Jump to content
Futz

Ting man IKKE skal gøre i Sverige! - og hvorfor.

Recommended Posts

Jeg tror heller ikke, man skal prøve og bestille 1,5 m3 bög, hos den lokale brænde sælger (dårlig joke, I know...men jeg måtte lige :D ) Ang. "sopspionen". Vedkommende er nu også blevet knaldet. Der var noget om det i Aktuelt, her forleden. Så I det? Og nu hvor vi taler om kildesortering af affald, hvilket jeg i princippet er helt med på....manglede da bare. Her i byen forholder det sig således, at man SELV skal køre ned på ätervinningscentralen med det affald, der ikke tilhører alm. husholdningsaffald, så som: dåser, flasker, papir, haveaffald, whatever osv. Her er ingen kommunal ordning, hvilket jeg syntes er lidt tåbeligt. Hvis argumentet for at genanvende affald, er at beskytte miljøet, så virker det lidt....:rolleye: , da folk starter deres bil og selv kører afsted med det!!! Hvor meget er det lige en bil forurener?? Møller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Man skal ikke forsøge at undgå at betale licens... det kan koste dyrt i den sidste ende:rolleye: Jeg fatter dog ikke hvordan de kan have undgået Radiotjänsten.... de bankede på vores dør med et girokort kort efter vi havde overtaget lejligheden...Der skal edder kodylme lægges en aktiv indsats i at undgå det, that's for sure...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal ikke forsøge at undgå at betale licens... det kan koste dyrt i den sidste ende:rolleye: Jeg fatter dog ikke hvordan de kan have undgået Radiotjänsten.... de bankede på vores dør med et girokort kort efter vi havde overtaget lejligheden...Der skal edder kodylme lægges en aktiv indsats i at undgå det, that's for sure...
Hvordan tilmelder man sig tjenesten??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt give dig et mere politisk korrekt svar, men jeg synes vi skal bespare dig en unødvendig omkostning indtil Pelle-pejlemand finder dig. Du venter til de ringer på døren og så stiller du samme spørgsmål. ''Hvordan tilmelder man sig'' :confused: De kan aldrig kræve licenspenge bagud i tiden fra det at de ved at du har et TV-apparat, dvs. at de måler med deres antenner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du venter til de ringer på døren.
Hvis man nu ikke har nerver til det, så sender Radiotjänst troligt et brev hvert år og spørger om det kan passe, at husstanden stadig ikke har tv og giver en mulighed for at tilmelde sig. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Pelle-Pejlemand..... ha ha ha ..... den var sjov..... får tvangstanker - om en lille rundhovedet fætter med sygekassebriller - og brun mappe under armen. Hvad så Pelle-Pejlemand... hvorfor tror du så lige JEG har et fjernsyn hva? antenna-dishes-stanford-bg.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man nu ikke har nerver til det' date=' så sender Radiotjänst troligt et brev hvert år og spørger om det kan passe, at husstanden stadig ikke har tv og giver en mulighed for at tilmelde sig. :rolleye:[/quote'] 3 år uden at betale, og nej de sender ikke et brev til mig hvert år. Dog kommer der en lille besked ind til tider om at de har været i området og hvis jeg nu har købt et fjernsyn så vil de da gerne havde det at vide :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Antimuslingskt utspel De fleste ved nok efterhånden, at i Sverige skal man holde sin kæft. Men det vil nok overraske mange, hvor høj tariffen er for allligevel at åbne munden: "Fängelse för anti-muslimskt utspel 2006-11-30 En 48-årig man dömdes till en månads fängelse i Linköpings Tingsrätt för hets mot folkgrupp. Det var under ett valborgsmässofirande som 48 åringen skrek att han hatar muslimer, rapporterar Norrköpings Tidningar. Mannen själv menar att han skrek att han hatade ”musliner”, vilket han trodde var det danska ordet för musslor. Mannen har överklagat domen." Hvis han vinder sagen ved Muslingeretsdomstolen i Haag eller hvad næste instans nu er, så har Limfjordskompagniet sikkert gode chancer for at vinde en sag mod den 48-årige om hetz mod forsvarsløse skaldyr. :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen nye indlæg en lang tid. Så vil jeg komme med en. Skal man holde ulovligt så gør det billigst muligt. Det vil sige, parkere hvor man skal betale (uden at betale) og få en bøde på kun 300 sek. Modsat en ulovlig parkering koster 500 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ingen nye indlæg en lang tid. Så vil jeg komme med en. Skal man holde ulovligt så gør det billigst muligt. Det vil sige, parkere hvor man skal betale (uden at betale) og få en bøde på kun 300 sek. Modsat en ulovlig parkering koster 500 sek.
Opfordring til ulovligheder. Nu må vi se hvorlang tid der går inden der kommer en sværm af moraliserende indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder som om du har prøvet begge dele. Som et plaster på såret kan jeg nævne at vi har parkeret gratis de fleste steder i centrum og udenfor på helligdage. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan skam også koste 700 spän hvis man har været rigtig ulovlig ;) http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/nardukorbillastbilmm/botesbelopp/parkeringsanmarkningar.4.33aee30d103b8f159168000104919.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hahaha' date=' det er sku et skægt samfund.[/quote'] Jeg syntes nu i øvrigt det giver ret god mening med graduerede parkeringsafgifter - der er bestemt da stor forskel på hvor "problematisk" en ulovlig parkering er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

don´t say De fleste ved nok efterhånden, at i Sverige skal man holde sin kæft. Men det vil nok overraske mange, hvor høj tariffen er for allligevel at åbne munden: Böter för påstådd raggningsrunda Åstorp 27.feb.2007 Det kostade 50-åringen nästan 25000 kr. att testa sin attraktionskraft på tre Åstorpskvinnor. 50-åringen körde upp med sin bil, vevade ned rutan och frågade sedan "är du kåt?" alternativt "vill du knulla?" en av dem fick dessutom frågan om hon "ville ha några hundra" om hon ställde upp på sex med 50-åringen. 50-åringen har medgett at han ställde frågorna, men påstår att han inte gjort något brottsligt. Straff blir 60 dagsböter a 250 kr. + sin egen och kvinnornas advokat = ca. 25000 kr. Kilde: Helsingborgs Dagblad 6.sep.2007:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig urelateret... Hører under ting man kan komme galt afsted med at sige: På vej hjem fra Köpenhamn bliver vi selvfølgelig stoppet i tolden, sent om aftenen. Tolderen spørger hvor vi kommer fra (duh - Danmark!) og hvad vi har lavet dér. Jeg siger frejdigt på ynkeligt halvsvensk: "Vi har været på BIFFEN" :laugh: Det fremkaldte op til flere smilerynker hos den ældre tolder og vi fik straks lov til at køre videre... :flov: Jag älskar det svenska språket :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den stakkels mand i Helsingborg blev muligvis dømt for en lettere eventyrlig forbrydelse, som ikke findes i Danmark, og for mig lyder som noget, der er fisket op fra bunden af Hitlers bombearrede bunkere, men er ærkesvensk, nemlig KVINNOFRIDSKRÄNKNING - kvindefredskrænkelse. :eek: En sær form: kvinno til forskel fra kvinna - det er ikke en enkelt kvinde, man eventuelt "krænker", men et højere princip. Kvinnofridskränkning er en forbrydelse mod Staten. Mere filosofisk set blev vor mand naturligvis dømt for at være dårligt formuleret og seksuelt utiltrækkende - at man slår hårdt ned på den slags, er helt naturligt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Well, jeg har så erfaret, at man skal tage sine høretelefoner ud af ørerne inden man råber "JA DET ER MIN TASKE" til tolderne i toget...:o Skræmte den svensktalende del af min togvogn samt den rare tolder der kiggede meget undrende på mig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tolderne blev en dag stoppet i tolden med spørgsmålet om jeg havde være på arbejde? her svare jeg nej jeg har bare en ting med orange. (mit arbejdstøj er meget synlig orrange) bagefter spørger deen unge og ganske kønne tolder hvor jeg har været? (tror ikke helt hun forstod min første sætning) men jeg svare friskt skåne hvortil hun siger ok tænker 5sekunder og siger hmm. må jeg kigge bagi. jeg svarer jag hvis jeg også må. en advarsel dont do that!!! det tog en halv time før de var færdige med at gennemsøge bilen. deres ringe fangst en gammel levepostej der var blvet glemt under sædet og en masse tomme coladåser. siden da har jeg svaret standard. hej jeg kommer fra damark arbejder i lufthavner og nej intet at deklarere. siden da har de bare smilet og sagt fortsæt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Well, jeg har så erfaret, at man skal tage sine høretelefoner ud af ørerne inden man råber "JA DET ER MIN TASKE" til tolderne i toget...:o Skræmte den svensktalende del af min togvogn samt den rare tolder der kiggede meget undrende på mig...
Man skal heller ikke bruge vendingen " et slag på tasken" hvis man vil udtrykke at man formoder et eller andet koster x kr. - det skaber kun forvirring :eek: - tro mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nogle af parkerings vagterne er ganske søde.. ;-) jeg havde været til tjek hos kvindeklinnikken sidst i min graviditet. havde travlt og kunne ikke finde nogle ledige pladser. jeg holdt ulovligt (meget ulovligt) sammen med 7 andre biler. de tog lidt til inde på hospitalet så jeg gik ud og så til bilen. skulle nødigt risikere noget... da jeg kom ud var min bil den eneste der holdt tilbage og parkerings vagten var igang med at skrive en bøde.. jeg gik flov over til ham og sagde det var min bil. han gav mig et stort smil og sagde at jeg slap denne gang men jeg blev nødt til at fjerne bilen. jeg fortalte ham så at det ville jeg smadder gerne, men jeg var ikke lige så god til at parallel parkere.. det endte med at vagten satte sig ind i min bil og parkerede den lovligt for mig... kunne ikke lade være at grine sådan, efter han var kørt.. om det var fordi jeg var gravid, eller han bare var i godt humør, ja det finder jeg jo nok ikke ud af.. hehe :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites