Jump to content
Toft

Dårlig erfaring med Förenade Bil i Fosie!

Recommended Posts

Nu du siger det.. Jeg kørte vel omkring 10-20 km/t i min Z4 og jeg troede jeg stod til at miste både fælge og dæk da jeg kørte stille og roligt over de kansten bump..
En tanke: Hvordan tror i mekanikerne kører på dét stykke, når de skal ud og teste bilerne inden/efter rep? :scared: Jeg skal ikke sætte nogen griller i hovedet...men jeg ville tjekke mine fælge/skørter/undervogn/whatever efter at have været derude med min bil, og ikke SELV have kørt den 100% af tiden. (...hvis jeg al´så havde noget at gøre derude, og ejede en BMW....)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En tanke: Hvordan tror i mekanikerne kører på dét stykke, når de skal ud og teste bilerne inden/efter rep? :scared: Jeg skal ikke sætte nogen griller i hovedet...men jeg ville tjekke mine fælge/skørter/undervogn/whatever efter at have været derude med min bil, og ikke SELV have kørt den 100% af tiden.
Præcis! Det har enhver (med minimum hjerne) tænkt over inden man overlader sin bil til dem... Og den får også et grundigt check på p-pladsen, inden man henter sin bilnøgle. Men altså, jeg er ikke meget for at fremmede skal køre i min bil på det stykke. Jeg kan ikke køre 10-20 km/t, nok nærmere 2-3 km/t nogen steder. Biler bagfra plejer at overhale mig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hvorfor kan man ikke køre hen på et andet service sted om der er så store problemer? Også selvom der måske er noget længere at køre? På den måde boykotter man jo de dårlige steder.
Hørt.. jeg kender snart vejen til Skurup ret godt...Fantastisk tur frem og tilbage kl 6 om morgenen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor kan man ikke køre hen på et andet service sted om der er så store problemer? Også selvom der måske er noget længere at køre? På den måde boykotter man jo de dårlige steder.
Fordi:
Det er kun fordi garantien på bilen er udløbet nu' date=' og de har lovet at fixe problemet på garanti, at jeg sætter mine ben der[/quote']:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frem over kører jeg også min bil til Theanders i Lund. Men hvis du havde orket at læse alt det lort jeg skriver, så havde du forstået at der er tale om en garanti sag. Jeg kører jo ikke bare hen til BMW i Lund, og beder dem fixe et problem på garantien, som løb ud for fem måneder siden.. Som jeg skrev før:
Det er kun fordi garantien på bilen er udløbet nu' date=' og de har lovet at fixe problemet på garanti, at jeg sætter mine ben der. Så snart problemet er løst, kommer jeg ALDRIG mere til at få lavet noget på bilen hos dem mere - det er 100% sikkert!![/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hørt.. jeg kender snart vejen til Skurup ret godt...Fantastisk tur frem og tilbage kl 6 om morgenen..
men det hjælper ikke så meget til bmw jo =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Præcis! Det har enhver (med minimum hjerne) tænkt over inden man overlader sin bil til dem... Og den får også et grundigt check på p-pladsen' date=' inden man henter sin bilnøgle. Men altså, jeg er ikke meget for at fremmede skal køre i min bil på det stykke. Jeg kan ikke køre 10-20 km/t, nok nærmere 2-3 km/t nogen steder. Biler bagfra plejer at overhale mig...[/quote'] ja jeg har heldigvis 7,9,13 og alt det der ikke haft behov for at de skal køre i den, men jeg vil nu også gerne give dem lidt credit, de ved jo nok hvordan vejen er og jeg tvivler altså på at de smadre bilen over i fuld fart..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frem over kører jeg også min bil til Theanders i Lund.
Yes, sir.. 1. Det tog dem 5 uger at skaffe en kardanaksel til min 530. Da jeg først fejlmeldte den fordi det dunkede op i undervognen når man kørte var værkføreren med ude og køre en tur. "Ah.. det var et varmeskjold ved udstødningen". Booker tid og arrangerer lånebil - der er lang ventetid på sådan en lånebil hos Theanders, men jeg kunne sagtens køre med det sagde de, der går 3 uger. Afleverer bilen og da jeg kommer for at hente den igen får jeg at vide at det er kardanakslen der er kaput og jeg bør kører mindst muligt med bilen indtil de får skaffet en ny hjem. Den er i restordre, så de har ingen anelse om hvornår den kommer. Fedt.... Bilen havde dengang kørt 150.000 km og BMW giver intet på kulance - selv om den jo nok burde holde en del længere sådan en aksel... 2. Jeg kørte fordi dem fordi jeg kortvarigt havde oplevet at højre forbremse satte sig hvilket selvsagt gav kraftige rystelser i rattet. Den havde gjort det et par gange - ikke længe ad gangen - men alligevel. De kiggede på den, kørte en tur - det var mine dæk der var galt med. Jeg betvivlede det overfor dem for det var altså ikke bare lidt fejl men markant og meget den rystede. Nej, mine bremser fejlede intet. Efter en uges tid satte bremsen sig for good og jeg var nødt til at få bugseret bilen derned. Så kunne de pludselig godt se problemet - kostede et sæt nye forbremser og "bromshus" i højre side. 3. Bilen til service. Siger at de IKKE skal bytte mikrofiltre (de der til luften i kabinen bilen). De noterer det på arbejdspapiret. Da jeg henter den står det på regningen. 4. Generelt svært at få en tid - nemt 2-3-4 uger hvis du skal bruge en lånebil. 5. Men ellers er de skam flinke nok..... Men langt fra perfekte da... Edit: 6. Forsikringsskade - en dame smadrer fordøren. Jeg har gratis lejebil i samme klasse som min egen via min forsikring når skaden er sket i udlandet. No problem - spørger forsikringen og Saab 9-5 aut kan jeg bare leje, det er den de har hos forsikringsselskabets samarbejdspartner. Da jeg afleverer den hos Theanders spørger han om de ikke skal fikse lejebilen så den bare står her når jeg afleverer min egen. "jo.. fin idé" får jeg sagt uden at tænke nærmere over det og siger at jeg som sagt skal bruge en i samme størrelse som min 530 - det skal han nok klare. Da jeg afleverer bilen står der en grim blå Ford Focus med manuelt gear und alles. Desværre er værkføreren der ikke på det tidspunkt, det var ham jeg havde aftalt det andet med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

okay men jeg har været heldig så. skal have den ene bmw til inspection I, ringer om fredagen, kommer til om onsdagen, får en låne bil.. bliver lovet en 1 serie, den har de ikke hjemme, jeg får en 523i i stedet for til samme pris som 1'eren.. skal hente min bmw fra service senest klokken 17:15, dukker først op klokken 17:40 og de er ved at lukke, men damen ringer til nogen som har nøglen og sørger for jeg kan køre hjem i min bmw..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ja det var meget mere positivt... Har du købt bilen hos dem? Min var jo en import' date=' måske det gør en forskel?![/quote'] det er min også.. har intet haft med dem at gøre før..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er min også.. har intet haft med dem at gøre før..
Hm.. Nå.. bum-bum.. Måske jeg bare har været uheldig så - det første ligger også 1½ år tilbage, så det kan have ændret sig jo, det fik mig til at skifte værksted. Skaden med den forkerte lejebil var i foråret 2006.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hm.. Nå.. bum-bum.. Måske jeg bare har været uheldig så - det første ligger også 1½ år tilbage' date=' så det kan have ændret sig jo, det fik mig til at skifte værksted. Skaden med den forkerte lejebil var i foråret 2006.[/quote'] Mjah .. og dog ud fra tidligere indlæg, kan jeg jo selvfølgelig også bare have været heldig, det er nok hvordan man ser på det.. men lados nu se når jeg skal have lavet min blæser til køleren, der skal de jo lave noget og det kan jo være historien ændre sig der (håber det selvfølgelig ikke)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har kun 1 gang kørt til Din Bil i malmö med min tidligere passat. Siden foregik al arbejde hos Michelsen Bilar i Tomelila. Lang vej. Ja men det hele værd.
Udemærket forslag. Desværre ligger de rimelig langt væk - ikke noget der normalt afskrækker mig, da jeg hellere vil ha' kvalificerede folk til at kigge på vognen. Men lige i det her tilfælde, går jeg efter det nærmeste, der ikke er Din Bil, Malmö :) Og eftersom Skurup og Lund begge henviste mig til Malmö, har jeg nu fået en tid hos Hörby, der også har været anbefalet herinde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og eftersom Skurup og Lund begge henviste mig til Malmö' date=' har jeg nu fået en tid hos Hörby, der også har været anbefalet herinde...[/quote'] Som så tilsyneladende ikke er meget tættere på en Tomelilla, ser jeg nu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er rigtigt nok' date=' men jeg syntes at man ogsaa skal kigge paa prisen. Jeg gav 399,- SEK for min iTrip og man skal af med et par tusinde kr. for at faa den til at koere over radioen. Men det er da sikkert at jeg helst ville have den saa den kan styres fra radioen.............det er lidt sejt ;)[/quote'] En ting der taler FOR at styre den over radioen er at skal der skiftes sang eller noget som helst ud over at ændre volumen skal det gøres direkte på ipod'en. Det er lidt irrerterende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så må jeg tilslutte mig kritikken, normalt er jeg ikke voldsomt pjattet med at hænge en leverandør ud på et forum, for det er jo en sag mellem mig og leverandøren, semt er et udtryk for min fortolkning af situationen. MEN, ny har vi været igennem en serie af ukeldige oplevelser fra stort set alle afdelinger i Förenade Bil, det kan som vi ser det ikke længe henledes til mine manglende svensk kundskaber, mandage eller anden overtro. Mit indtryk er at deres mekaniske værksted er ret kompetente, men at den hænger voldsomt i administrationen og salg simpelthen ikke skal gøre noget som helst for at sprøjte BMW og Mini ud er det ikke herligt med et produkt der sælger sig selv - NOT. Vi er nået til et punkt hvor vi bliver nød til at gøre noget andet i en periode for at bryde den onde cirkel. Vi har endda i lang tid forsøgt at hjælpe dem med at pege på ting og processer de kan gører anderledes, men det kan vi håbe hjælper så vi kan komme igen en dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

BMW Service i Ystad - et muligt alternativ ??? Med hensyn til service på BMW'er har der her i efteråret vist sig et nyt alternativ. Et værksted i Ystad har tilsyneladende fået autorisation ... Det mest interessante er, at værkstedet også er Chrysler og Mercedes værksted! Dette er de officielle informationer fra BMW's hjemmeside Ysta Bilcenter AB Syrénvägen 11 Tel: 0411-180 50 Fax: 0411-142 02 http://www.ystabilcenter.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med hensyn til service på BMW'er har der her i efteråret vist sig et nyt alternativ. Et værksted i Ystad har tilsyneladende fået autorisation ... Det mest interessante er, at værkstedet også er Chrysler og Mercedes værksted! Dette er de officielle informationer fra BMW's hjemmeside Ysta Bilcenter AB Syrénvägen 11 Tel: 0411-180 50 Fax: 0411-142 02 http://www.ystabilcenter.se/
Deres ry på MB er så bare ikke så godt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Deres ry på MB er så bare ikke så godt !
Uuupps - så er det måske ikke en god ide at sende sin BMW derhen ... Kan du uddybe? Heldigvis varer det længe før den SKAL. Den har lige passeret 11.000 km - og siger, at den vil til service om 22.000 km. PS Er din Ferrari rød eller blå? Eller har du både en rød og en blå?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uuupps - så er det måske ikke en god ide at sende sin BMW derhen ... Kan du uddybe? Heldigvis varer det længe før den SKAL. Den har lige passeret 11.000 km - og siger, at den vil til service om 22.000 km. PS Er din Ferrari rød eller blå? Eller har du både en rød og en blå?
Vi har besluttet os for at prøve BMW i Lund nu, og har servicetid d. 3 jan, så der skal jeg nok vende tilbage med en vurdering. Der var du hurtigt til lige at redigere din besked :) Indtil videre er den ikke noget, jeg vente til foråret, og beholder X5'eren over vinteren. Og det andet billede jeg havde på var altså sort :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites