Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Ja..... Janteloven trives jo stort set allevegne...... også i Sverige......Det er da fuldstændigt uden betydning' date=' hvad der ville ske i Tyskland!!! Vi taler om DK - S, og loven er til for [b']alle også for dig og alle de andre fartidioter. Hvis nogen kører tæt på mig og presser mig, kan du være sikker på, at jeg kører præcist, som jeg må, også selvom jeg lige har kørt lidt for hurtigt. Jeg hader de der fartbisser, som tror de ejer hele vejen og er højt hævet over alle andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Typisk reaktion - det har intet med jantelov at gøre. Det er et spørgsmål om at holde loven. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Så husk at holde til højre, orientere dig inden du trækker ud og at du ikke må være til unødig ulempen for trafikken i overhalingssporet...... Men inderst inde, gør du det kun for at pisse vedkommende af der kører bagved...... Det er jo tydeligt ud fra dit indlæg. Der er ingen der kører stærkt på broen, der gør det for at pisse dig af..... Så det er kun dem der skal lege wannabe politi der har fornøjelse af det....Det er jo kun den ene vej der bliver genereret..... Folk der kører tæt, har enten travlt eller er irreteret over at vedkommende der ligger foran, ikke trækker ind ved først givne lejlighed. Ligesom der står i loven at man skal..... Tag bare Gio's kommentarer...... Han prøver jo ikke at få trafikken til at flyde, men bare han holder på sin ret, så går det alt sammen.... Han vil da skide på ham der kommer som en raket bagfra. Bare han holder sig indenfor hastighedsgrænsen.....Det er jo ikke holdbart i længden vel..... Hvis alle kørte efter loven, så var der ALTID plads i overhalingssporet. Men som vi alle ved og nogen ikke vil indrømme, så er en småsovende bilist kl 7 om morgenen i tunnelen, langt farligere end en der kører 200 i en Porsche..... For han er satme vågen og oppe på stikkerne. Typisk reaktion - det har intet med jantelov at gøre. Det er et spørgsmål om at holde loven. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Hvis nogen kører tæt på mig og presser mig, kan du være sikker på, at jeg kører præcist, som jeg må, også selvom jeg lige har kørt lidt for hurtigt. quote] Og derfor bliver du taget inden om, som du så bagefter også bliver sur over. Og det er jo rigtigt hvad SM skriver. At læse ud fra dit indlæg gør du kun dette for at være til gene for trafikken bagud. Har skrevet det før. Der er jo ingen ting at gøre. Nogle kører for hurtigt og andre gider ikke trække ind. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Ja man kan få et klip for ikke at holde afstand, men det får man nok ikke når der er en der IKKE orientere sig og bare trækker ud, så ankeret skal kastes.... Men igen...... Der er mange der kører stærkt på broen.... Så jeg forstår ikke jeres holdninger. I burde være vant til det efterhånden.....og i betragtning af, hvor stærkt der bliver kørt, så er det da betænkeligt at det er den motorvejsstrækning i DK, der sker færrest uheld på........ Har du tænkt over det??? og det er bestemt ikke farten der mangler..... Så filosofien med at jeg har loven bag mig, så jeg kan bare trække ud, uanset konsekvensen, er jo helt sort. Var det sket på en tysk motorvej, var politiet ikke nået fram, før du var blevet lynchet i det nærmeste træ..... For sådan kører man bare ikke. Jamen vi er nok enige et lille stykke af vejen SM .. Det eneste jeg siger er bare at der er 2 ting der gælder og de går lige som hånd i hånd. Ja man skal kører inde i højre bane så vidt det er muligt, men man skal også holde afstand. Det nytter ikke noget at der ligger en eller anden tosse i røven på den anden som er ved at overhale en bil. Så burde man jo tænke så langt at man kan se en bil der trækker ud og dem skal man holde afstand til og så håbe de trækker ind til højre når de er færdig med deres overhaling. Hvis jeg overhaler en bil, så prøver jeg da for så vidt muligt at trække ind med det samme bagefter, men det er jo ikke altid man når det lige så hurtigt eller i det hele taget hurtigt nok fordi der lige pludselig kommer en ud af ingenting som har ligget med 200 km/t. Jeg tror bare, uden at vide det, så bliver Gio provokeret over folk ligger så tæt på ham så han bliver liggende. Der er jo ingen grund til at ligge så tæt, folk trækker jo ind når de kan (kan man håbe) .. Mit eksempel er bare at hvis der er en bil der ligger og er ved at overhale, så får man ikke processen til at gå hurtigere eller gøre den mindre farlig ved at lægge sig helt oppe i røven på bilen, så giv bilen plads til at overhale og ja tåbelige ting som at overhale indenom, så må man sgu køre noget tidligere hvis man har så travlt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 ja det skal nok passe men lovmæssigt har du ingenting at gøre ved at overhale indenom. En ting er at passere en bil indenom ved hastighed, men at overhale indenom er tåbeligt og det skaber en endnu farligere situation. Anyways.. Vejret er alt for godt til at sidde og mundhugges herinde.. God Weekend =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Det er sgu da underholdende at læse hvordan SM prøver at tilpasse færdselsloven til hans kørsel......FLOT:sick: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Igen har en intetvidende ignorant slået til igen....... LÆS færdselsloven båtnakke....................... Det er sgu da underholdende at læse hvordan SM prøver at tilpasse færdselsloven til hans kørsel......FLOT:sick: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Det er menlig rigtig ! (Jxhab) Danmark havde som et af få lande de samme problemer og lavde en masse info om at holde til højre på rulletrapper. Men hva f... de kan jo bare følge rulletrappens flow alle samme (Hvor får jeg dog den sidste line fra. De bliver bare rystet ud af ærmet. Så Gio den er bare for sjov, sammen med den campingvogn :th2: ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Hvad var lige starten på tråden? Er denne tråd ikke ved at sætte rekord i indlæg over kortest tid? Har på knapt 3 år kørt 230.000 km i den daglige rute mellem Sverige og DK - kører konstant op mod grænserne for fratagelse af kørekortet i Sverige (130 km) og har overlevet kørslen fra Lernacken til min arbejdsplads i Køge. Jeg har fået 2 fartbøder i Sverige under den tid. Med 135 km på motorvejen i Sverige, er du stort set bestemmende over antal af overhalinger - MEN når du når omkørslen omkring Malmø, brostrækningen og videre frem, skal der kigges lidt i sidespejlene - ja sgu også det højre. Jeg - i min beskedne Skoda Superb TDI - må vel også benytte overhalingssporet med mine 130 - lave mine 2-3 overhalinger og så ind til højre - uden hele tiden at skulle bekymre mig om, at der kommer en tonser bagfra, som måtte mene at have eneret til overhalingssporet. En del af jer står jo på ski, har jeg erfaret - bl.a. SM - og her gælder det jo, at det er den bagfra kommende, som har ansvaret for at kunne passere. (Jeg ved godt, at vi så ikke har sidespejle på). Jeg vil finde en gammel tråd, så jeg kan få opfrisket SM's bilnumre. Jeg vil så tænke på alle de andre gode ting, som SM har medvirket til opklaring af på denne debatside - når han evt. ligger lige i røven på mig og giver udtryk for mening om min kørsel. Kan alle have en god dag - tænk på de gamle bøger "Læs og forstå" og mindes filmen fra Statens Filmcentral: "Nåede de færgen" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Jeg kommer MEGET sjældent buldrende op i røven på folk der ALLEREDE ligger derude...... De eneste gange jeg kører tæt på er de gange hvor folk trækker ud uden at ha' orienteret sig og jeg er tæt på. Det kan GIO bevidne, såfremt der er nogen der er i tvivl.....(LUPO).... Jeg kører stærkt, men er der ikke plads til at trække ind, kunne jeg fandme ikke finde på at gi' folk fingeren osv..... Men har de mulighed for at trække ind uden at genere folk i indersporet, og så ikke gør det, bare for at irretere, så bliver jeg harm. MEGET harm........ De gør det nemlig kun for at chikanere og intet andet.....Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Guderne må vide hvilken seksuel tilfredsstillelse de får ud af det....Er denne tråd ikke ved at sætte rekord i indlæg over kortest tid? Har på knapt 3 år kørt 230.000 km i den daglige rute mellem Sverige og DK - kører konstant op mod grænserne for fratagelse af kørekortet i Sverige (130 km) og har overlevet kørslen fra Lernacken til min arbejdsplads i Køge. Jeg har fået 2 fartbøder i Sverige under den tid. Med 135 km på motorvejen i Sverige, er du stort set bestemmende over antal af overhalinger - MEN når du når omkørslen omkring Malmø, brostrækningen og videre frem, skal der kigges lidt i sidespejlene - ja sgu også det højre. Jeg - i min beskedne Skoda Superb TDI - må vel også benytte overhalingssporet med mine 130 - lave mine 2-3 overhalinger og så ind til højre - uden hele tiden at skulle bekymre mig om, at der kommer en tonser bagfra, som måtte mene at have eneret til overhalingssporet. En del af jer står jo på ski, har jeg erfaret - bl.a. SM - og her gælder det jo, at det er den bagfra kommende, som har ansvaret for at kunne passere. (Jeg ved godt, at vi så ikke har sidespejle på). Jeg vil finde en gammel tråd, så jeg kan få opfrisket SM's bilnumre. Jeg vil så tænke på alle de andre gode ting, som SM har medvirket til opklaring af på denne debatside - når han evt. ligger lige i røven på mig og giver udtryk for mening om min kørsel. Kan alle have en god dag - tænk på de gamle bøger "Læs og forstå" og mindes filmen fra Statens Filmcentral: "Nåede de færgen" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 For lige at sætte een ting på plads - jeg ligger ikke i overhalingsbanen med mindre, jeg er ved at overhale. Det kan godt være, at jeg, når jeg kører, det jeg må, ikke trækker ind bagved den første overhalede bil, men så er det fordi, jeg vil overhale flere biler, og så er det, at tåber som SM kommer og blinker og dytter, og så fortsætter jeg sq til jeg er færdig. Capice! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Ja enige bliver man nok ikke. Men det er jo som alle andre debatter. Det vigtigste ved en debat er vel også at man lærer at forstå hvorfor folk handler som de gør. Og en løsning sker jo ikke bare lige. Gio og Ulmus forbliver ude i yderbanen fordi ham bagved ikke bare skal tro har kan komme flyvende. Når Repeat får kørekort, køres der efter trafikken som man sejler, og Gammeldags efter skiregler :th2: SM bliver ved at køre op i røven af dem som ikke vil flytte sig hvor der er plads til det. Og er der plads nok til at trække ind, er der også plads til jeg bare tager den inden om. Men jeg skal gerne ændre min kørsel så den ikke er til gene for jer andre. Så hvis i også giver jer så vi kan tilpasse hinanden. Ja så begynder det jo at løse sig. Hvis der ikke køres i venstre spor hvis der er plads til højre, kan jeg ikke køre inden om længere. Hvis vi så også får supermule til ikke at køre op i røven af de biler som ikke længere befinder sig i venstre bane. Så skulle det vel kunne løses Det gælder jo bare om at give alle giver os lidt så det kan fungere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Gammeldansk er ikke det samme som gammeldags! Takker for den fine opsummering af diverse indlæg, som Nif har gjort. Personligt vil jeg kun bruge skireglerne om vinteren, og som et svar til SM's betragtninger om seksuel tilfredsstillelse ved forbliven i overhalingsbanen vil jeg opfordre til en ny tråd: "Hvis den ene hånd er på rattet i en overhalingssituation - hvad laver så den anden hånd?" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Simplificeringer og misforståelser...men jeg går ud fra man høster som man har sået. Også herinde. Jeg siger IKKE jeg bliver hængende derude - men det er sgu´ svært at bedømme hastigheden på SM´s raket når man trækker ud. Den tilladte hastighed er 110 på broen - og på afstand kan det ikke lige ses. Men kører han 200, så er han MEGET hurtigt oppe i røven på én, og meget hurtigt utilfreds med situationen. Am i right!? ;) Broen er en TO-sporet motorvej...og her er anarkiet en smule anderledes end på en normal tre-sporet - og chancerne for at Moster Karen trækker sin Yugo ud for sent opstår nemmere hér. Det skal man som Schumacher lige have i baghovedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Kan vi ikke lige få de sovende bilister ind over den løsning her, så er det ved at ligne noget.... Og tak for det Gio..... Jeg ved godt at du, af neutralitetsmæssige årsager, ikke kan gi' mig ret i mine betragtninger..... Men så er det jo godt at vi kan grine af det bagefter........ :D :D Ja enige bliver man nok ikke. Men det er jo som alle andre debatter. Det vigtigste ved en debat er vel også at man lærer at forstå hvorfor folk handler som de gør. Og en løsning sker jo ikke bare lige. Gio og Ulmus forbliver ude i yderbanen fordi ham bagved ikke bare skal tro har kan komme flyvende. Når Repeat får kørekort, køres der efter trafikken som man sejler, og Gammeldags efter skiregler :th2: SM bliver ved at køre op i røven af dem som ikke vil flytte sig hvor der er plads til det. Og er der plads nok til at trække ind, er der også plads til jeg bare tager den inden om. Men jeg skal gerne ændre min kørsel så den ikke er til gene for jer andre. Så hvis i også giver jer så vi kan tilpasse hinanden. Ja så begynder det jo at løse sig. Hvis der ikke køres i venstre spor hvis der er plads til højre, kan jeg ikke køre inden om længere. Hvis vi så også får supermule til ikke at køre op i røven af de biler som ikke længere befinder sig i venstre bane. Så skulle det vel kunne løses Det gælder jo bare om at give alle giver os lidt så det kan fungere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2006 Og tak for det Gio..... Jeg ved godt at du' date=' af neutralitetsmæssige årsager, ikke kan gi' mig ret i mine betragtninger.....[/quote']*huh*...?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Totter 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Syntes sgu det er trist at øresundsdebatten bliver brugt til at advare hinanden om at lige præcis i dag skal man ikke køre for stærkt... Hvis det nu kun var fartsynderen der døde ville jeg mildt sagt være ligeglad, men sådan forholder det så jo desværre ikke altid :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Nå.......Og?????? Man sparer vel hvor man kan og hjælper hvor man kan :) Syntes sgu det er trist at øresundsdebatten bliver brugt til at advare hinanden om at lige præcis i dag skal man ikke køre for stærkt... Hvis det nu kun var fartsynderen der døde ville jeg mildt sagt være ligeglad, men sådan forholder det så jo desværre ikke altid :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Ja når hippoerne ikke har andet at lave end at stå ved en to-sporet motorvej og skyde folk der kører 95 i en tunnel.... ja undskyld men jeg kan heller ikke se det forkerte i at advare andre...... og politiet deler faktisk den mening... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Igen har en intetvidende ignorant slået til igen....... LÆS færdselsloven båtnakke....................... Hej Brian, Synes ikke jeg kan erindring at jeg er kommet med et personligt angreb på dig. Skrev at jeg synes det var underholdende at du bøjer færdselsloven, så den passer til dig. Det er det indtryl det du skriver giver mig. Personligt har jeg ikke nogen mening om lige præcis dig, og har heller aldrig mødt dig på broen. Så jeg har heller ikke nogen mening om din kørsel, da jeg ikke har oplevet den. Så hvis du vil være venlig ikke at komme med et personligt angreb på mig, da du ikke kender mig, eller har mødt mig. Nif>> Har faktisk kørekort. Til vands, til lands og i luften. grunden til at jeg skrev det indlæg, var at jeg synes det var interessant at sammenligne. Færdselsloven har jo uden tvivl udviklet sig meget fra den gang, den blev lavet. Da det er jo den der bliver brugt mest. Og sådan er det jo med en debat. Man sal da respektere hinandens meninger. Selvom man ikke er enige. Ik sandt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Hej du Undskyld mit sprog, men jeg bøjer den ikke så den passer til mig.... Jeg er klar over at jeg overtræder lovgivningen vedrørende hastighed. Jeg vælger dog at gøre visse opmærksom på det faktum at der findes andre regler man skal være opmærksom på, når man færdes i trafikken. Der er en del herinde der IKKE er klar over at man skal holde så langt til højre på kørebanen som overhovedet muligt, ved først givne lejlighed.....Det er beskæmmende...... Når man så ovenikøbet erfarer, at visse folk BEVIDST ligger sig ude i venstre bane uden grund og ikke trækker til højre ved først kommende lejlighed, så bliver jeg sur..... De skal ikke komme her og spille satans hellige krigere, når de selv overtræder loven..... Det har jeg det MEGET svært ved...... Tror helt sikkert at en psykolog ville kunne fikse det, men én fejl er vel tilladt at ha'..... ;) :D Hej Brian, Synes ikke jeg kan erindring at jeg er kommet med et personligt angreb på dig. Skrev at jeg synes det var underholdende at du bøjer færdselsloven, så den passer til dig. Det er det indtryl det du skriver giver mig. Personligt har jeg ikke nogen mening om lige præcis dig, og har heller aldrig mødt dig på broen. Så jeg har heller ikke nogen mening om din kørsel, da jeg ikke har oplevet den. Så hvis du vil være venlig ikke at komme med et personligt angreb på mig, da du ikke kender mig, eller har mødt mig. Nif>> Har faktisk kørekort. Til vands, til lands og i luften. grunden til at jeg skrev det indlæg, var at jeg synes det var interessant at sammenligne. Færdselsloven har jo uden tvivl udviklet sig meget fra den gang, den blev lavet. Da det er jo den der bliver brugt mest. Og sådan er det jo med en debat. Man sal da respektere hinandens meninger. Selvom man ikke er enige. Ik sandt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Hej du Undskyld mit sprog, men jeg bøjer den ikke så den passer til mig.... Jeg er klar over at jeg overtræder lovgivningen vedrørende hastighed. Jeg vælger dog at gøre visse opmærksom på det faktum at der findes andre regler man skal være opmærksom på, når man færdes i trafikken. Der er en del herinde der IKKE er klar over at man skal holde så langt til højre på kørebanen som overhovedet muligt, ved først givne lejlighed.....Det er beskæmmende...... Når man så ovenikøbet erfarer, at visse folk BEVIDST ligger sig ude i venstre bane uden grund og ikke trækker til højre ved først kommende lejlighed, så bliver jeg sur..... De skal ikke komme her og spille satans hellige krigere, når de selv overtræder loven..... Det har jeg det MEGET svært ved...... Tror helt sikkert at en psykolog ville kunne fikse det, men én fejl er vel tilladt at ha'..... ;) :D Selvfølgelig....vi laver alle fejl...tak fordi du svarede..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 U r most welcome!!! :) Selvfølgelig....vi laver alle fejl...tak fordi du svarede..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2006 Nif>> Har faktisk kørekort. Til vands, til lands og i luften. grunden til at jeg skrev det indlæg, var at jeg synes det var interessant at sammenligne. Færdselsloven har jo uden tvivl udviklet sig meget fra den gang, den blev lavet. Da det er jo den der bliver brugt mest. Og sådan er det jo med en debat. Man sal da respektere hinandens meninger. Selvom man ikke er enige. Ik sandt? Helt korrekt. Det virkede mig bare lidt dumt at sammenligne, da reglerne allerede er lavet for kørsel til lands. Derfor gik jeg med det samme ud fra at du ikke havde kørekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites