Simon Irgens 10 Anmeld indhold Skrevet May 30, 2006 Jeg var i MAXI på vestre hamn i lørdags og købe lidt ind. Det er i øvrigt en dejligt og inspirerende dagligvarebutik, men jeg ville lige høre om svenskerne tager gas på mig når de vil have 100sek for en håndfuld kyllingebryst på et lille kilo??? Bilka/føtex ol. i dk kan du få 3 kilo for 150dkr ganske ofte.... holder meget af kylling så røg lige på røven en tur da jeg så det... Er det alm priser for kylling i sverige eller hvorn? Er der noget der ved det og hvorfor i så fald? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Jeg var i MAXI på vestre hamn i lørdags og købe lidt ind. Det er i øvrigt en dejligt og inspirerende dagligvarebutik' date=' men jeg ville lige høre om svenskerne tager gas på mig når de vil have 100sek for en håndfuld kyllingebryst på et lille kilo??? Bilka/føtex ol. i dk kan du få 3 kilo for 150dkr ganske ofte.... holder meget af kylling så røg lige på røven en tur da jeg så det... Er det alm priser for kylling i sverige eller hvorn? Er der noget der ved det og hvorfor i så fald?[/quote'] Det er min opfattelse at kylling er noget man skal købe når man er i DK, for det er super dyrt .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Det er min opfattelse at kylling er noget man skal købe når man er i DK' date=' for det er super dyrt ..[/quote'] Det er dog ofte på tilbud i bl.a. Willys og det gør det lige lidt billigere end de typiske priser i DK. Men nu har Ica Maxi jo absolut også nogle voldsomme priser på det hele synes jeg. Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Jeg var i MAXI på vestre hamn i lørdags og købe lidt ind. Det er i øvrigt en dejligt og inspirerende dagligvarebutik' date=' men jeg ville lige høre om svenskerne tager gas på mig når de vil have 100sek for en håndfuld kyllingebryst på et lille kilo??? Bilka/føtex ol. i dk kan du få 3 kilo for 150dkr ganske ofte.... holder meget af kylling så røg lige på røven en tur da jeg så det... Er det alm priser for kylling i sverige eller hvorn? Er der noget der ved det og hvorfor i så fald?[/quote'] 49 sek for 900g i Coop Forum ude i Jägersro. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 49 sek for 900g i Coop Forum ude i Jägersro. Ja det er jo ikke så tosset endda. Er det bryst eller en hel fugl? Måske er det fordi coop er danske hvis jeg ikke tager meget fejl:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Williys Ja Williys har tilbud på frossen Kyllinge Filet i denne uge. 1 kg for 39 SEK. Det er god pris. Max 3 poser pr. kunde. Mvh Tim Coorp er en nordisk kæde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Ja det er jo ikke så tosset endda. Er det bryst eller en hel fugl? Måske er det fordi coop er danske hvis jeg ikke tager meget fejl:rolleyes: De kalder det "filleter", men jeg ville kalde det et bryststykke. De har haft det til den pris i over et år nu, så det er ikke noget slagtilbud de kører med. Kødet plejer at være af fin kvalitet, så det kan anbefales. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Jeg syntes også prisen var rimelig høj, lige indtil en svensker sagde til mig (oversat) : "dansk kylling er jo pumpet med vand, så kiloprisen er vel den samme ?" Det har jo hun jo nok ret i :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Nu er langt det meste kylling jeg har set herovre dansk produceret så det ved nu ikke om det er en gyldig grund Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Nu er langt det meste kylling jeg har set herovre dansk produceret så det ved nu ikke om det er en gyldig grund Mvh Dennis Jeg tror måske det har noget at gøre med at man i Sverige som sådan ikke har kyllingefarme, som man kender fra Danmark. Dette er måske også derfor prisen er så svingende i forhold til Danske priser. Jeg er dog ikke 100% sikker på det, men det giver da ok mening ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Jeg syntes også prisen var rimelig høj, lige indtil en svensker sagde til mig (oversat) : "dansk kylling er jo pumpet med vand, så kiloprisen er vel den samme ?" Det har jo hun jo nok ret i :o Den med at slagterierne bevist stikker nåle i kødet og pumper vand ind er desværre ganske rigtigt. Det kan opleves når det steget eller efter stegning af der er utroligt meget væde. Gerne ved nedkøling efter stegning forlader vandet kødet. Det kød som det hele handlede om i søndags i MAXI skal til deres forsvar så også siges at det var svensk.....hvis det da er det kvalitetsmærke...!!??? (Kød er generelt ofte bedre kvalitet i se vs dk efter min opfattelse) - (please correct me if i am wrong) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Den med at slagterierne bevist stikker nåle i kødet og pumper vand ind er desværre ganske rigtigt. Det kan opleves når det steget eller efter stegning af der er utroligt meget væde. Gerne ved nedkøling efter stegning forlader vandet kødet. Det kød som det hele handlede om i søndags i MAXI skal til deres forsvar så også siges at det var svensk.....hvis det da er det kvalitetsmærke...!!??? (Kød er generelt ofte bedre kvalitet i se vs dk efter min opfattelse) - (please correct me if i am wrong) Mjah både og.. Jeg tror snart jeg giver op og handler hos en slagter i stedet og så betale lidt mere for kødet .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 kød ja det er et meget gammelt indlæg men synes i stadig at kødet er lige så godt i SE som i DK? Jeg købte kød i en dansk halal slagter forleden, og jeg synes godt nok det er meget bedre end det man får i sverige... både kylling og oksekød... og billigere:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Coop er en nordisk kæde. Ja, det skulle man tro. Det eneste de har til fælles er navnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Fordelen ved svensk kyllingkød er, at det er salmonellafrit, smager af mere og ikke er pumpet med vand. Køb f.eks. mærket KRONFÅGEL, som fremstilles på Öland og smager dejligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Fordelen ved svensk kyllingkød er, at det er salmonellafrit, smager af mere og ikke er pumpet med vand. Køb f.eks. mærket KRONFÅGEL, som fremstilles på Öland og smager dejligt. Dog findes der en del frost fileter som er pumpet med vand og salt.. Mener der står at det er 80% kylling + salt og lage ( vand ) :D Det går dog til en gang uncle bens Men de koster jo også kun 100 sek for 2 kilo... Men jo, en dejlig fersk kylling er mums herovre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fish_DK 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 Jeg har arbejdet på Danpo som ligger i Danmark og derfra ved jeg at Kronfågel kommer derfra og så bliver sendt til Sverige. Der kan naturligvis være flere steder som fremstiller det, men hovedparten kommer fra Danpo i Jylland. De slog sig sammen i 2005 tror jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites