Jump to content
Maria

Dørsalg

Recommended Posts

Nu er der f... igen en tyverialarm- mand der har prøvet at sælge os en tyverialarm. Jeg synes det er vildt ubehageligt at de kommer og banker på døren!!! Han havde allerede tjecket døren og vinduerne ud, og skulle høre hvor tit vi var hjemme. Men NUL sådan noget vil vi ikke fortælle til en fremmed. Sidst der stod sådan en mand udenfor døren havde vi indbrudsforsøg et stykke tid efter. Jeg spurgte hvorfor de ikke sendte et brev, men de ville hverken ringe eller sende breve for det kunne jo være tyve der gjorde det. Dette var en fra Falck, så det er jo et kendt navn. Er det andre der får besøg af disse mennesker???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er der f... igen en tyverialarm- mand der har prøvet at sælge os en tyverialarm. Jeg synes det er vildt ubehageligt at de kommer og banker på døren!!! Han havde allerede tjecket døren og vinduerne ud, og skulle høre hvor tit vi var hjemme. Men NUL sådan noget vil vi ikke fortælle til en fremmed. Sidst der stod sådan en mand udenfor døren havde vi indbrudsforsøg et stykke tid efter. Jeg spurgte hvorfor de ikke sendte et brev, men de ville hverken ringe eller sende breve for det kunne jo være tyve der gjorde det. Dette var en fra Falck, så det er jo et kendt navn. Er det andre der får besøg af disse mennesker???
Ja mine forældre havde også en meget påtrængende mand med noget alarm, men jeg ved ikke helt hvad det endte med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

I Danmark kan du få en Falck sælger fyret for sådan noget. Hans firma tilhørsforhold er fuldstændig uden betydning, han må kun krænke jeres privatlivets fred som civil vægter, hvis andres liv, førelighed eller større værdier er i overhængende fare. Ikke i et salgs øjemed. Hvad fanden bilder han sig ind.... Syntes i skulle kontakte Falck i Sverige for at sige, at næste gang en af deres sælgere lusker uanmeldt rundt får han hund. Eller send en mail til Sydsvenskan. Havde en sikkerhedsdørs sælger her fra Svenska Skydd. Da han havde liret sin salgstale af, bla at de var store på det danske marked også, spurgte jeg til SKAFOR klassen på døren. Så var han blank. For at have et sikkerhedsprodukt på det danske marked, skal dette klassificeres af SKAFOR som er forsikrings selskabernes. Her gives hindringen en værdi, så man kan kategorisere en hindring udfra et sikringsbehov. Lige som en brandgodkendelse af et produkt til brandsikring o.s.v. Han malede også fanden på vægen og snakkede om indbrud i lejligheder, men jeg kunne så oplyse ham om, der aldrig har været et indbrud i min forenings historie. Han var det nærmeste jeg kom indbrud i min opgang. Han blev også mærkelig over at jeg på det tidspunkt var FalckSecuritas vægter, og havde set flere bræk i virkeligheden - end han havde. Looser... han måtte gå igen ydmyget....:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i Danmark må man slet ikke rende folk på dørene på den måde, men det må man altså i Sverige. Totalt useriøst bare at dukke op og brase ind hos folk, synes jeg. Man kan sætte et - diskret - skilt på døren med "Ingen hemförsäljning" - det skal de respektere. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Det var måske mig der misforstod det, men kiggede de ikke vinduer og sådan noget ud. Havde indtryk af at de havde slusket rundt på grunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var måske mig der misforstod det' date= men kiggede de ikke vinduer og sådan noget ud. Havde indtryk af at de havde slusket rundt på grunden.
Det må man selvfølgelig ikke, heller ikke i Sverige. Men man har jo lov til at gå op ad havegangen og bruge øjnene... :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi så ikke han luskede rundt, men han havde lagt mærke til ret meget syntes jeg, og jeg følte lidt at han truede os. Han sagde f.eks :"Hvad nu hvis der står en og holder øje med hvilken bil i kører i, og finder ud af hvad tid i kører hjemmefra, og hvad nu hvis konen er alene hjemme, og hvad nu hvis......" ja han kunne blive ved!! Jeg skal da have fat i sådan et skilt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde besøg af -tror jeg næsten- samme ubehagelige person i sidste uge. Også jeg følte mig nærmest truet. Da jeg svarede ham, at det ingen interesse havde, spurgte han: Interesserer det dig ikke, om du får indbrud? Jeg var tæt på at sige til ham, at hvis jeg fik indbrud i nærmeste tid, ville jeg anmelde ham.:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Muligheden er vel også, at han netop ikke er fra et af disse firmaer, men bare render rundt og udser sig næste mål. Tænk om man lukker ham ind, viser ham hvor computeren står, plasma skærmen etc.etc. Vi havde også en sådan lusket gut kommende forbi på et tidspunkt. Han påstod at være fra Securitas, og om vi ville have en tyverialarm. Der var så lige den detalje, at der allerede sad et Securitas klistermærke på døre+vinduer (og en alarm i huset)......... Det vidste han ikke.... hmmmmmm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde man ikke forlange at se ID på de personer der kommer på sådan en måde? Dels må de kunne verificere de er fra det pågældende selskab men hvis de er i lovligt ærende har de vel heller ikke noget imod at legitimere sig? Blot en tanke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spørg næste gang hvad vedkommende hedder. Spørg om han har et visitkort - og sig at man vil ringe til ham når man har funderet. Så kan det godt være tyven kommer væk i en fart :laugh:
ID-kort og kontakt-detaljer. Og vil de ikke oplyse disse, så bed dem om at blive stående imens i ringer til Polisen. Har de rent mel i posen, så står de der sikkert bagefter - hvis ikke, så må vi håbe Benny The Cop napper ham et sted i nabolaget. Telefon og dør-sælgere er NEJ i min verden. No matter what de faldbyder af bras. Hvis jeg har brug for et produkt, så opsøger jeg selv en sælger. Indtil da, så bedes de vige bort fra min ringeklokke/opgang/karré/verden...tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

En hver sælger fra et sikkerhedsfirma med seriøsitet bag er altså også sikkerhedsgodkendt. De besidder jo info og behov på sikkerheden, i mange store virksomheder rundt omkring. Legimiterer de sig ikke er det ikke seriøst. Har men ikke behov for deres produkt er det bare at sige NEJ TAK og lukke døren i med det samme. Lad være med at blive høflig han vil have dine penge. Luk døren :lol: Al upfordret kontakt fra sælgere på mail, reklamer, dørsalg og telefoner bliver afvist uhøfligt af mig hver gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites