Jump to content
Hydrazin

a-kasse og student

Recommended Posts

Hej... Ja det er den samme gamle traver men.... Det jeg ville høre var om man mon som nyuddannet fra et dansk universitet kan melde sig ind i en svensk a-kasse på samme vilkår som en svensk studerende (d.v.s. med en karensperiode på 90 dage før end man er berettiget til den laveste sats på 320 per dag før skat)? Jeg har boet i Sverige de sidste 4 år og kan jo så ikke melde mig ind i en dansk a-kasse (med nogle meget mere favorable vilkår). Hvis jeg nu i fremtiden vil arbejde i dk og være medlem af en a-kasse i dk så skal jeg vel først have været medlem i et vist stykke tid i en svensk a-kasse for så at kunne flyttes over i en dansk a-kasse for så ved fuld ledighed at skulle flyttes tilbage?? :rolleye: Hvad har i andre danske studerende tænkt jer at gøre?? Det er lidt besværligt det her synes jeg. Løsningen må vel være at man ikke bliver arbejdsløs!!! Maj S. Madsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
fandt du ud af hvordan reglerne er på studerende og A-kasse? Jeg er også ude efter at finde ud af om man har ret til A-kasse efter afsluttet uddannelse som studerende i Sverige, hvis ikke man får et job??
Da jeg blev færdig i 2004 var det ikke tilfældet, søg evt på dimmitentsats herinde.... ved ikke om det er ændret siden. Der ligger helt sikkert en del gamle tråde om emnet... jeg kan da huske jeg har diskuteret det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Sverige kan studerende' date=' som bliver færdige med deres studier, ikke længere få dagpenge - man skal have arbejdet i mindst 6 måneder, før man kan få dagpenge på den lave sats[/quote'] ok, tak for info..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Sverige kan studerende' date=' som bliver færdige med deres studier, ikke længere få dagpenge - man skal have arbejdet i mindst 6 måneder, før man kan få dagpenge på den lave sats[/quote'] Hvor kan man egentlig læse om disse regler for en uni-studerende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites