Jump to content
Miriam

Fart kontrol lige nu i begge retninger !

Recommended Posts

Guest jxhab
En sidebemærkning. De fleste tror i virkeligheden at når deres speedometer viser 90 så kører de også 90. Men i virkeligheden kører de jo et par km under, og i meget ældre biler kan det nemt være 83-85 de i virkeligheden kører. Det samme gælder på motorvejen, der er rigtig mange der kører 105 hvor de tror de kører 110.
Hastigheden er lidt underordnet når det drejer sig om at overhale og holde en passende afstand til den forankørende bil, det er noget som skal tilpasses. Der står jo ingen steder at jeg ikke må køre 105km/t i yderste spor .. Det kan være irriterende ja og det ville være mærkeligt hvis man ikke trak ind i inderste spor hvis der var plads, men det er jo ikke, mig bekendt en færdselsregel at jeg skal trække ind!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
.. Det kan være irriterende ja og det ville være mærkeligt hvis man ikke trak ind i inderste spor hvis der var plads' date=' men det er jo ikke, mig bekendt en færdselsregel at jeg skal trække ind![/quote'] Færdselsloven Kapitel 4 - Færdselsregler for kørende § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Færdselsloven Kapitel 4 - Færdselsregler for kørende § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.
Noteret, det var jeg faktisk ikke klar over =).. Jeg tager det i mig igen så =) .. Nu heller ikke et problem, for jeg gider sjældent ligge i yderbanen og slet ikke af princip.. men jeg tror det vigtigeste er man skaber et flow og det er jo så både at trække ind men også at holde afstand!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og i nogle tilfælde kan jeg sagtens finde på at tage den næste bil i 90 km/t-rækken med' date=' og lade 200 km/t-knallerten bagved koge i sin egen forhastede og livsfarlige motor-rus.Jeps....[/quote'] Og på denne måde skabes de livsfarlige situationer som der snakkes om. Den ene trækker ikke ind til højre som man skal, og den anden kører med for høj hastighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og på denne måde skabes de livsfarlige situationer som der snakkes om. Den ene trækker ikke ind til højre som man skal, og den anden kører med for høj hastighed.
Livsfarlige situationer? Jeg er igang med at overhale to biler, med en fart-knold bagved...hvordan er dén farligere end at han kommer op hurtigere i hastighed igen, fordi jeg trækker ind med det samme og lader ham tordne videre? Det er da ikke MIG der er til fare for nogen, men derimod fart-børge bagved mig, som, så snart jeg lader ham komme forbi efter mine overhalinger, straks genoptager sit Schumacher-trip. :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og på denne måde skabes de livsfarlige situationer som der snakkes om. Den ene trækker ikke ind til højre som man skal, og den anden kører med for høj hastighed.
Hvis man overhaler flere biler på en gang skal man sku ikke "klemme" sig ind bare fordi ham bagved kører hurtigere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jo, hvis der er plads til det.......................... Så skal du!!! Du får et klip, hvis du: Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 % Kører med for kort afstand til forankørende Kører ulovligt i nødsporet Ikke spænder børn under 15 år fast efter reglerne Kører over for rødt Overtræder reglerne om vigepligt Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling Overskrider spærrelinier ved overhaling Øger hastigheden, når du bliver overhalet Overhaler ved et fodgængerfelt Kører mod færdselsretningen Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre trafikanter Kører venstre om helleanlæg Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning Ikke sørger for at, passager ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på motorcykel Kun de forseelser, der er nævnt her, udløser et klip. Hvis du får 3 klip inden for 3 år, får du frakendt kørekortet betinget. Det betyder, at du skal bestå både en teoriprøve og en køreprøve for at beholde kørekortet. OBS. Hvis du har taget dit første kørekort for mindre end 3 år siden, er reglerne strammere. Så får du kørselsforbud allerede efter 2 klip inden for 3 år. Hvis der sker et trafikuheld i forbindelse med din forseelse, eller din forseelse har medført fare for andre, afgør politiet, om du i stedet skal frakendes førerretten. Overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 30 % Du får et klip, hvis du kører mere end 30 % for stærkt. Bødens størrelse afhænger af hastigheden. Du skal altid afpasse din fart efter forholdene. Du skal tage hensyn til vej-, vejr- og sigtforhold, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt. Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med hastighedsbegrænsning på 130 km/t, har du overskredet frakendelsesgrænsen på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget. Kører du mere end 60 % for stærkt eller 160 km/t og derover i almindelig personbil mv., får du frakendt kørekortet betinget. For lastbiler, personbil med anhænger mm. får du frakendt kørekortet betinget allerede ved 40 % overskridelse af hastighedsgrænsen. For alle køretøjer: Ved en meget stor overskridelse af fartgrænsen får du frakendt kørekortet ubetinget i en periode. Kørsel med for kort afstand til forankørende (§15, stk. 3 , 1. pkt) Du får et klip, hvis du kører med for kort afstand til forankørende. Bøde: 500 kr. Der er ikke nogen fast lovmæssig grænse for, hvor stor afstanden skal være ved forskellige hastigheder. Loven siger, at afstanden til forankørende skal afpasses på en sådan måde, at der ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets hastighed nedsættes. De væsentligste faktorer ved bedømmelsen er hastigheden samt vej- og vejrforhold. Reglen om at holde en sikker afstand gælder på alle veje. Du vil dog ikke få klip for fx at holde i kø eller hvis en anden trafikant pludselig kører ind foran dig. Klippekortet sigter mere på de trafikanter, som i høj fart lægger sig tæt bag ved den forankørende og ”presser” vedkommende. Politiet afgør sagen i hvert enkelt tilfælde, herunder om kørslen medfører frakendelse af kørekortet eller klip. Politiet bruger som regel videooptagelser fra civile politibiler som bevis i sådanne sager. Hold afstand En god tommelfingerregel er, at der skal være mindst 2 sekunders afstand til bilen foran, for at sikkerhedsafstanden er i orden. Dvs. der skal gå mindst 2 sekunder fra bilen foran passerer et fast punkt (f.eks. en lygtepæl), til du selv passerer det samme punkt. Ulovlig kørsel i nødsporet (§4) Du får et klip, hvis du kører eller standser ulovligt i nødsporet. Bøde: 500 kr. Det er ikke tilladt at køre/stoppe i nødsporet, med mindre bilen faktisk ikke kan køre videre. Ulovlig kørsel eller standsning i nødsporet kan hindre redningskøretøjer i at komme frem til en ulykke og være til fare for redningspersonale, der arbejder i nødsporet. Undlade at spænde passagerer under 15 år fast efter reglerne Du får et klip, hvis du som fører ikke sørger for, at passagerer under 15 år er spændt fast i bilen. Bøde: 500 kr. Det er førerens ansvar, at børn under 15 år er korrekt spændt fast i bilen. Børn under 135 cm skal være fastspændt i godkendt udstyr, der passer til deres højde og vægt, dvs. babystol, liftnet, boxette, autostol eller selepude. Hvis du du transporterer børn under 3 år i en bil uden seler. Hvis du kører i en bil uden seler (hverken foran eller bagi) og har et barn, der er fyldt 3 år og er under 135 cm siddende på forsædet. Specielt for taxier: I taxier er det førerens ansvar, at passagerer under 15 år er spændt fast. Men der er fortsat ikke ikke krav om, at børn under 3 år er spændt fast i særligt udstyr, med mindre det findes i taxien. Kørsel over for rødt (§4, stk. 1 og 2) Du får et klip for at køre over for rødt. Bøde:1000 kr. Overtrædelse af reglerne om vigepligt (§ 26, stk. 2-4 og 6) Du får et klip, hvis du overtræder reglerne om vigepligt. Bøde 1000/1500kr. Der er to former for vigepligt: Ubetinget vigepligt og højrevigepligt. Ubetinget vigepligt Du har ubetinget vigepligt – dvs. du skal holde tilbage for færdsel fra begge sider – ved: STOP-tavle/stoplinje.Du skal stoppe helt op, før du kører videre Trekanttavle ("hajtand-skilt") Vigelinje (hajtænder) Kørsel ind i rundkørsel Ved udkørsel fra parkeringsplads, ejendom eller grundstykke, tankstation eller andet lignende område uden for vej, fra sti, gågade, markvej eller lignende og ved enhver udkørsel fra vej, der sker over fortov, cykelsti eller rabat, som er hævet over kørebanen på den vej, der køres ind på. Normalt vil du ikke være i tvivl om, at du bør holde tilbage for færdslen fra begge sider. Bilister har desuden vigepligt for cyklister og knallertkørere og modkørende færdsel i forbindelse med højre- og venstresving. Højrevigepligt Højre vigepligt er kendetegnet ved, at der hverken er skilte eller afmærkning på vejen. Højrevigepligt betyder, at du skal holde tilbage for færdsel, der kommer fra højre. Overtrædelse af reglerne om overhaling og forbud mod overhaling (§ 21, stk. 1-3 og § 23) Du får et klip, hvis du overtræder reglerne om overhaling. Bøde: 1000 kr. Hvis du vil overhale, skal du sikre dig at det kan ske uden fare at den pågældende vognbane på en tilstrækkelig lang strækning er fri for modkørende færdsel at den forankørende ikke giver tegn til overhaling at bagfrakommende køretøjer ikke har påbegyndt en overhaling at det efter overhalingen utvivlsomt er muligt at komme ind trafikstrømmen uden ulempe. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om køretøjer, der svinger til venstre eller tydeligt forbereder venstresving. Overskridelse af spærrelinier ved overhaling (§ 4, stk. 1) Du får et klip, hvis du overskrider spærrelinjer ved overhaling. Bøde: 500 kr. Du skal følge de afmærkninger, der er på kørebanen. Spærrelinie betyder, at du ikke må overskride eller krydse adskillelsen mellem vognbaner, heller ikke ved vending, svingning i vejkryds, indkørsel til ejendom eller lignende. Hvis det er nødvendigt, fx pga. vejarbejde eller en standset eller parkeret bil, må du dog gerne – med forsigtighed – overskride spærrelinjen. Øget hastighed ved overhaling (§ 22, stk. 1) Du får et klip, hvis du øger hastigheden, når du bliver overhalet. Bøde: 500 kr. Hvis du bliver opmærksom på, at en bagfrakommende vil overhale til venstre, skal du holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden. Overhaling ved fodgængerfelt (§ 25) Du får et klip, hvis du overhaler ved et fodgængerfelt. Bøde: 1000 kr. Hvis du nærmer dig et fodgængerfelt, må du ikke overhale eller køre forbi et andet køretøj, hvis det hindrer fuldt udsyn over fodgængerfeltet. Kørsel mod færdselsretningen (§4) Du får et klip, hvis du kører mod færdselsretningen. Fx hvis du kører i den forkerte side af vejen eller modsat ensretningen. Bøde: 500 kr Uforsvarlig forbikørsel/slalomkørsel (§ 24, stk. 1) Du får et klip, hvis du kører slalom kørsel eller laver hasarderet forbikørsel i tæt trafik. Bøde: 1000 kr. Ændring af færdselsretning og placering mv. (§ 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2) Du får et klip, hvis du ændrer færdselsretning og placering til fare eller unødig ulempe for andre trafikanter. Bøde: 1000 kr. Du skal sikre dig, at din manøvre kan ske uden fare eller unødig ulempe for andre, inden du: svinger i vejkryds vender eller bakker sætter i gang fra vejkanten skifter vognbane på anden måde ændrer placering til siden standser eller hurtigt nedsætter hastigheden Overtrædelse af forbud mod kap- og væddeløbskørsel (§ 37, stk. 4) Du får et klip, hvis du kører om kap eller kører væddeløb på alm. vej. Bøde: 1500 kr. Enhver form for motorløb kræver tilladelse fra politiet. Situationen kan sammenlignes med at køre over for rødt. Bøde: 1000 kr. Undlade at sørge for, at passagerer ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på motorcykel (§ 81, stk. 3) Du får et klip, hvis du ikke sørger for at passagerer mellem 8 og 15 år bruger styrthjelm på motorcykel. Det gælder også passagerer i sidevogn. Bøde: 500 kr. Grunden til, at der ikke er krav om hjelm til børn under 8 år, er at Sundhedsstyrelsen ikke kan anbefale egnede, sikkerhedsmæssigt forsvarlige hjelmtyper til denne aldersgruppe. Rådet for Større Færdselssikkerhed anbefaler IKKE, at du kører med dit barn bag på motorcyklen. Risikoen for alvorlige personskader på motorcykel er 30-40 gange større pr. kørt kilometer end i bil.

Hvis man overhaler flere biler på en gang skal man sku ikke "klemme" sig ind bare fordi ham bagved kører hurtigere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke lige om det har relevans. Men både til søs og i luften har den overhalende ubetinget vigepligt. Reglerne til vands, i luften og færdselsloven bygger jo over det samme. Så mon ikke man har ubentinget vigepligt som overhaldende også i færdselsloven??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man overhaler flere biler på en gang skal man sku ikke "klemme" sig ind bare fordi ham bagved kører hurtigere.
øøøh jo selvfølgelig skal du det hvis pladsen er der. Der blev heller ikke skrevet at man skulle klemme sig ind.
Livsfarlige situationer? Jeg er igang med at overhale to biler, med en fart-knold bagved...hvordan er dén farligere end at han kommer op hurtigere i hastighed igen, fordi jeg trækker ind med det samme og lader ham tordne videre? Det er da ikke MIG der er til fare for nogen, men derimod fart-børge bagved mig, som, så snart jeg lader ham komme forbi efter mine overhalinger, straks genoptager sit Schumacher-trip. :scared:
Jeg skrev heller ikke noget om at personen bagved er for smart. Eller at han havde mere ret til vejen eller lign. Skrev bare at dette tilfælde skaber livsfarlige situationer fordi den ene ikke gider trække ind når der er plads til det, og den anden ikke gider følge (i dette tilfælde) din hastighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved jeg ikke lige om det har relevans. Men både til søs og i luften har den overhalende ubetinget vigepligt. Reglerne til vands' date=' i luften og færdselsloven bygger jo over det samme. Så mon ikke man har ubentinget vigepligt som overhaldende også i færdselsloven??[/quote'] Hmm har du et kørekort til bil eller mc?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jo, hvis der er plads til det.......................... Så skal du!!!
Hold da op en lang tråd det her er blevet til. Men hvis den bil der kommer med 200 km/t i yderbanen og har ligget der hele tiden, bliver det så betegnet som en bil der 1) er ved at overhale 2) overholder færdselsloven hvad angår hastighed? 3) holder afstand og 4) kører forsvarligt. Nå men jeg tror i bund og grund vi er enige hvad angår det meste. Jeg tror Gio's pointe er at han ikke gider trække ind i biler eller klemme sig ind i højre bane fordi der kommer en farttosse med 200 i timen i ydersporet og ligger sig helt oppe i bagenden på ham.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå men jeg tror i bund og grund vi er enige hvad angår det meste. Jeg tror Gio's pointe er at han ikke gider trække ind i biler eller klemme sig ind i højre bane fordi der kommer en farttosse med 200 i timen i ydersporet og ligger sig helt oppe i bagenden på ham.
Bingo! Hvem er mest til fare for trafikken!? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Gio skal bare holde til højre ved først givne lejlighed.... Længere er den ikke. hvad så manden bagved foretager sig, er ikke Gio's problem. Jeg ved INTET værre end de folk der tror de har købt overhalingssporet og så ligger derude med 108,5 km/t....... Det får ABSOLUT det værste op i mig...................... Jeg kører stærkt og ja..., jeg er parat til at tage balladen når den engang kommer. Men folk der helt bevidst kører rundt med hovedet oppe i røven og sinker os andre, kan jeg BARE ikke føle noget for..... Havde jeg et raketstyr på køleren, skal du være HELT sikker på at der var kommet indtil flere indslag i trafikradioen om underlige eksplosioner på motorvejene................. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gio skal bare holde til højre ved først givne lejlighed.... Længere er den ikke. hvad så manden bagved foretager sig, er ikke Gio's problem. Jeg ved INTET værre end de folk der tror de har købt overhalingssporet og så ligger derude med 108,5 km/t....... Det får ABSOLUT det værste op i mig...................... Jeg kører stærkt og ja..., jeg er parat til at tage balladen når den engang kommer. Men folk der helt bevidst kører rundt med hovedet oppe i røven og sinker os andre, kan jeg BARE ikke føle noget for..... Havde jeg et raketstyr på køleren, skal du være HELT sikker på at der var kommet indtil flere indslag i trafikradioen om underlige eksplosioner på motorvejene................. :D
Klart det er irriterende, men er man ved at overhale en række biler med f.eks. 120 km/t, og ham tossen bag ved kommer og ligger lige i måsen på dig, så betyder det ikke at man for alt i verden skal skifte til højre vognbane bare for at lade ham komme forbi. Derimod hvis du ser ham i bakspejlet inden man skal til at overhale så lader man selfølgelig ham komme forbi først.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kunne godt bruge noget tysk trafik-kultur herhjemme. Dernede overholder stort set alle deres "Rechts-fahren" regel på Autobahn, og folk viser hensyn til hinanden. Det er kun nogen forvildede turister en gang imellem, som kan skabe problemer. Faktisk overholder folk også næsten allesammen de hastighedsgrænser som er sat på op imod 40% at deres Autobahn-net. Der hvor der er fri hastighed får den selvfølgelig gas, men ellers følger de sgu skiltene. Grænserne dernede giver som regel også god mening. Samtidig deler deres politi også solide bøder ud for andet end bare at køre for stærkt - fx. at holde for kort afstand, ikke at holde til højre - og nok den mest farlige synd på autobahn: at trække ud i yderbanen uden at have orienteret sig ordentligt. I Danmark har man jo nærmest et indtryk af at 10% af bilisterne bevidst trækker ud for at genere dem som kører hurtigere end dem selv, mens de selv tror at de kører hastighedsgrænsen uden at være klar over at deres speedometer viser 10% for lidt. Så er der en 10% som nærmest falder i søvn i yder eller midterbanen, når først de er havnet der. Og til sidst er der nogle få procent konsekvent livs-farlige bilister som simpelthen ikke bruger deres spejle ved vognbaneskift. Hvorfor fanden bliver der altid holdt fart-kampagnner og aldrig lavet nogen kampagner mod folk der ikke holder til højre og folk der ikke holder afstand. Det er sgu da også pissefarligt. Det var da ikke så svært at lave en pressemeddelelse for derefter at sende en række civile politibiler ud med kameraer. Danskerne kører fandeme snart ligeså ringe som amerikanerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved INTET værre end de folk der tror de har købt overhalingssporet og så ligger derude med 108,5 km/t....... Det får ABSOLUT det værste op i mig...................... Jeg kører stærkt og ja..., jeg er parat til at tage balladen når den engang kommer. Men folk der helt bevidst kører rundt med hovedet oppe i røven og sinker os andre, kan jeg BARE ikke føle noget for..... Havde jeg et raketstyr på køleren, skal du være HELT sikker på at der var kommet indtil flere indslag i trafikradioen om underlige eksplosioner på motorvejene................. :D
Du er en ubehagelig farlig bilist. Jeg har set hvordan du kører. Kors, du er elendig. Jeg var ved at trække ind til højre med 130 i timen efter en overhaling. Du med din kone ved siden af dig var så tæt bag i mig. Det er ikke at køre godt eller signalere at man har styr på det. Det er simpelthen uforsvarligt og umoden kørsel!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du er en ubehagelig farlig bilist. Jeg har set hvordan du kører. Kors' date=' du er elendig. Jeg var ved at trække ind til højre med 130 i timen efter en overhaling. Du med din kone ved siden af dig var så tæt bag i mig. Det er ikke at køre godt eller signalere at man har styr på det. Det er simpelthen uforsvarligt og umoden kørsel![/quote']Jeg har ikke refereret til SM´s kørsel...lidt med vilje. Men når jeg nu får sådan en byge som et par indlæg oppe, så kan jeg kun give niselsen.se ret. Jeg har oplevet SM en del gange på broen i AMG´eren...for FULD pedal i myldretiden. Det kan jeg simpelthen ikke sige "nå ja, hvad faen" til. Det er en TO-sporet motorvej! Én fejl fra en "tåbelig bilist", som SM ville kalde ham...og begge er toast! Uforsvarligt! Nej...jeg skal ikke "bare holde til højre ved først givne lejlighed" og klappe i. Glem det. Vejene er til for os alle, under forudsætning for at vi finder en balance....og her mener SM jo at han er alle overlegen. Holder ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nu vil jeg bare lige sige én ting......... Jeg har kørt bil siden jeg var 14..... Jeg har kørekort til ALT pånær motorcykel. Jeg har bugseret rundt med Boeing 747 i lufthavnen og alle beviser der kan fåes til transport på landevej. Jeg har ALDRIG haft et sammenstød med en anden bilist. Ikke ÈT!! Så vil jeg også sige at i tyskland har de stadig fri hastighed mange steder. Der sker færre uheld pr personkilometer end i DK og SE. I Wonder why????? Når man ved at der kan komme ting bagfra med væsentlig større fart end en selv, så er man mere opmærksom!!!! Og GIO, du skal trække ind..... Det står i loven... Kender folk der har fået bøder for det. :D Og til dig Nielsen.se....... Hvordan kan du se at jeg kører dårligt, bare fordi det går stærkt???? Kører Schumacher så også dårligt??? Han kører også stærkt af og til.... ;) Et godt råd........ Hold til højre.... Væ'r vågen når i kører bil og har i mulighed for det, så flyt jer når der kommer noget der går stærkt bagfra......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu vil jeg bare lige sige én ting......... Et godt råd........ Hold til højre.... Væ'r vågen når i kører bil og har i mulighed for det, så flyt jer når der kommer noget der går stærkt bagfra......
Det tror jeg de fleste har fattet efterhånden, folk bliver bare irriteret når der er nogen der ligger oppe i bagenden på folk og en dag så ligger du oppe i bagenden bag den forkerte i tunnellen og så stopper bilen og så står bilisten ud for lige at tage et par alvorsord med dig, men så lærer du det nok også.. De fleste af os er jo enige om følgende. 1) hold til højre når du kan 2) HOLD AFSTAND! (det gælder også hvis du kører 200km/t og der kommer en ud der skal overhale) Det er jo begrænset hvor langt tilbage den bilist der overhaler skal kigge bagud og det er lige så meget DIN opgave ikke at skabe en farlig situation ved at blive ved med at køre tættere og tættere på. Så må man bremse og tilpasse sin fart og bremse (ja bremse) og så vente med at køre stærkt indtil der er fri bane. De vidste faktisk et ret interessant indlæg i Lorry om hvordan folk tilegner sig deres egne regler i trafikken og mener de gælder over færdsel osv. Men en anden interessant ting var at man snakkede om at hvis man skal ændre adfærd så kræver det fartkontrol meget hyppigt og ikke kun et par dage om måneden, så måske er det det som man prøver i tunnellen =) Nu har jeg ikke oplevet nogle situationer med dig SM, som gav mig anledning til at blive irriteret .. Men bare fordi man har lang erfaring med biler, så betyder det jo ikke man køre godt ;) Så kan der vidst heller ikke koges mere på den tråd.. anyway you get my point, gider ikkke rigtig trampe mere rundt i det samme =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja det kunne være cool, hvis der var en der stoppede sin bil i tunnelen for at gå ud og belære mig noget om at færdes i trafikken....... Det ville jo SLET ikke skabe farlige situationer........;) Men igen, så skal man orientere sig 2 gange inden man kører ud. Når man tænker på at køre ud og lige inden man gør det..... Du får et klip i kortet, såfremt du trækker ud og det er til ulempe for trafikken i overhalingssporet.... Der er jo trods alt stadig højrekørsel i DK og SE, selvom mange tror noget andet...... ;) Ikk' Gio.......... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ja det kunne være cool, hvis der var en der stoppede sin bil i tunnelen for at gå ud og belære mig noget om at færdes i trafikken....... Det ville jo SLET ikke skabe farlige situationer........;) Men igen, så skal man orientere sig 2 gange inden man kører ud. Når man tænker på at køre ud og lige inden man gør det..... Du får et klip i kortet, såfremt du trækker ud og det er til ulempe for trafikken i overhalingssporet.... Der er jo trods alt stadig højrekørsel i DK og SE, selvom mange tror noget andet...... ;) Ikk' Gio.......... :D
Man lover sig selv det ville være det sidste indlæg, men nej.. Husk nu også på man kan få et klip for ikke at holde afstand ... Og ja det ville nok skabe en farlig situation, hvis en eller anden steg ud af bilen for at fortælle dig lidt omkring trafiksikkerhed, men folk gør mærkelige ting når de bliver irriterede eller presset tror jeg ;) ... Anyways, jeg tror du har forstået min pointe ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det kunne være cool, hvis der var en der stoppede sin bil i tunnelen for at gå ud og belære mig noget om at færdes i trafikken....... Det ville jo SLET ikke skabe farlige situationer........;) Men igen, så skal man orientere sig 2 gange inden man kører ud. Når man tænker på at køre ud og lige inden man gør det..... Du får et klip i kortet, såfremt du trækker ud og det er til ulempe for trafikken i overhalingssporet.... Der er jo trods alt stadig højrekørsel i DK og SE, selvom mange tror noget andet...... ;) Ikk' Gio.......... :D
Det er sandt, man får et klip i kortet, hvis man er til ulempe for trafikken i overhalingssporet, ligesom man får et klip i kortet, hvis man maser sig ind fra overhalingssporet!!! Men kommer man med 200+ bagfra, så er jeg sikker på, at politiet hellere vil bruge det store klippekort til manden bagved end ham som trak ud ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja man kan få et klip for ikke at holde afstand, men det får man nok ikke når der er en der IKKE orientere sig og bare trækker ud, så ankeret skal kastes.... Men igen...... Der er mange der kører stærkt på broen.... Så jeg forstår ikke jeres holdninger. I burde være vant til det efterhånden.....og i betragtning af, hvor stærkt der bliver kørt, så er det da betænkeligt at det er den motorvejsstrækning i DK, der sker færrest uheld på........ Har du tænkt over det??? og det er bestemt ikke farten der mangler..... Så filosofien med at jeg har loven bag mig, så jeg kan bare trække ud, uanset konsekvensen, er jo helt sort. Var det sket på en tysk motorvej, var politiet ikke nået fram, før du var blevet lynchet i det nærmeste træ..... For sådan kører man bare ikke.

Man lover sig selv det ville være det sidste indlæg' date=' men nej.. [b']Husk nu også på man kan få et klip for ikke at holde afstand ... Og ja det ville nok skabe en farlig situation, hvis en eller anden steg ud af bilen for at fortælle dig lidt omkring trafiksikkerhed, men folk gør mærkelige ting når de bliver irriterede eller presset tror jeg ;) ... Anyways, jeg tror du har forstået min pointe ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da fuldstændigt uden betydning, hvad der ville ske i Tyskland!!! Vi taler om DK - S, og loven er til for alle også for dig og alle de andre fartidioter. Hvis nogen kører tæt på mig og presser mig, kan du være sikker på, at jeg kører præcist, som jeg må, også selvom jeg lige har kørt lidt for hurtigt. Jeg hader de der fartbisser, som tror de ejer hele vejen og er højt hævet over alle andre.:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...