Jump to content
Intrepidus

10% udbtaling

Recommended Posts

Guest Trine
Jeg er en novice i svensk bolighandel (men er allerede godt i gang med et køb:scared: )så jeg vil lige høre om det er rigtigt' date=' at de 10% i udbetaling skal lægges når købskontrakten underskrives?[/quote'] Ja, går også under betegnelsen 'handpenning' (eller hvordan de nu staver det). Mener også vi havde et par dage efter underskrift til at genneføre overførslen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødtes i banken med sælger og bankrådgiver for at underskrive købekontrakten. Samtidig afleverede vi de 10% i handpenning. (Dvs. pengene blev overført fra vores konto i DK til deres konto i SE.) Tillykke med købet!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, det gjorde vi da forøvrigt også. Der gik de 10 dg fra vi havde fået besked om at vi havde vundet budrunden, til vi mødtes med sælger og mægler i banken, hvor vi underskrev kontrakt og overførte penge...det var bare mig der fik rodet det lidt sammen :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi betalte handpenning, så vidt jeg husker, senest en uge efter at have sagt ja til at købe huset. Vi mødtes dog først i banken med sælger på overtagelsesdatoen - her fik vi alle papirer om huset, samt nøgler udleveret. Og der blev underskrevet kontrakter på livet løs. Det var iøvrigt en ret pudsig oplevelse (men iøvrigt helt fair), det at vi skulle mødes præcis på overtagelsesdatoen. I Danmark er man anderledes loose omkring den slags - der får man jo bare nøglen udleveret sådan lidt á la - "hey, her er forresten nøglen til din nyindkøbte bolig"... he he. Det morede vi os ihvertfald over. Held og lykke med huskøbet :) Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var iøvrigt en ret pudsig oplevelse (men iøvrigt helt fair), det at vi skulle mødes præcis på overtagelsesdatoen. I Danmark er man anderledes loose omkring den slags - der får man jo bare nøglen udleveret sådan lidt á la - "hey, her er forresten nøglen til din nyindkøbte bolig"... he he. Det morede vi os ihvertfald over.
Svenskerne er meget obs på at overholde protokollen, når det kommer til slige sager. Ofte nærmest en "højtidelig" følelse, når man, som dansker, oplever dette første gang. Præcis som at være til bestyrelsesmøde i foreningen. Men det er en helt anden historie. Tillykke med impuls-købet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svenskerne er meget obs på at overholde protokollen, når det kommer til slige sager. Ofte nærmest en "højtidelig" følelse, når man, som dansker, oplever dette første gang. Præcis som at være til bestyrelsesmøde i foreningen. Men det er en helt anden historie. Tillykke med impuls-købet :th2:
He he, fuldstændig korrekt Gio! - Og følelsen af højtidelighed var der bestemt! Vi var helt høje af at sidde dér, rundt om bordet med en glad og bevæget sælger, en glad mægler samt en god og professionel bankrådgiver. Jo, jo - det skortede skam ikke på højtidelighed den dag. Men det ER jo også en fed ting at overtage sit drømmehus... efter nervepirrende budrunde og det hele... jo - det holder max! Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle for gode svar og involvering i sagen. Jeg er i øjeblikket ved at finde en til at besigtige huset. Dette skal tilsyneladende være nærmest i går ;) Er der forskel på besigtigelsesprisen efter hvad der skal ses på (villa, lejlighed mm.) eller er det tilfældigt (folks evne til at hustle prisen ned:cool: ), at jeg kan læse forskellige priser herinde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er lige så forskelligt som i DK. Det kommer jo an på firmaets størrelse m.v. Men regn med omkring 7000 SEK, det er ikke helt af vejen. Og hellere betale 1000 for meget og være sikker på en grundig gennemgang, det er jo trods alt en investering på flere millioner, og så betyder en 1000lap ikke det store, vel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites