Jump to content
koustrup

Idè om Skoda Fabia RS forsikring?

Recommended Posts

Hej Folkens. Jeg har nu prøvet at skrive til forskellige forsikrings selskaber, men ingen vil hjælpe mig. Er der nogen herinde som kan give mig en IDE om vi snakker 5000 kr. årligt eller 15.000 kr.? -22 år -4 år med kørekort -ingen skader. -Pakring i parkeringskælder (er det engeligt ikke billigst rent forsikrings mæssigt). -Udkanten af malmø -Hel forsikring (selv risiko omkring de 6000 kr.) -Skoda Fabia 2005, 1,9 TDI RS (131 HK) Jeg håber at i bare kan hjælp mig, evt jer som har en RS, så jeg ved om jeg skal skrive 5, 10, 15 eller 20.000 ind i budget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået et tilbud på en forsikring af en Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance, som lige er et nummer større end Fabia RS. Det koster mig 12.414 SEK og jeg bor ved Kroksbäck. Jeg er 30 år og har kun haft kørekort i 2 år. Husk at du ofte kan få rabat hvis du samler dine forsikringer hos et forsikringsselskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået et tilbud på en forsikring af en Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance, som lige er et nummer større end Fabia RS. Det koster mig 12.414 SEK og jeg bor ved Kroksbäck. Jeg er 30 år og har kun haft kørekort i 2 år. Husk at du ofte kan få rabat hvis du samler dine forsikringer hos et forsikringsselskab.
Okay, det var faktisk ikke så galt. Så skriver jeg 12000 kr. på entil videre (da jeg jo har haft kørekort i 4 år, og det er bil nummeret mindre)! :-) I øvrigt trist at der ikke er samme aftale i sverige, som i danmark at man får 4 års ancinitet oven i hatten når man køber en skoda!!! Nogen lavere end de 12.000 :-) Og tak for hjælpen...:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror hellere du skal satse på 15k+ for 4 års kørekort. Så koster det. Nu kan jeg dog ikke huske hvor gammel sådan en Fabia RS kan være men er den under 3 år er der vognskade forsikring inkl. så forsikringen er billigere. Men sæt en høj pris. Så kan du kun blive positivt overraasaket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror hellere du skal satse på 15k+ for 4 års kørekort. Så koster det. Nu kan jeg dog ikke huske hvor gammel sådan en Fabia RS kan være men er den under 3 år er der vognskade forsikring inkl. så forsikringen er billigere. Men sæt en høj pris. Så kan du kun blive positivt overraasaket.
"men er den under 3 år er der vognskade forsikring inkl. så forsikringen er billigere" Okay, hvorfor er den billigere og hvor meget billigere taler vi om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsikrikngen er billige hvis der er vognskade forsikring som er enforsikring fra fabrikken af. Hvor meget billigere kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke selv har prøvet det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som BS skriver, er bilen billigere at forsikre hvis den er under 3 år gammel. Det er fordi at man ved køb af en nye biler ofte får 3 års Vagnskadeförsäkring. Min Vagnskadeförsäkring er sat til: 5.809 SEK og dvs. at jeg ved køb af en ny Octavia skal betale 12.414 - 5.809 = 6.605 SEK om året med en selvrisiko på 3.000 SEK. Ikke så ringe enda ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så det er lidt ala det vi har med skoda i danmark, altså at man får noget anncinitet. Men hvordan så, nu hvor bilen er et år gammel, kan jeg så stadig få den billig forsikring i de næste to år? Og hvordan mht. efter disse 2 år, stiger man så i forsirking igen:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et tilbud fra Salus på min RS var på 6771Skr. inkl. Bilallrisk og Assistans. Dog er jeg 32 og kørekort i 14år ""skadefrit"", bor langt væk fra Malmö (15km syd for Kristianstad) egen garage, men dog skal jeg køre over 25000 (nærmere 40000) pr. år. Jeg handler dog videre, da jeg har forsikring fra forhandleren indtil 26/8 og tror jeg kan finde noget der er billigere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites