Jump to content
Carwash

Andel-bolig i Malmø

Recommended Posts

:new: starter med at rose igen igen, nice webside og nice people og nice svare fra erfarne udflyttere/tilflytere hehe man blive en lille smålle forvirret over alt for mange ting her, hvis man ved slet ikke hvordan man finder nye projekter som bygge nogle andel-boliger i malmø området hva gøre man? jeg har kigget og kigget søgt og søgt efter noget nyt og højt så jeg kan se broen . hehe leder efter noget nyt som er på 2-3 rum mellem 60-70m2 jeg har prøvet nogle hjemme side og læst en del , men er slet ikke klar over hvordan og hvorledes skal jeg starte? findes det ikke en dansk tilflytte fore. som man kan få hjælp til at finde en bolig og hjælpe en med det praktiske, jeg har dog fundet ud af at købe andels- bolig er det letteste , men at finde det er det sværreste heh take care alle sammen og endnu en gang tak for en masse hjælpsomme linksamling. patrick

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Patrick, Check www.hemnet.se . Den specielle svenske "bostadsrätt" dækker over en blanding af ejerbolig og andelsbolig. Du betaler stadig fællesudgifter som i DK, men du kan sælge den til hvem som helst, tage hvad som helst for det og gøre det når som helst. Så kig på www.hemnet.se og kig under Bostadsrätter i Malmö. Du kan eventuelt søge under "Nyproduktion", så får du alle de splinternye lejligheder at se (men de er jo selvfølgelig en del dyrere, end de ældrere :-) Når du så har fundet en fed lejlighed, tager du kontakt til mægleren. De kan i langt de fleste tilfælde hjælpe dig igennem alt det praktiske, med hensyn til lån og så videre. Selv tog jeg lån hos Foreningssparbanken, fordi de findes både i Malmø og i København. Så der tog jeg bare ned i banken i danmark og snakkede med dem, og så lavede de lånet i den svenske afdeling. Men som sagt, snak med mægleren for de er (næsten) altid klar til at hjælpe. /Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites