Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 gio > jeg er desværre en meget langsom håndværker, dels pga. at jeg ikke er særlig stærk, men ''hvor der er en vilje er der en vej''. (det har mangen væg, og nabo, måttet sande). hvis jeg skulle beregne hvad jeg koster bliver det så nok en lav timepris men mange timer. har du da nogen projekter du mangler hjælp til ?? toft > jeg føler mig straks mere beroliget over at høre at du ikke er blevet HELT flået af skatteverket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 har du da nogen projekter du mangler hjælp til ??Som "voksen" lærte jeg at indse mine fejl og mangler...og jeg må indrømme at idéerne er der, men motivationen mangler Har bl.a. et indbygget garderobeskab som burde renoveres, og påsættes noget skydedørs-dims - samt radiatorer der burde slibes og males, og...og og og og..... Men alt dette er offtopic i denne tråd....så det må jeg pludre om i en anden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2006 Hep Hvordan ligger det med følgende?: En lejlighed har en fugtskade i badeværelset, der gør alt skal rives ud og nyt sættes op - Er dette fradragsberettet eller går det indunder reperation eller skal det deles op? Det er tale om en skade for omkring 200.000sek, og der sker en klar forbedring. Af samme årsag kan lejligheden blive solgt med underskud, hvordan får sælger dette dækket? F.eks. hvis lejl. er købt til 2 mill. og nu sælges for 1,9 + udbedring. Hvordan forholder det sig når man selv udfører arbejdet - der har man jo ikke ligefrem kvitteringer, og hvordan hvis det er danske håndværkere eller indkøb? Skal man rende ned og forklare alverdens ting og vise alle kvitteringer til Skatteverket? Ps. Jeg kender godt til at "alt" kan trækkes fra i forbindelse med salget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2006 Hvis man sælger lejligheden med tab, kan 50 procent af nettotabet medtages som negativ kapitalindkomst, der beskattes med (minus) 30 procent, men det må vist forudsætte, at man har noget skat at trække det fra. Man kan ikke trække sit eget arbejde fra. Danske kvitteringer er lige så gode som svenske. For at medtage udgifter på lejligheden som omkostninger, der kan fratrækkes kapitalgevinsten skal der være tale om forbedrende reparationer. Hvis der opstår en fejl ved lejligheden, mens man ejer den, og man derefter afhjælper fejlen, så lejligheden kommer tilbage i samme stand igen, kan man ikke fradrage beløbet. Derfor skal man i dette tilfælde lægge til grund, at lejligheden er købt med de pågældende fejl og derefter forbedret for det pågældende beløb. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2006 Hvis man sælger lejligheden med tab, kan 50 procent af nettotabet medtages som negativ kapitalindkomst, der beskattes med (minus) 30 procent, men det må vist forudsætte, at man har noget skat at trække det fra. Det vil altså sige at man skal have svensk indkomst? Glemte lige at spørge om en udpensling af uppskov - Lejl. sælges og der flyttes til ejerlejl. i DK. Vil man her kunne få uppskov, og hvor længe, og fordelen? Og hvad var det med EU-regel på vej? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2006 Det vil altså sige at man skal have svensk indkomst? Det tror jeg sådan set ikke, men jeg ved det ikke 100 procent positivt, så jeg vil undlade at fremsætte formodninger. Men send en mail til Skatteverkets jour og spørg, og så kan du jo melde tilbage her. Husk at udtrykke dig meget præcist. :) http://www.skatteverket.se/servicetjanster/fragaservicejouren.4.5098f9104ec1b57328000216.html Glemte lige at spørge om en udpensling af uppskov - Lejl. sælges og der flyttes til ejerlejl. i DK. Vil man her kunne få uppskov, og hvor længe, og fordelen? Og hvad var det med EU-regel på vej? Nej. Ingen uppskov. For uddybning: Søg på "uppskov" eller se blot på nyere tråde i skat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites