Jump to content
Nenad

Danske aviser i Malmö

Recommended Posts

Hejsa Kan man finde danske aviser i Malmö eller skal man lige en tur til lufthavnen for at hente dem? Jeg kikkede på centralen men kunne ikke finde nogen, det var det mest logisk sted at kikke. På forhånd tak Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk avis med stillinger (job) Hejse Hvilken svensk avis svarer til Berlingske tidende om søndagen i Sverige? Det jeg er ude efter er stillingsannoncerne. Har ikke kunne finde noget rigtigt herover endnu. Har kikket på ams.se, jobindex.se og stepstone.se. Det er min kone som leder efter et job. På forhånd tak Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de ikke har danske aviser på centralen, så ved jeg ikke hvor. Den totaltdominerende landsdækkende "seriøse" morgenavis i Sverige - Sveriges malligaste morgontidning, som Jan Guillou ynder at kalde den - er Dagens Nyheter www.dn.se . Halvt så store Svenska Dagbladet www.svd.se er mere berlingske-agtigt, lidt længere til højre, hvis den slags stadig har gyldighed, men stadig urokkeligt statstro. :cool: Derefter følger så i hierarkiet de regionale aviser, som Sydsvenskan www.sydsvenskan.se er en af, og Helsingborgs Dagblad www.hd.se en anden af. Resten er lokalaviser. Ved siden af er der de to aviser, der svarer til Ekstra Bladet og B.T. - tabloidaviserne - www.aftonbladet.se (Sveriges mest besøgte med masser af ressourcer garanteret også job) og www.expressen.se. De står væsentligt stærkere end deres danske søsterorganer. Om det lige er der, jobbene findes ved jeg ikke, men sådan ser mediebilledet ud, det er ret overskueligt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Så sidste sommer danske aviser i en kiosk nede på Gustav Adolfs torv, lige til venstre for hvor det går over i lille torv. Ved ikke om de er der endnu, ellers må du ned og kigge efter. Ellers kan i jo starte med alle de her links..... :laugh: http://www.job-guide.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så sidste sommer danske aviser i en kiosk nede på Gustav Adolfs torv' date= lige til venstre for hvor det går over i lille torv
Mener du ikke kiosken på Stora torg ?? Det er ihvertfald "lige til venstre for hvor det går over i lille torv"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, lige i starten af strøget nede ved Hilton, der ligger en kiosk. Mener den har en rød facade. /Fagerland
Nu har Gustav Adolf Torg og Hilton da intet med hinanden at gøre, og der kan da vist slet ikke være tale om "lige der hvor det går over i Lilla Torg" ...eller er mit kendskab til Malmö helt hen i skoven ? Selvfølgelig er der flere steder man kan købe danske aviser, men den tidligere forklaring passede perfekt på kiosken på Stora Torg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ligger en kiosk på Stortorget, lige før overgangen til Lilla Torg, de har danske aviser og ugeblade. På Gustav Adolfs Torg er der en kiosk nær ved restauranten Gustaf Adolf, de har også danske aviser og ugeblade. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites