koustrup 10 Anmeld indhold Skrevet June 17, 2006 Er det fordi det er lidt ala rosengården`s rygte - eller hvorfor? http://kortlink.dk/2t6z - specielt den 4 værelses er da billig?? (altså hvis man selv er lidt handy mand) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Er det fordi det er lidt ala rosengården`s rygte - eller hvorfor? http://kortlink.dk/2t6z - specielt den 4 værelses er da billig?? (altså hvis man selv er lidt handy mand) Mig bekendt så har Oxie slet ikke samme rygte som andre bydele, men jeg skal ikke kunne udtale mgi specielt om Oxie, har aldrig været der og kender heller ingen der bor der. Men der findes jo en del som bor i Oxie, prøv at snakke med dem, jeg er ret sikker på de er glade for at bo der i hvert fald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Mig bekendt så har Oxie slet ikke samme rygte som andre bydele' date=' men jeg skal ikke kunne udtale mgi specielt om Oxie, har aldrig været der og kender heller ingen der bor der. Men der findes jo en del som bor i Oxie, prøv at snakke med dem, jeg er ret sikker på de er glade for at bo der i hvert fald.[/quote'] Ja, for det er da rimeligt tæt på broen, korrekt? og det er da billigt.. Jeg kom til at tænke på hvorfor pokker at "lejen" er så høj i sverige... hvorfor kan man ikke få en ejerlejlighed ligesom i dk - i stedet for alle de bostadsretter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Ja, for det er da rimeligt tæt på broen, korrekt? og det er da billigt.. Jeg kom til at tænke på hvorfor pokker at "lejen" er så høj i sverige... hvorfor kan man ikke få en ejerlejlighed ligesom i dk - i stedet for alle de bostadsretter... Jo altså det ligger lidt længere væk end Bunkeflo og Limhman, men ja det er forholdsvis tæt på. Ja det er lidt anderledes i Sverige desværre. Prøv evt. at skrive inde i det lokale forum, der er et omkring Oxie, så kan du evt.høre lidt omkring folks erfaringer.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Tilgengæld er der ingen fastighetsskat på borätter hvorimod man i Dk har ejendomsskat på ejerlejligheder Og månadshyran falder vel også over årene som gælden afvikles Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Og månadshyran falder vel også over årene som gælden afvikles Tvivlsomt. Lidt i stil med Øresundsbroen der sidste år fejrede at der var flere der kørte over end forventet, med en prisstigning:surprise: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Tvivlsomt. Lidt i stil med Øresundsbroen der sidste år fejrede at der var flere der kørte over end forventet' date=' med en prisstigning:surprise:[/quote'] Ah det var vidst mere kursens skyld... det var jo kun prisen i svenske kroner som steg..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CREATIVE 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2006 Mit gæt ville være at Oxie ligger lidt uden for malmø.... måske derfor den lave pris? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Mit gæt er også pga beligenheden. Man skal helst have en bil, hvis man bor her. Toget går ca 1 gang i timen og en bustur til malmø centrum tager 30-40min. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CREATIVE 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Hvilke tog kører til oxie?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Der er mange sigøjnere i Oxie...... Der er visse kvarterer der er plaget af en del indbrud osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Hvilke tog kører til oxie?? http://www.skanetrafiken.skane.se/templates/StartPage.aspx?id=2182 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eraser 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2006 Oxie tåler ingen sammenligning med Rosengården ! Nix, det er billigere fordi at det ligger de der 3 km fra Malmø "grænsen". Samme gælder også Svedala og lign. Jeg har sågar set et kæmpehus lidt uden for Oxie til ca. 2 mill dk... Jeg syntes Oxie ligger supergodt v. motorvej og med grønne marken og på ingen måde samme beboersammensætning som f.eks. store dele af Rosengården.. :th2: - og så er det børnevenligt og ja.. der er lokalt tog til Malmø og busser.. men tja, bilerne er jo billige ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Vi har boet i Oxie-centrum inden vi flyttede til Svedala....og der var ganske vist for mange sigøjnere for vores smag (larm morgen, middag, aften og nat ). Men der findes da sikkert områder i Oxie som ikke er så plagede...... Svedala har ingen sådanne problemer...og kører man bil tager det kun ca 7 min ekstra at komme til Svedala (det samme vist i tog)(og kun 2½min på MC :D ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Det kommer meget an på hvor man bor i Oxie, vi bor på Fajansvägen og er meget glade for det. Ja der er lidt larm fra ham spaden I en mørkeblå volvo S70 der er sikker på at Oxie centrum er han egen private Le Mans bane, men ellers er der meget stille. Hvis man har sin have væk fra vejen så høre man det ikke. Jeg syntes at Oxie ligger godt i forhold til at arbejde I dk(hvis man har en bil), der er 5 min. til motorvejen og 30-35 min til Brøndby/Ishøj. Men som Maria skriver så køre toget 1 gang i timen normalt og 2 gange i timen i Rush Hour. Men ud fra hvad vi har hørt så er det nede omkring buslommen/oxie centeret at folk har haft lidt problemer larm og indbrud....men vi kender ikke nogen der bor der så det er kun noget vi har hørt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
stine 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2006 Min kæreste og jeg bor på murtegelvägen, som er meget tæt på centeret, og vi har endnu ikke haft problemer hverken med støj, sigøjner, tyveri m.m., vi har kun mødt super flinke naboer der er meget behjælplige med næsten alt. Vi kan kun anbefale Oxie, endtil vi oplever andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Er det fordi det er lidt ala rosengården`s rygte - eller hvorfor? http://kortlink.dk/2t6z - specielt den 4 værelses er da billig?? (altså hvis man selv er lidt handy mand) JEG HAR BOET I OXIE I OVER 4 ÅR OG ER BESTEMT IKKE UTRYG VED DET, HER FINDES IKKE BALLAEDE MAGER OG ER IKKE SOM ROSENGÅRDENS VI HAR LIGE KØBT NYT HUS I DET NYE OMRÅDE OG TRIVES I BEDSTE VELGÅENDE VI HAR FÅET AFVIDE AT FORDI OXIE ER LIDT BILLIGERE ER AT DET LIGGER LIDT LÆNGERE UDE, MEN AT VI INDEN FOR DE NÆSTE ÅRRÆKKE SKAL BYGGES YDERLIGE 800 HUSE, SÅ BYEN BEGYNDER OGSÅ AT VOKSE OG DERMED STIGER PRISERNE OGSÅ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Men behøver du at råbe? :D At skrive med stort betegnes som at råbe her på www. Men din teori virker sansyneligvis nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Men behøver du at råbe? :D At skrive med stort betegnes som at råbe her på www. Men din teori virker sansyneligvis nok. Jeg tror nu bare Louises Caps Lock har sat sig fast.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 Men behøver du at råbe? :D At skrive med stort betegnes som at råbe her på www. Men din teori virker sansyneligvis nok. Hvad er det for en teori?? At fordi byen vokser, så stiger prisen??? Det er måske lige modsat! Hvis man bygger 800 huse (oven i de i forvejen hundredevis af huse der er planlagt i Bunkeflostrand, Vintrie, Klagshamn, Lockarp og gud-ved-hvor) mættes markedet vel på et tidspunkt - og det giver næppe prisstigninger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 sorry Men behøver du at råbe? :D At skrive med stort betegnes som at råbe her på www. Men din teori virker sansyneligvis nok. jeps sorry, så faktisk først nu at den var slået til SORRY hvis nogen følte sig stødt...... jeg er ikke sikker på det med priserne kan bare se at indtil videre er de steget men som sagt så ved jeg det ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 4, 2006 jeps sorry, så faktisk først nu at den var slået til SORRY hvis nogen følte sig stødt...... jeg er ikke sikker på det med priserne kan bare se at indtil videre er de steget men som sagt så ved jeg det ikke Det er iorden, der var vist ingen der blev stødt. Nu er boligpriserne steget stort set overalt den seneste årrække. Det er vist optimistisk at overføre den teori på prisstigningerne i Oxie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2006 Vi står på tomt listen i Malmö og ifølge den lige udsendte liste skal der udstykkes knap 200 grunde i käglinge/Oxie området frem til år 2010. Så medmindre at Skanska/NCC bygger resten er de langt til de 800 grunde der nævnes. Min bankrådgiver vrikkede lidt på næsen da vi nævnte at vi skulle ud se på hus i Oxie. Hun syntes ikke området "er sådan helt godt" og deraf også de lavere priser. Hendes holdning var ikke at stigningen der vil være den samme som i fx. Bunkeflo. Men hun havde heller ikke decideret noget dårligt at sige, og vi kiggede på huset som bortset fra en togbane i baghaven var hyggeligt nok og noget billigere end i resten af områderne i og omkring malmø. Så som med så meget andet er det nok en smagssag - tæt på broen er det i hvert fald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eraser 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2006 Oxie jo Dan m.fl. .. bestemt er der steder som er tættere på vand eller centrum eller store centrale trafikale samlingspunkter.. og med en beboersammensætning, man ikke er småbange for De 800 grunde til udstykning har jeg ikke forstået er grunde men antallet af familier i villaer og rækkehuse på grunde.. det kan meget vel være 200 (med 2 eller 3-familehuse på en grund) eller en god blanding.. aner det faktisk ikke. Jeg tror bestemt at Oxie er en form for "afslappet" mini forstad med grønt omkring (lidt af la Brønshøj eller Skovlunde i forhold til KBH) og en ganske stille blanding af en del ældre, en voksende portion unge - inkl danskere, herunder også mennesker fra andre dele af verden - samt traditionelle svenskere. Jeg har ikke (endnu) indtryk af at det er et område er "halter" efter lignede områder i samme afstand fra Malmø (3 - 10 km) - tværtimod faktisk - der er da absolut ikke samme mængde "sociale" byggerier som feks. Rosengård eller Arlöv etc. Alle elementer syntes at være på plads for min familie ihvertfald - måske bortset fra at havet er ca. 8 - 9 km væk - men til gengæld fine marker, stier, godt hus og luft og skide tæt på motorvej til både DK og Malmø ;) Hvem sagde at Søren Ryge levede forgæves p.s. Dan - Jeg håber I finder et dejligt sted - god fornøjelse med jagten:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites