Kram78 10 Anmeld indhold Skrevet June 11, 2006 Først og fremmest tak for hjælpen til alle der har hjulpet mig gennem de mange valg der har været før jeg nu er blevet en stolt ejer af min først audi TT Glad og smilende har jeg startet min jagt på at finde nogle fed fælge. Jeg er dog kommet i tvivl om alle fælge passer til en audi TT:confused: Jeg er på jagt efter 18 el. 19" fælg. Jeg har kigget lidt på T-hansen.dk, hvor de har nogle til salg til rimelige penge. Jeg er dog i tvivl om indpresningen på en audi TT. Det er jo noget med at de ikke må stille for lang ud??? Der står intet i min instruktionsbog. Nogen der ved noget om det? Og kan der sidde et par 19" på en TT uden at det ser helt vanvittig ud? :D Mark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Først og fremmest tak for hjælpen til alle der har hjulpet mig gennem de mange valg der har været før jeg nu er blevet en stolt ejer af min først audi TT Glad og smilende har jeg startet min jagt på at finde nogle fed fælge. Jeg er dog kommet i tvivl om alle fælge passer til en audi TT:confused: Jeg er på jagt efter 18 el. 19" fælg. Jeg har kigget lidt på T-hansen.dk, hvor de har nogle til salg til rimelige penge. Jeg er dog i tvivl om indpresningen på en audi TT. Det er jo noget med at de ikke må stille for lang ud??? Der står intet i min instruktionsbog. Nogen der ved noget om det? Og kan der sidde et par 19" på en TT uden at det ser helt vanvittig ud? :D Mark Prøv evt. at tage fat i Peter H herinde fra, han har nogle fine fælge, som helt sikkert også vil se pæne ud på en Audi TT.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Sorry men jeg syntes personligt det ville være det rene galskab at putte noget som sælges igennem Thansen på en Audi.... Det syntes jeg ville være en skam og meget fyfy at gøre det. Kender ikke kvaliteten af Thansens fælge men har have en del af hans produkter i brug førhen og det har ikke været en succes..... I en vis grad får man vel hvad man betaler for men det er vel op til den enkelte af afgøre.......men uanset hvad så tillykke med TT`eren :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Sorry men jeg syntes personligt det ville være det rene galskab at putte noget som sælges igennem Thansen på en Audi.... Det syntes jeg ville være en skam og meget fyfy at gøre det. Kender ikke kvaliteten af Thansens fælge men har have en del af hans produkter i brug førhen og det har ikke været en succes..... I en vis grad får man vel hvad man betaler for men det er vel op til den enkelte af afgøre.......men uanset hvad så tillykke med TT`eren :th2: Jeg er helt enig, det ville være synd. Plus somregel så hænger penge og kvalitet jo sammen. og hvis du kan få 4 dæk og 4 fælge i 18" til 4.000 kroner, så er både dæk og fælge ikke værd at komme efter. Husk på at sådan noget som dæk jo er en vigtig faktor, det er jo med til at holde bilen på vejen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 du skal finde et sæt med 5x100 og ET 35, og helst 8,5" bred. Så sidder de som de skal Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Prøv at ringe til PeterH fra Auto-haus.se. 0046 70 649 47 47 Han er jo dansker, og kan skaffe til en rigtig god pris. Har lige købt hos ham og er fuldt tilfreds. Pas på med de der Thansen fælge, hvis du rammer et hårdt bump med for billige fælge så er den skæv med det samme. En af mine kammerater har set kunder komme ind med dyre biler, med thansenfælge der slog 4 cm, efter at have ramt et hul i vejen. Du kan for de samme penge få noget kram hos PeterH, han sælger rigtigt mange fælge faktisk. Og så er der hurtig levering, han kan også sætte dem på for dig når du skal hente dem. Typisk kan han skaffe dem til et par tusind over hvad std fælge koster i stålfælge. Men det afhænger jo af hvad du vil have. Rigtig god service. Jeg har købt af ham 2 gange nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 ..eller kig på gode gamle e-bay i Tyskland - der er et bredt udvalg og søgningen er let... http://fahrzeugteile.search.ebay.de/audi-tt_Autoreifen-Felgen_W0QQcatrefZC12QQfsooZ1QQfsopZ1QQsacatZ14770QQsatitleZQ22audiQ20ttQ22 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Prøv at ringe til PeterH fra Auto-haus.se. 0046 70 649 47 47 Han er jo dansker, og kan skaffe til en rigtig god pris. Har lige købt hos ham og er fuldt tilfreds. Pas på med de der Thansen fælge, hvis du rammer et hårdt bump med for billige fælge så er den skæv med det samme. En af mine kammerater har set kunder komme ind med dyre biler, med thansenfælge der slog 4 cm, efter at have ramt et hul i vejen. Du kan for de samme penge få noget kram hos PeterH, han sælger rigtigt mange fælge faktisk. Og så er der hurtig levering, han kan også sætte dem på for dig når du skal hente dem. Typisk kan han skaffe dem til et par tusind over hvad std fælge koster i stålfælge. Men det afhænger jo af hvad du vil have. Rigtig god service. Jeg har købt af ham 2 gange nu. Tak for alle indlæg. Jeg prøver lige at ringe til Peter. Mark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Jeg kan ikke sige noget specifikt dårligt om T-Svansens fælge, men jeg ved hvor de er produceret, og hvad de har givet for dem, og har set op til flere med 200gram+ afbalancering pr fælg..... for dem som ikke ved hvad det betyder, så forestil dig en pakke smør på kanten af dit hjul for at den ikke er "skæv" i vægten... det er PÆNT meget... :P Derudover vbille det satme være synd at sætte sådanne billig fælge på en flot dyr ny bil i mine øjne.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 du skal finde et sæt med 5x100 og ET 35' date=' og helst 8,5" bred. Så sidder de som de skal[/quote'] Hey csa Taler du af erfaring? Jeg har ringer lidt rundt, og jeg får at vide at audi TT'en har en ET 31. Så hvis jeg vælger fælge med ET 35, skal jeg have mine helårsdæk på til syn. Det heller ikke noget problem. Jeg er dog nervøs for at de rammer imod? Så nogen der har prøvet at køre med fælge på ET 35 (eller derover) på en audi TT?? Mark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 ... og jeg får at vide at audi TT'en har en ET 31. Mark ET - eller indpresningsdybde - er ikke nødvendigvis een endelig størrelse for en bestemt bil(model). ET31 for en Audi TT gælder helt sikkert for en bestemt fælgbredde (bemærk: IKKE diameter, men bredde). Når fælgens bredde ændres i forhold til standard-fælgen, vil det være naturligt at ET også ændres. I øvrigt - hvorfor spørger du her, hvis du ikke stoler på de svar du får??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 ET - eller indpresningsdybde - er ikke nødvendigvis een endelig størrelse for en bestemt bil(model). ET31 for en Audi TT gælder helt sikkert for en bestemt fælgbredde (bemærk: IKKE diameter, men bredde). Når fælgens bredde ændres i forhold til standard-fælgen, vil det være naturligt at ET også ændres. I øvrigt - hvorfor spørger du her, hvis du ikke stoler på de svar du får??? ET har da ikke noget med fælgens bredde at gøre, eller hvad??? Det er da placeringen af fælgens center. Der hvor man sætter den fast på bilen. Et for lille et mål så sidder fælgene og stikker ud af skærmkassen og et for stort så sidder fælgene inde under bilen.... Hvis du sætter en fælg med ET 35 på en bil der som standard har ET31 så sidder fælgen 4 mm længere inde i skærmkassen end standard.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 Kig lidt her: http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/tabellen.htm http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/Boltcirkel.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 ET har da ikke noget med fælgens bredde at gøre, eller hvad??? Det er da placeringen af fælgens center. Der hvor man sætter den fast på bilen. Et for lille et mål så sidder fælgene og stikker ud af skærmkassen og et for stort så sidder fælgene inde under bilen.... Hvis du sætter en fælg med ET 35 på en bil der som standard har ET31 så sidder fælgen 4 mm længere inde i skærmkassen end standard.. JXHAB har givet link til en fuldgod forklaring - med billeder - den kan man blive klog af;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 ET - eller indpresningsdybde - er ikke nødvendigvis een endelig størrelse for en bestemt bil(model). ET31 for en Audi TT gælder helt sikkert for en bestemt fælgbredde (bemærk: IKKE diameter, men bredde). Når fælgens bredde ændres i forhold til standard-fælgen, vil det være naturligt at ET også ændres. I øvrigt - hvorfor spørger du her, hvis du ikke stoler på de svar du får??? Jeg stoler skam på de svar jeg får. Men når jeg skal ud og bruge 10-15 Kilo på nogle fælge, så vil det ærge mig hvis de ikke passede som de skulle. Jeg tvivlede også kun fordi jeg havde hørt noget andet hos en forhandler Men vil lige kigge på de links :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 ET har da ikke noget med fælgens bredde at gøre, eller hvad??? Det er da placeringen af fælgens center. Der hvor man sætter den fast på bilen. Et for lille et mål så sidder fælgene og stikker ud af skærmkassen og et for stort så sidder fælgene inde under bilen.... Hvis du sætter en fælg med ET 35 på en bil der som standard har ET31 så sidder fælgen 4 mm længere inde i skærmkassen end standard.. Hmm ud fra tegningen får jeg det til det omvendte. Altså hvis man sætter en fælg med ET 35 på en bil med standard ET 31, så sidder fælgen 4 mm længere ud over skærmkanten... ??? andre bud Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 Jo større ET, jo længere ind kommer fælgene. Bemærk at vi taler om SAMME bredde fælg..... Jo mindre ET, jo længere ud..... Derfor vil Christian ha' 8,5" på og rykke centeret en smule ind, så kanten ikke rager udover skærmen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 Hmm ud fra tegningen får jeg det til det omvendte. Altså hvis man sætter en fælg med ET 35 på en bil med standard ET 31' date=' så sidder fælgen 4 mm længere ud over skærmkanten... ??? andre bud [/quote'] Altså jeg taler af bitter erfaring da en tosse har snydt mig med et sæt fælge til en BMW. Samme model men forskellige ET numre så DEM MED DET HØJE NUMMER SAD INDE UNDER BILEN:) Har købt en spacer på 20 mm således at ET nummeret 35 passer nogenlunde sammen med et sæt fælge med ET 13. Du må tilbage og kigge på tegningen igen:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 Hmm ud fra tegningen får jeg det til det omvendte. Altså hvis man sætter en fælg med ET 35 på en bil med standard ET 31' date=' så sidder fælgen 4 mm længere ud over skærmkanten... ??? andre bud [/quote'] gå herind www.vagcars.dk og stil spørgsmålet, der sidder en del folk som gør sig meget i fælge og styling m.m. Jeg kan ikke hjælpe dig mere desværre. Det ser ud til vi trasker rundt i det samme stadigvæk =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 13, 2006 Lyt nu for helvede til folk herinde........... Jo større ET, jo længere IND kommer de ved samme bredde fælg.............. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 Så lad dog være med at spørge, hvis du ikke tror på svaret.. Jeg skriver da forfanden jeg har stået og gloet på en ET 35 fælg der burde have heddet ET13.. og jeg kan da love dig for den sad inde i skærmkassen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 hehe ja det er det samme i siger....indpresning er (som ordet antyder) hvor meget fælgen "presses ind". dvs at med ET13 er det sted på fælgen hvor de sættes fast på bilen, forskudt 13mm fra fælgens midte (i bredten), længere "ind under bilen". med ET35 vil de selvsagt være forskudt længere ind. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 hehe ja det er det samme i siger.... Ja, ja supermule og jeg er for en gang skyld enige:) det er ham der bliver ved med at bede om andre bud der er irriterende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2006 Kort fortalt er ET målet et mm mål for hvor meget der "skæres" af fælgen fra den er nystøbt. En ET 0 er med anlægsflade af fælgen , præcis i midten af fælgens bredde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites