Maria 10 Anmeld indhold Skrevet June 5, 2006 Hej. Er der nogen der kan anbefale noget mod høfeber? (i pilleform) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Clarityn eller Mildin. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Hej. Er der nogen der kan anbefale noget mod høfeber? (i pilleform) Det kommer meget an på hvad du er overfølsom overfor, samt hvad dine symptomer er..... Det er meget forskelligt hvordan folk reagerer på de antihistaminer der findes i håndkøb. De er næsten ens også alligevel ikke. Noget der virker godt på mig, virker måske dårligt på dig. Jeg ville købe små pakker også prøve mig frem. Hvis du skal bruge navne så er her: Benadryl (akut behov) Benaday (du tager 1 i døgnet) Zyrtec Alnok Clarityn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Tak for det. Kan Benadryl også købes her i Sverige?? Jeg har nemlig været i haven idag, og jeg skulle vist aldrig have slået græsplænen :) Så imorgen skal jeg have fundet et apotek der har åbent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Tak for det. Kan Benadryl også købes her i Sverige?? Jeg har nemlig været i haven idag, og jeg skulle vist aldrig have slået græsplænen :) Så imorgen skal jeg have fundet et apotek der har åbent. Ja det vil jeg tro. Du kan finde åbningstider på www.apoteket.se hvis du ikke er i Danmark imorgen. (hvis det er helt galt har jeg et mindre lager liggende du godt må få en vareprøve fra:)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2006 Benadryl findes ikke i Sverige - hverken i håndkøb eller på recept Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2006 Nå det var ærgeligt. Så må jeg se hvad de kan tilbyde. Jeg kan først komme på apoteket efter kl.11 (men de har i det mindste åbent idag :) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hydrazin 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2006 Jeg køber "Cetirizin" som har samme virksomme emne som Zyrtec men som er noget billigere. Det koster 35 SEK for en pakke med 30 tabletter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2006 Det er også dem jeg endte med at købe, for de havde godt nok mange forskellige mærker i mange prisniveauer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2006 Jeg har græsallergi - som primært giver høfeber med løbenæse, røde øjne mm. Udover Mildin tabletter bruger jeg den her http://www.netpatient.dk/rhinocorttu.htm som fungerer rigtig godt - og faktisk tager snot og røde øjne mere eller mindre 100% hele sæsonen. Den virker meget hurtigt så man kan reducere til halv dosis i perioder med få pollen uden problemer når varmen pludselig kommer. Den er dog så vidt jeg ved receptpligtig - men jeg får alligevel både Mildin og den anden på recept da sygesikringen jo så yder tilskud når det er en kronisk lidelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2006 Lars, har du overvejet at tage en vaccinationsbehandling? Min lillebror havde samme symptomer som dig overfor græs. Han fik så en sprøjte en gang om ugen i et år hvorefter det blev trappet ned, og nu er han faktisk mere eller mindre kureret til blot at skulle bruge en allergipille i ny og næ som os andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2006 Ja jeg har faktisk overvejet det... Men det er bare det at for det første hader jeg nåle (I know, åndssvagt - men faktum). Og så er der det med at rende til lægen hele tiden. Jeg er faktisk også 99% symptom fri uden bivirkninger af det jeg tager - så det fungerer fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 9, 2006 Ja jeg har faktisk overvejet det... Men det er bare det at for det første hader jeg nåle (I know' date=' åndssvagt - men faktum). Og så er der det med at rende til lægen hele tiden. Jeg er faktisk også 99% symptom fri uden bivirkninger af det jeg tager - så det fungerer fint.[/quote'] Lidt inside information. Den behandling som Credde nævner kommer på pilleform i løbet af iår. Den ligger til godkendelse hos de svenske sundhedsmyndigheder.... Venter selv lidt på den, da nåle SLET IKKE ER MIG:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Lidt inside information. Den behandling som Credde nævner kommer på pilleform i løbet af iår. Den ligger til godkendelse hos de svenske sundhedsmyndigheder.... Venter selv lidt på den, da nåle SLET IKKE ER MIG:) Grazax er skam allerede godkendt i Sverige og forventes også at blive klar i DK inden pollensæsonen næste år:) Man skal begynde senest 8 uger før de første græspollen så de nåede desværre ikke i handlen i år... Men jeg ser meget frem imod at teste det næste år:th2: http://www.alk-abello.com/AB069DA4-9CB9-43B8-BD79-1EE148182D51.W5Doc?id=81C2E3C6-4C64-46EA-8DA2-E90F23FA5985 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Grazax er skam allerede godkendt i Sverige og forventes også at blive klar i DK inden pollensæsonen næste år:) Man skal begynde senest 8 uger før de første græspollen så de nåede desværre ikke i handlen i år... Men jeg ser meget frem imod at teste det næste år:th2: http://www.alk-abello.com/AB069DA4-9CB9-43B8-BD79-1EE148182D51.W5Doc?id=81C2E3C6-4C64-46EA-8DA2-E90F23FA5985 Præcis... sidst vi talte om det var i februar til noget familie fødselsdag og der fik jeg at vide at den lå til godkendelse, så det passer fint med pressemeddelelsen fra marts:).. jeg saster også stærkt på at køre test på det næste år.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mic 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2006 Acura Jeg tager Acura hele sæsonen, da jeg er allergisk over for lidt af hvert. De har klaret mine symptomer. De kan købes på et svensk apotek og koster ikke ret meget. Jeg tror det er 36,50 sek for 30 stk. Prisen varierer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2006 Hej. Er der nogen der kan anbefale noget mod høfeber? (i pilleform) Kan glæde dig, og alle os andre, med at der til næste pollensæson kommer en ny vaccine mod høfeber i pilleform... det hedder Grazax og er så vidt jeg ved, godkendt i Sverige - men ved ikke om det kan købes nu. http://www.allergiskhverdag.dk/allergi/astma/Csamlet.php?recordID=809 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 12, 2006 Så er den ved at være der: http://www.jp.dk/nyviden/artikel:aid=3889734/ Den hopper jeg fandme på:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mik-Mag 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2007 Hey faldt lige over indlægget. Jeg lider os af høfeber hver sommer, meget slemt. (Græs) Jeg får det godt nok på recept, et er ikke i håndkøb(DK) Clarinase(er rigtig god, jeg tager 2 i stedet for 1 da det er særdeles slemt) Men det er ikke alt, jeg gider ikke meget for de næse spray man kan få. Men øjn råberne jeg fik i sommers kan klart anbefales, os på recept, opatanol. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites