontakt med? Ha' det super Kapello

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg ville holde mig til de store selskaber hvis jeg var dig. NIF nævner her en kundeservice der faktisk overrasker mig, fordi jeg har prøvet det meste, og tit set mange firmaer jeg kender, ikke har det økonomiske overskud i DK så de kan yde den service NIF omtaler. Kender flere vagtsælgere også. Svenskerne har et helt andet forhold til Sikkerhed, men jeg kan ikke anbefale den ene over den anden herovre, da jeg ikke selv har haft brug for ydelsen. Jeg kunne bare sammenligne branchen hen over øresund. Så jeg tror du skal lytte mere til NIF med detaljerne, det lød som kanonservice fra deres side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites