Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet June 14, 2006 Min kone er ret meget øko"freak" og køber tit i Irma, netto og diverse øko-forretninger..... Det er som om at Økologisk mad i Sverige er en by i Rusland...Hvorfor det!!? Eller går vi med totale skyklapper på? Hvor kan man få økologisk kød, grønsager og andre dagligvarer?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 det kan man vel få de fleste større butikskæder samt diverse special butikker ?! du skal bare kikke efter (eller spørge efter) svenskernes ØKO mærke: KRAV (se evt krav.se) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 Åh Elin, hvem der var en malkeko - eller tyr... De fleste svenske forbrugere har stor tillid til, at svenske varer er både sundere og mere "naturlige" end udenlandske, og derfor er de parate til at betale markant mere blot for et svensk flag. De forestiller sig, støttet af markedsføringen, at de ved at købe svensk støtter dyrevelfærd og mange andre gode ting herunder åbne landskaber og positive forestillinger om en kultur, der er knyttet til livet på landet. Derfor er der ikke flere bløde parametre til overs for økologipositionen, sådan som der er i Danmark, hvor vi jo godt ved, at både vores landbrug og vores forædling foregår på industripræmisser. I Danmark markedsføres økologien ligesom "svensk" markedsføres i Sverige. Sødt, hyggeligt, dejligt og naturligt og desuden idealistisk. I Sverige hedder økologi KRAV - og der hopper kæden vel af for de fleste svenskere, eftersom det føles "otrevligt" at stille krav og desuden knyttet til "miljøtalibanerne" - Miljöpartiet, som er... specielt. Se her, hvordan Arla informerer den svenske offentlighed om, hvad rationelt, traditionelt, ikke-økologisk, kunstgødet, plantebeskyttelsesmiddelbesprøjtet men S V E N S K landbrug står for. Det er de tre reklamefilm med den kønne, unge mælkebonde Elin, der er det sjove. :p Danske Jeanette eller Mona i en lignende kærlig omfavnelse af et dansk slagtesvin ville næppe gå hjem på helt samme måde over for danske forbrugere. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2006 www.mossagarden.se for grønsager a la Aarstiderne, i deres butik i Limhamn (har kun været i den) har de også andre øko varer, korn, gryn, diverse teer, tofu produkter mv. De har også en shop i Malmö, der kan du finde adressen via ovennævte hjemmeside. Held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elpedro 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2006 Vi er også ovre i den økologiske grøft, og vores lokale Coop (På Erikslustvägen, lige ved krydset med Køpenhamnsvägen) har et ganske godt udvalg af "Änglamark" som er Coops eget økologiske mærke. De har ofte mange grøntsager, juice, kaffe, mel etc etc. Generelt synes jeg ICA sutter max mht økologi, mens COOP gør det noget bedre. Men helt Østerbroske forhold bliver det slet ikke herovre..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
katja mølvig 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Hvor lægger den butik henne i Limhamn, den vil jeg gerne besøge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Hvor lægger den butik henne i Limhamn' date=' den vil jeg gerne besøge?[/quote'] Jeg ved ikke om den findes mere - den lå på torvet. Men jeg har da set den anden inde ved industrihavnen/bag Big Bowl området. Ellers prøv www.hitta.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2011 Hvor kan man købe billige økologiske æbler i Malmö eller KBH? Jeg giver 20-22 sek. for 500 g. i Hemköp og ICA. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Der ligger også en overvejende økologisk butik mellem Triangeln og Koncerthuset i Malmö, næsten over for Stadshuset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites