Jump to content
Michael

MB 270 E-klasse 199x-->2001

Recommended Posts

Planlægger en let opgradering af bil ved flyt til Sverige (selvom det er fristende at gå overbord og købe næsten ny Audi, BMW el. lign.). MB 270 E-klasse 199x-->2001 Kan huske der var noget omkring visse årgange man skulle undgå mht. rust-angreb men hvilke årgange? Motoreren ændrede sig vist også i løbet af den generations E-klasse's levetid, er det rigtigt? (har prøvet at google:rolleye: ) Svært lige at finde specs'ne omkring de ældre E modeller synes jeg i forhold til de nyere og mere "aktuelle". Vedhæftet er et billede af E klasse Sedanen og den årgang, så i har noget at referere til så i ved hvad jeg snakker om. Edit her et link i stedet for (ikke den jeg agter at købe men en magen til): http://www.aalborg-taxa.dk/frikort_info.php?id=frikort&CarID=115

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

samme prisleje ligger f.eks. også en bil som en Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive Kommentarer modtages også gerne omkring den mht. fejl/faldgrupper m.v. Nyprisen for sådan en fætter S-type i DK : DR 870.000,- Hentet i Tyskland med nogle KM på bagen: DKR 90.000-100.000. Forskellen er da til at få øje på :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Michael. Så vidt jeg har kunnet finde ud af ved også selv at kigge efter MB'ere er at det nettop er C, CLK og E klasserne i årgange fra omkring 1996-2003 som har det værst med rusten. Jeg ville nok tage et kig på BMW 530d i samme årgange, som folk her på debatten virker meget begejstrede for. Jaguar S-Type var jeg ude at kigge på, for ½ års tid siden. Den er absolut en smagssag. Lækker bil, men interiøret virkede noget "fake wood" agtigt, når man kan trykke på et "træpanel" og det giver sig og knirker som plasticen i en suzuki, så er jeg altså ikke overbevist om at det er træ. Men tag ud og kig selv. Jeg fandt også mange diskussioner om gearkasserne i S-Typen, hvor de vist benytter BMW's 6 trins gearkasse. (og begyndte på det før BMW selv indførte den.) Den skulle der have været ret mange reklamationer på i de første modeller (ikke holdbarhed, men softwaren der ikke var ordentligt afstemt med motorene og dermed gav ubehagelige hårde skift i de lave gear).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg må også tilstå at jeg aldrig kunne finde på at handle bil ude hos Mercedes i Malmö..... Magen til arrogante røvhuller skal man lede længe efter..... :( Men problemerne skulle være ovre med den nye 211'er og de sidste 2 årgange af 210'eren. Hvordan det ser ud på de andre modeller, har jeg ikke et overblik over...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peter pas på hvad du sige for det stemmer ikke helt !
De 210 220 modeller som vi har haft rust problemer med,åd de uden noget.. men det var også kun döre og for-bag klap.. 203-211 har også lidt med rust men det er en anden sag :):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De 210 220 modeller som vi har haft rust problemer med,åd de uden noget.. men det var også kun döre og for-bag klap.. 203-211 har også lidt med rust men det er en anden sag :):)
Men eftersom det ikke er garanti med Goodwill så ved man jo aldrig hvor længe sådan noget gælder !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men eftersom det ikke er garanti med Goodwill så ved man jo aldrig hvor længe sådan noget gælder !
Nu har jeg siddet i garanti afd i malmö og dem snakker jeg stadig med, og der er ikke noget nyt under solen ..:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg siddet i garanti afd i malmö og dem snakker jeg stadig med' date=' og der er ikke noget nyt under solen ..:):)[/quote'] Ja så...der kan man bare se...(det vidste jeg nu godt) Men eftersom jeg nu arbejder der så.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Har du skiftet job til Mercedes???

Ja så...der kan man bare se...(det vidste jeg nu godt) Men eftersom jeg nu arbejder der så.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SÅ slap det ud!! BMimseW arbejder altså hos MB i Malmö nu.... Sikke noget' date=' hva´...hehe :p[/quote'] Ja jeg vidste jo du ville komme med en kommentar men så hurtigt !! Og nu har jeg ellers holdt på det så længe ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg vidste jo du ville komme med en kommentar men så hurtigt !! Og nu har jeg ellers holdt på det så længe ;)
Ja...og jeg har holdt min mund lukket lige siden du fortalte mig det! Jeg vidste jeg kunne!! ;) Officielt tillykke med det nye job :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Så var det derfor du grinede da jeg spurgte om det var hos BMW... he he ..... JEG var tættest på at gætte det..... :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok for at sammenfatte det lidt: 211' er der givetvis ikke de store rustproblemer med (helvgalvanisering etc). Men meningen var at shoppe en bil og ikke lave den store "investering" (altså ikke meget over 100.000 DKR at shoppe for i Tyskland) + at den billigere bil givetvis også vil være billigere i forsikring). Jaguar S-typen er rimelig billig i anskaffelse i forhold til hvad man får men se her hvad de sagde på forsikringen på Salusansvar:

En helförsäkring på jaguaren med fri körsträcka 33 399kr/år. (Er 30 og kørekort 6 år)
Det kan man da kalde allergi over for katte! :scared: Hermed er S-typen skudt ud af hovedet! (Merceren omkring det halve) Tilbage er problembarnet 210'eren. Som jeg har kunne læse blev den kraftigt forbedret i år 2000 hvad angår motor/udstyr/facelift og ikke mindst sideblink som een nævnte. Hvad jeg kan få ud af det her er at 210 E-klassen fra årgang 2000-2002 lige er et hak bedre end årgangene før hvad angår rust - men alligevel heller ikke problemfri!(?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Det var dog en vanvittig pris på forsikring. jeg får den til omkring 18000 om året ved den første onlineberegner jeg prøvede (Länsförsäkringar) Også med fri km, og jeg er stadig under de 30. Men ja, omkring 1000kr dyrere generelt end MB. det skulle undre mig meget hvis man ikke ku få den handlet ned i omkring 13-14000 om året uden alt for mange problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg får den til omkring 18000 om året ved den første onlineberegner jeg prøvede (Länsförsäkringar) Også med fri km, og jeg er stadig under de 30.
Igen...adressen har ufatteligt meget at sige, samt om bilen skal holde på privat grund/i garage om natten. Det kan sagtens have fordoblende, respektive halverende, indvirkning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites