Jump to content
ZeNi

Er du også på barsel og savner lidt input...?

Recommended Posts

Jeg er på barsel med vores dejlige datter på 6 uger. Vi bor i hus på Söderkulla (Malmö), men mangler nogen med børn til at give lidt socialt input i løbet af ugen og evt dele erfaringer med. Nogen dage er der brug for lidt mere end et smil eller en prut fra Isabel. Så hvis du/I er frisk på en gåtur eller en lille snak eller noget helt tredje så er du/I velkommen til at tage kontakt:) Mvh Majse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er på barsel med vores dejlige datter på 6 uger. Vi bor i hus på Söderkulla (Malmö), men mangler nogen med børn til at give lidt socialt input i løbet af ugen og evt dele erfaringer med. Nogen dage er der brug for lidt mere end et smil eller en prut fra Isabel. Så hvis du/I er frisk på en gåtur eller en lille snak eller noget helt tredje så er du/I velkommen til at tage kontakt:) Mvh Majse
Hejsa Jeg skal føde 30 august, og kunne da forestille mig det kunne være hygsomt at mødes med nogen, når vores datter er kommet til verden....Så hvis du stadig er frisk om nogle måneder. så ville det være super ;) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Jenny

Hej ! Bor också på Söderkulla och har en stor dotter på 4 år och en bebis på gång i oktober. Vill rekommenderas Hindbys öppna förskola som är för barn 0-5 år. Det ligger på Fosievägen nere bland villorna på Söderkulla. Måndagar-torsdagar är för större barn och fredagar är för de med barn under 1 år. De har olika aktiviteter varje vecka.Där träffas man och umgås med andra föräldrar o barn. Finns möjlighet att köpa kaffe och macka till billig peng om man nu inte vill ta med sig egen fika. Öppet 9-12.00.Gratis att gå dit ! Kolla deras hemsida www.forskolaskolamotesplatsenmalmo.se Gå sen vidare på Hindby o sen öppna förskolan. Där kan du hitta information och aktuellt program. Förskolan öppnar upp igen i augusti, men har sommaraktiviteter ute nu ett tag till. Lycka till !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej ! Bor också på Söderkulla och har en stor dotter på 4 år och en bebis på gång i oktober. Vill rekommenderas Hindbys öppna förskola som är för barn 0-5 år. Det ligger på Fosievägen nere bland villorna på Söderkulla. Måndagar-torsdagar är för större barn och fredagar är för de med barn under 1 år. De har olika aktiviteter varje vecka.Där träffas man och umgås med andra föräldrar o barn. Finns möjlighet att köpa kaffe och macka till billig peng om man nu inte vill ta med sig egen fika. Öppet 9-12.00.Gratis att gå dit ! Kolla deras hemsida www.forskolaskolamotesplatsenmalmo.se Gå sen vidare på Hindby o sen öppna förskolan. Där kan du hitta information och aktuellt program. Förskolan öppnar upp igen i augusti, men har sommaraktiviteter ute nu ett tag till. Lycka till !
Der findes en tilsvarende udgave her i Skivarp - familiehuset på Ramsbov. tirsdag 9-12 for børn under 1 år torsdag 1030 - 1430 for alle ( hver torsdag findes sundhedspl. ) De åbner igen i uge 33 Jeg er i al fald en varm anbefaler :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder hyggeligt! Det er da lige ved at være op over så! Den første tid syntes jeg var lidt hård, men nu kører det lidt mere på skinner. Rutinen har indfundet sig. Hvis du kan lide at læse bøger om fødsel og tiden efter har jeg et par stykker jeg kan anbefale...:laugh: /Majse

Hejsa Jeg skal føde 30 august, og kunne da forestille mig det kunne være hygsomt at mødes med nogen, når vores datter er kommet til verden....Så hvis du stadig er frisk om nogle måneder. så ville det være super ;) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder hyggeligt! Det er da lige ved at være op over så! Den første tid syntes jeg var lidt hård, men nu kører det lidt mere på skinner. Rutinen har indfundet sig. Hvis du kan lide at læse bøger om fødsel og tiden efter har jeg et par stykker jeg kan anbefale...:laugh: /Majse
bogtitler modtages med kyshånd!!! er ved at gå ud af mit gode skind i denne "ventetid" :rolleyes: har to veninder der lige har født så jeg har ingen tålmodighed tilbage :D smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bogtitler... Jeg havde stor glæde af "Att föda" skrevet af en svensk jordemor ved navn Gudrun Abascal. Og Sheila Kitzinger har skrevet en del om at føde også. De tager det for hvad det er og blæser det ikke op til noget dramatisk. Det er rart. Det er en enestående oplevelse som ikke kan sammenlignes med noget andet! Bøgerne findes på biblioteket. Jeg brugte også en afspændings cd for gravide også på svensk, men man kan sikkert finde en på dansk også om man vil det... "I väntans tider" hed den. Og det er ikke engang lyv. Vores fortvivlede datter blev mere rolig da jeg satte musikken fra cd'en på efterfølgende... Og så nogle bøger om amning er altid godt at lige ha skimmet igennem, hvis det er det man vil. Jeg har også haft stor glæde af Gina Ford's "the new contented little baby book". Den fortæller om hvordan man kan tilrettelægge sine rutiner for sin baby når den er kommet til verdenen. Så den græder mindre og er mere tilfreds. Vi har jo kun en at sammenligne med, men vi har en rigtig glad lille pige og hun sover tæt på hele natten (5-6 timer i træk) og har gjort næsten helt fra start. Det er rart. Efterfølgende har jeg hørt om en der hedder Anna Wahlgren der skulle være en form for guru i at få børn til at sove hele natten. Har endnu ikke læst nogen af hendes bøger, men tror snart jeg vil låne en af dem for at se hvad det er for noget. Det der er på nettet om hende ser interessant ud i hvert fald! Litteratur på svensk og engelsk, men syntes det har været godt! Bruger stadig Gina Ford's bog og støtter mig lidt op af den og det fungerer fint. Men det er jo klart fødseln der fylder mest indtil den er overstået, men det er rart at være lidt forberedt på tiden efter, for de sover altså ikke hele tiden...! Håber det har kunnet inspirere lidt:rolleye: /Majse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

på barsel

Hej Majse Jeg er også på barsel. Vi har en datter på 11½ uge. VI bor i hus ved Kastanjegården(Lindängen) i Malmø. Jeg er frisk på at mødes, da jeg også synes der mangler lidt input en gang i mellem. Mange hilsner fra Signe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også være med! :) Blev det til noget med at mødes som foreslået i første indlæg? Jeg har en søn fra den 12. september i år... Og vi vil mægtig gerne drikke kaffe eller gå i babybio med andre mødre og børn i Malmö. Vi bor i Djupadal/Limhamn men kan sagtens være mobile og ses rundt omkring i byen. Mange hilsner Tess og søn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Babyhygge... Hej Tess og søn. Signe og jeg har mødtes en enkelt gang til noget sangtime i kirken ved Mobilia. Det er hver tirsdag til torsdag mellem kl 10 og 12 og er rigtig hyggeligt!. Men jeg er i hvert fald åben for noget hygge om eftermiddagen en gang i mellem. Nogle af de andre fra kirken er begyndt at snakke om babybio så det må vi snart prøve! Du kan sende mig en mail med dit telefonnummer så kan vi lige ringe sammen og evt mødes. Måske Signe også er frisk på en tur i bio... Isabel er lidt sur lige nu så jeg smutter. MVH Majse:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

Hej Tess og søn. Signe og jeg har mødtes en enkelt gang til noget sangtime i kirken ved Mobilia. Det er hver tirsdag til torsdag mellem kl 10 og 12 og er rigtig hyggeligt!. Men jeg er i hvert fald åben for noget hygge om eftermiddagen en gang i mellem. Nogle af de andre fra kirken er begyndt at snakke om babybio så det må vi snart prøve! Du kan sende mig en mail med dit telefonnummer så kan vi lige ringe sammen og evt mødes. Måske Signe også er frisk på en tur i bio... Isabel er lidt sur lige nu så jeg smutter. MVH Majse:-)
Hej Tess!! Der var Majse hurtigere end mig, men jo jeg er også frisk på en tur i bio. Jeg har aftalt at mødes med Majse igen på tirsdag til sangtime i kirken, hvor du jo også er velkommen:) Mvh Signe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også på barsel... ... men er pt. blot stadig gravid (uge 39) - så når barn er kommet til verdenen og jeg lige har fundet ud af hvad det så egentlig indebærer, er jeg ret sikker på, at jeg også godt kunne bruge lidt input og samvær med andre - så jeg vender nok tilbage til jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites