Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Så er det også på skrift: http://ekstrabladet.dk/112/article201350.ece hehe ja.. mere eller mindre det samme jeg skrev tidligere da jeg smed teksten ind. Jeg synes hvis man kører 188 km/t i en zone hvor man må kører 90km/t så beder man også selv om en stor straf. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Det sjove er at i den danske grundlov står der faktisk at det er ulovligt det de foretager sig....... Hvis du opfører dig som en "bonus pater", kan du ikke straffes..... og det må man jo sige man gør når alle kører for stærkt..... Det korte af det lange er; at opfører du dig helt normalt og som flertallet kan man ikke straffes......................... Du har da vist fået din morgenkrydder galt i halsen - igen... Bonus Pater er absolut ikke et begreb der er afledt af hvad flertallet gør - men derimod hvad der er det rigtige at gøre... Og flertallet gør sjældent det rigtige!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Du har da vist fået din morgenkrydder galt i halsen - igen... Bonus Pater er absolut ikke et begreb der er afledt af hvad flertallet gør - men derimod hvad der er det rigtige at gøre... Og flertallet gør sjældent det rigtige!! Men det var stadig top klasse underholdning på sådan en dejlige fredag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja, underholdningsværdien i Supermulens linde strøm af mere eller mindre perfide indlæg kan man absolut ikke klage over!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Pas på med at sige sådan noget' date=' nogen kunne jo finde på at beskylde dig for at være hellig, men ja det er ikke et så stort problem i tunnellen hvis man kører 90 km/t .. man kommer alligevel ikke særlig meget hurtigere frem ved at køre 120 km/t f.eks.[/quote'] Så kald mig hellig :p det syntes min mand ( og chauffør ). men personligt syntes jeg det er træls at folk køre som sindssyge - og det er da endnu mere træls når broen bliver lukket pga uheld som evt. kunne ha været undgået hvis folk bare brugte hoved af og til istedet for den der pedalfod. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Så kald mig hellig :p det syntes min mand ( og chauffør ). men personligt syntes jeg det er træls at folk køre som sindssyge - og det er da endnu mere træls når broen bliver lukket pga uheld som evt. kunne ha været undgået hvis folk bare brugte hoved af og til istedet for den der pedalfod. Ja, det er fandens som de lukker den bro hele tiden grundet uheld.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja, lad os sørge for at Dragør-Limhamn færgen kommer i gang igen!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja' date=' det er fandens som de lukker den bro hele tiden grundet uheld....[/quote'] Nemlig :p Jeg siger ikke at alle ligger og køre galt og broen lukker i tide og utide - men den dag du sidder og ikke kan komme over fordi den er lukket så er du sg nok også små træls på den idiot. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Så kald mig hellig :p det syntes min mand ( og chauffør ). men personligt syntes jeg det er træls at folk køre som sindssyge - og det er da endnu mere træls når broen bliver lukket pga uheld som evt. kunne ha været undgået hvis folk bare brugte hoved af og til istedet for den der pedalfod. Ja, men hele pointen er at det ikke er sindsygt at køre 110 i den tunnel eller på vej ud af den. Faktisk er det MEGET unaturligt at køre 90, det kræver enten en fartpilot, eller at man konstant sidder og glor på speedometeret (hvilket jeg mener er dårligt for trafiksikkerheden fordi man er koncentreret om noget helt andet end at køre bil). Jeg vil vædde med, at du som passager overhovedet ikke kan mærke forskel på om din mand kører 90 eller 120 for den sags skyld. Idioter er der sgu nok af og 188 km/t er da bestemt sindsygt, men det er jo ikke så hurtigt størstedelen kører. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja, jeg vil nu give Mc.Kinnell ret - jeg synes også, at der køres sindsygt i tunnelen. Og, hvorfor have al den ulejlighed med at holde vagt mod Politiet - sæt farten ned og nyd turen istedet. God Pinse!:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja' date=' [b']jeg vil nu give Mc.Kinnell ret - jeg synes også, at der køres sindsygt i tunnelen. Og, hvorfor have al den ulejlighed med at holde vagt mod Politiet - sæt farten ned og nyd turen istedet. God Pinse!:) Tak, og god pinse til dig også. Men prøv dog af forstå at man ikke kører 110 fordi man tænker ih jeg kommer 30 splitsekunder hurtigere frem, eller føj da jeg VIL køre 110. Man kører da for fanden 110 fordi man slapper af og nyder turen!!!!!!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 HM! Ikke enig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja det kan være. Vi kom dog ud af tunnellen med ca. 85km/t vi blev ikke stoppet og der var massere af plads til at hive os ind.. Men ja jeg skal ikke gøre mig klog på deres logik (politiets) =) Du skal jo så også lige huske på at der er lidt fejlvisning på dit speedometer. Når mit viser 120, kører jeg rent faktisk kun 113, ifølge min GPS, som selvfølgelig heller ikke er 100% nøjagtig. Den sande hastighed skal nok findes et sted der imellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Du skal jo så også lige huske på at der er lidt fejlvisning på dit speedometer. Når mit viser 120' date=' kører jeg rent faktisk kun 113, ifølge min GPS, som selvfølgelig heller ikke er 100% nøjagtig. Den sande hastighed skal nok findes et sted der imellem.[/quote'] Jeg tror nu nok at du kan regne med din GPS som den sande hastighed ved stabil kørsel - den viser hverken for meget eller for lidt - det kræver systematiske regnefejl. Det eneste, der for alvor kan snyde en GPS er stejle bakker eller bjerge - den er ikke så stærk til at vurdere højden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Tak, og god pinse til dig også. Men prøv dog af forstå at man ikke kører 110 fordi man tænker ih jeg kommer 30 splitsekunder hurtigere frem, eller føj da jeg VIL køre 110. Man kører da for fanden 110 fordi man slapper af og nyder turen!!!!!!!!!!!!!! Længe siden jeg har postet herinde :) Enig med moerke her, 110 virker meget mere "naturligt", da det er denne hastighed man har en "bevidsthed" omkring ved motorvejskørsel. *EDIT* De var der forresten stadig da vi kørte hjem i går ved 21-tiden!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Det er jo ikke dem som kører 200 der laver det direkte problem, men der imod de båtnakker som kører kører 70-90 og mener de kan overskue at trække ud i yderbanen for at overhale en lastbil som kører 91 km/t. Så hvis alle som har lyst til at nyde turen bliver i inderbanen, skulle det nok kunne gå. Det er alligevel de samme som siger de ikke vinder meget tid på hastigheden. Ja så bliv dog derinde i højre side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Ja, men hele pointen er at det ikke er sindsygt at køre 110 i den tunnel eller på vej ud af den. Faktisk er det MEGET unaturligt at køre 90, det kræver enten en fartpilot, eller at man konstant sidder og glor på speedometeret (hvilket jeg mener er dårligt for trafiksikkerheden fordi man er koncentreret om noget helt andet end at køre bil). Jeg vil vædde med, at du som passager overhovedet ikke kan mærke forskel på om din mand kører 90 eller 120 for den sags skyld. Idioter er der sgu nok af og 188 km/t er da bestemt sindsygt, men det er jo ikke så hurtigt størstedelen kører. Ahh mon dog ikke de fleste har rutine nok til at holde foden med det samme tryk på speederen i længere tid end det, men ja det kunne være interessant at se om fart mønsteret hos folk blev ændret fordi man måtte køre 110.. Ville der være den samme diskussion så, fordi man ikke måtte køre 130? Ville folk mene det var unaturligt at køre 110, fordi man har ligget og kørt 120 oppe på broen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Det er jo ikke dem som kører 200 der laver det direkte problem' date= men der imod de båtnakker som kører kører 70-90 og mener de kan overskue at trække ud i yderbanen for at overhale en lastbil som kører 91 km/t. Så hvis alle som har lyst til at nyde turen bliver i inderbanen, skulle det nok kunne gå. Det er alligevel de samme som siger de ikke vinder meget tid på hastigheden. Ja så bliv dog derinde i højre side. Ja jeg er enig. Personligt gider jeg ikke ligge i yderbanen af princip og hvis der kommer en og vil overhale, så trækker jeg da gerne ind, om så jeg kører 50 eller 200 .. Jeg tror mest forståelsen for dem som gerne vil betale bøder (for det må de jo ville siden de gerne vil køre mere end 90 i tunnellen), har mindre forståelse når f.eks den ene bane er spærret og bilen foran kører hvad man nu må eller ikke kan komme hurtigere frem fordi der ligger en bil foran, så begynder folk at ligge i røven på hinanden og lave opbremsninger osv. Tænk på hvor meget kø man kunne undgå på motorvejen hvis folk holdt afstand og forsøgte at køre nogenlunde samme hastighed (om det er 90 eller 200, skal jeg ikke bestemme, bare den var ens =)).. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Lad so nu liiiige holde os lidt til det juridiske i det her... Hvis en padde kommer bralrende op i røven på mig med 200 km/t, og jeg kører max tilladt hastighed, og gerne vil forbi...så må han pænt vente til jeg er færdig med min overhaling/gerning på tidspunktet. JEG overtræder ikke loven...det gør HAN. Hvem har mest ret til at være på vejen? Han skal ikke sætte mit liv på spil, bare fordi han har 150 hestebasser mere unde hjelmen end jeg, og ikke kan styre sin automobile aggressivitet. Og det er ikke til diskussion! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Lad so nu liiiige holde os lidt til det juridiske i det her... Ja korrekt, man skal fuldføre den overhaling man er igang med, og derefter ind til siden uanset den bagudgående trafik kommer med 90 eller 200. Fordi du kører med til påbudte hastighed er det "juridiske" korrekt at blive derude som mange gør selvom der er et godt stykke op til den næste bil de vil overhale. Derfor mange bliver irriteret og kører lidt for kreativt. Kørte selv i inderbanen for nogle år siden fordi aben mente han havde mest ret til vejen da han kørte hvad han måtte. Til sidst trak han ind, og ja tog lige hele siden af min bil. Tyvär for ham som kom til at erstatte min bil, da jeg ikke havde lavet en overhaling inden om, men en forbikørsel i med ensartet hastighed. (selvom den var for høj.) Ja måske var det mig der var dum, men på daværende tidspunkt var jeg ret ligeglad og ikke orkede at forlade det tomme inderspor for at køre ud bag ved og vente til det blev min tur. En farlig situation hvis han var kørt hurtigt ind så jeg havde ramt hans bagende. Så var han kørt af vejen. Men ja et typisk eksempel jeg ser tit. Overholder folk deres vigepligter sker der ikke noget uaset hastigheden. Jo selvfølgelig når der kommer en padde som ikke kan styre sin hastighed og mister herredømmet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 3, 2006 Lad os lige holde os til det juridiske i det her...... Hvis du overhaler i tunnelen og det du jo, såfremt du ligger ud i venstre vognbane, så er din hastighed højere end 90 km/t. Det er der jo i højre vognbane, så du må naturligvis overtræde færdselsloven for at kunne overhale..... Såfremt du ikke overhaler, sinker du trafikken, samt holder ikke så langt til højre som muligt. Derfor overtræder du også færdselsloven..... Så lad være med det hellige pis............ Iøvrigt får du et klip efter den nye færdselslov, såfremt du trækker ud foran en bagvedkørende og du er til unødig ulempe.....LÆS: vedkommende skal lette foden fra speederen.... Lad so nu liiiige holde os lidt til det juridiske i det her... Hvis en padde kommer bralrende op i røven på mig med 200 km/t, og jeg kører max tilladt hastighed, og gerne vil forbi...så må han pænt vente til jeg er færdig med min overhaling/gerning på tidspunktet. JEG overtræder ikke loven...det gør HAN. Hvem har mest ret til at være på vejen? Han skal ikke sætte mit liv på spil, bare fordi han har 150 hestebasser mere unde hjelmen end jeg, og ikke kan styre sin automobile aggressivitet. Og det er ikke til diskussion! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret June 3, 2006 Hvem har mest ret til at være på vejen? Der er der inge, der har - vi har alle pligter og ikke rettigheder. Men det er sgu hamrende irriterende, at der er så mange, der ikke kan finde ud af at køre i den højre tomme vognbane. Idioti, IMO... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2006 Så lad være med det hellige pisNej jeg vil da ej. Trafik-normalen har et vist flow' date=' og dette følger jeg. Om der køres 90 eller 110 i tunnellen rager mig en pap-and - jeg følger flow-et. Også hvis dette indebærer en overhaling af én der kører det tilladte, altså 90 km/t. Ja, jeg overtræder loven, men følger flow´et, da flertallet ligger en smule over de tilladte 90 km/t.Iøvrigt får du et klip efter den nye færdselslov, såfremt du trækker ud foran en bagvedkørende og du er til unødig ulempeEr det MIN skyld at spaden kommer væltende med 200 km/t, og er oppe i min kofanger kort efter jeg er trukket ud til min overhaling? I think not! Og det er DEM der skulle tage og tænke sig lidt om, og ikke sætte andres liv og førelighed på spil. Sådan en knallert får pænt lov til at vente, til JEG er færdig med mit forehavende. Og i nogle tilfælde kan jeg sagtens finde på at tage den næste bil i 90 km/t-rækken med, og lade 200 km/t-knallerten bagved koge i sin egen forhastede og livsfarlige motor-rus......LÆS: vedkommende skal lette foden fra speederen....Jeps...farttosser burde slappe lidt af, og ikke skabe farlige situationer for de andre lovbrydende bilister der kører 110 på en 90-strækning. Fordi, er der én der ikke følger flow´et, så er det fart-padden der tror han er på autobahn i Tyskland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2006 90 km/t En sidebemærkning. De fleste tror i virkeligheden at når deres speedometer viser 90 så kører de også 90. Men i virkeligheden kører de jo et par km under, og i meget ældre biler kan det nemt være 83-85 de i virkeligheden kører. Det samme gælder på motorvejen, der er rigtig mange der kører 105 hvor de tror de kører 110. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 3, 2006 Lad os lige holde os til det juridiske i det her...... Hvis du overhaler i tunnelen og det du jo, såfremt du ligger ud i venstre vognbane, så er din hastighed højere end 90 km/t. Det er der jo i højre vognbane, så du må naturligvis overtræde færdselsloven for at kunne overhale..... Såfremt du ikke overhaler, sinker du trafikken, samt holder ikke så langt til højre som muligt. Derfor overtræder du også færdselsloven..... Så lad være med det hellige pis............ Iøvrigt får du et klip efter den nye færdselslov, såfremt du trækker ud foran en bagvedkørende og du er til unødig ulempe.....LÆS: vedkommende skal lette foden fra speederen.... Du har en sjov logik Supermule .. Man kan ikke overtræde færdselsloven ved at køre det man må, desuden så står der jo ingen steder mig bekendt at jeg ikke må køre 90km/t i ydersporet hvis jeg har lyst til det, så længe det er den tilladte hastighed. Det er jo mere en vane end en lovgivning omkring overhalning. Du må ikke overhale indenom og du må pænt vente bagved til fyren trækker ind, sådan er loven og det kan ikke diskuteres. Det er jo her reglen omkring afstand kommer ind i billedet. DU skal tilpasse din kørsel så afstanden passer til den forankørende billist, det er ikke den forankørendes ansvar at tænke på at holde en vis hastighed så du kan holde din afstand og hvis du ligger oppe i røven på den forankørende bilist, så er det jo dig der er til gene for bilisten og ikke den anden vej rundt og det kan du få et pænt klip i dit kørekort for (Lovtekst: "Kører med for kort afstand til forankørende").. Tommelfingerregelen for afstand siger mindst 2 sekunders afstand til bilen foran: 2 sekunder svarer til ca. det halve af hastigheden i meter. Kører begge biler 50 km/t, skal du holde 25 meters afstand. 60 km/t= 30 meter, 100 km/t = 50 meter osv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites