göte_børge 0 Anmeld indhold Skrevet June 20, 2006 Finns det en dansk tradition att sätta flaggor i hundelort? http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=153 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2006 Man kan ikke sige det er en tradition at danskere sætter små flag i hundelorte. Men det er alment kendt, at dette lille stunt af og til udføres, så der kommer lidt extra opmærksomhed omkring hundelorte problemet. I DK ser man stort set aldrig en der samler sin hunds lort op, til gengæld skal vi andre så vade i zik-zak på fortovene, og se os godt for hvor vi ellers færdes, ellers er det med lort på skoene Det er så normalt med hundelorte på stier, veje og fortove i DK, at kun få danskere tænker over det som sådan - det er desværre gået hen og blevet et hverdagsbillede i DK, så andre ting får mere opmærksomhed end dette problem. I øvrigt skægt at se hvor mange svenskere der samler op efter deres hunde her i SE.. Hvor jeg bor kan man tydeligt genkende danskeren der lufter sin hund, han står og glor den anden vej mens hunden skider, og fortsætter så turen, når hunden begynder at gå igen - som om intet er sket! Nu vil jeg ikke sige at alle danskere her gør sådan, nogle samler måske op efter deres hund, men en svensker der bare går videre, det har jeg endnu ikke set. Brian og Ronni der lufter deres pitbull terrier, mens de viser hinanden deres latterlige tribal tatoveringer, de taber jo ansigt hvis de skal pille lort op fra deres hunde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 I øvrigt skægt at se hvor mange svenskere der samler op efter deres hunde her i SE.. Hvor jeg bor kan man tydeligt genkende danskeren der lufter sin hund, han står og glor den anden vej mens hunden skider, og fortsætter så turen, når hunden begynder at gå igen - som om intet er sket! Nu vil jeg ikke sige at alle danskere her gør sådan, nogle samler måske op efter deres hund, men en svensker der bare går videre, det har jeg endnu ikke set. QUOTE] Ja, helt rigtigt - og hvor er det dog beskæmmende. I min forening er der her i foråret flyttet nogle nye danskere ind med en boxer. Om morgenen når de lige at komme ud af deres opgang, så p..... hunden ud over hele gangstien, men "konen" står og glor. Så kan vi andre vade i hundep... Men jeg kan ikke lade være med at have ondt af den stakkels hund, der så tydeligt skulle have været på tissetur for flere timer siden, så trængende er den. I kølvandet på indflytningen lå der pludselig hundehøm'er flere steder på legepladsen, på stien osv., hvilket aldrig var tilvældet før. Måske har nogle gjort dem opmærksomme på, at de er et problem. Her på det sidste er det ophørt. Men man krummer tæer i skoene over sine landsmænd. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Jeg vil da lige sige at vi samler op efter vores hund så det er ikke alle danskere med hund der er nogle svin:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Jeg vil da lige sige at vi samler op efter vores hund så det er ikke alle danskere med hund der er nogle svin:th2: Nu gjorde jeg mig også umage for ikke at generalisere alle danskere, gjorde bare opmærksom på den markante forskel hos hhv danske og svenske hundeejere. Danske hundeejere med rent mel i posen ved jo godt hvad jeg mener :) Desuden er du jo heller ikke en Ronni/Brian (selv om Ivan ligner disse typers hunde meget godt), og du bor jo heller ikke hvor jeg bor, så jeg kan ikke tjekke dig når du lufter Ivan ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Nu gjorde jeg mig også umage for ikke at generalisere alle danskere, gjorde bare opmærksom på den markante forskel hos hhv danske og svenske hundeejere. Danske hundeejere med rent mel i posen ved jo godt hvad jeg mener :) Desuden er du jo heller ikke en Ronni/Brian (selv om Ivan ligner disse typers hunde meget godt), og du bor jo heller ikke hvor jeg bor, så jeg kan ikke tjekke dig når du lufter Ivan ;) He he jeg blev bare nød til at pudse glorien lidt:thumbup: Men du er ellers velkommen forbi og komme med på en lufte tur:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MetteMarie 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 hmm I må da være ualmindelige uheldige, hvor I har færdes - jeg kender da masser af danskere og har set MASSER af danskere i Danmark samle hundelort op. Jeg synes på ingen måde, det er et problem i Dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Jeg synes på ingen måde' date=' det er et problem i Dk[/quote']Hvor kommer du lige fra i DK? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Hvem er Ronni og Brian ?:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Hvem er Ronni og Brian ?:) Tja Supermule hedder Brian så det kan da kun være ham:tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Desuden er du jo heller ikke en Ronni/Brian (selv om Ivan ligner disse typers hunde meget godt), og du bor jo heller ikke hvor jeg bor, så jeg kan ikke tjekke dig når du lufter Ivan ;) Joda, Lars er klart en Ronni/Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2006 Joda' date=' Lars er klart en Ronni/Brian [/quote'] Yes jeg er en mean MF:scared: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites