Jump to content
Michael

Importbil, Gensalg

Recommended Posts

Som jeg har kunnet læse på disse informative sider så skal man være opmærksom på man får sværere ved at gensælge en bil der ikke er svensksåld. Men der er vel ingen hindringer for at gensælge en tysk bil der har været importeret til Sverige til en Tysk forhandler (worst case scenario), vel? Og så er der jo det med momsen!? Har Tyskerne "reservation" over for en bil der har været ude af Tyskland mons tro?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er generelt vanvittigt svært at sælge brugte biler i SE..... Der er en kæmpe overflod af brugte køretøjer...............importerede som svensksålde....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er generelt vanvittigt svært at sælge brugte biler i SE..... Der er en kæmpe overflod af brugte køretøjer...............importerede som svensksålde....
Hmmm... Vi har ingen problemer ?? og det går rigtigt godt med bilsalget i SE :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja men de fleste folk du har rendende er førstegangskøbere..... Når de skal sælge igen, bliver de skambudt på bilerne.... Du ved også udemærket godt, hvor længe du har haft de forskellige biler stående på lager.... Hvis jeg bare nævner den S4 du har stående...... Den var også tilsalg i oktober sidste år....Så er der Viper'en.... Den bliver nok svær. Så er der Fiat Stilo'en. Den havde du tilsalg i november sidste år, og den er ikke solgt endnu..... Og det er bare for at nævne nogle..... Så lad nu være med at fylde folk med pis........ Vær' ærlig. Det kommer man længst med....også indenfor brugtbilsbranchen...;)

Hmmm... Vi har ingen problemer ?? og det går rigtigt godt med bilsalget i SE :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja men de fleste folk du har rendende er førstegangskøbere..... Når de skal sælge igen, bliver de skambudt på bilerne.... Du ved også udemærket godt, hvor længe du har haft de forskellige biler stående på lager.... Hvis jeg bare nævner den S4 du har stående...... Den var også tilsalg i oktober sidste år....Så er der Viper'en.... Den bliver nok svær. Så er der Fiat Stilo'en. Den havde du tilsalg i november sidste år, og den er ikke solgt endnu..... Og det er bare for at nævne nogle..... Så lad nu være med at fylde folk med pis........ Vær' ærlig. Det kommer man længst med....også indenfor brugtbilsbranchen...;)
80% af vores kunder er Svensker og vi skambyder sku ikke på biler vi har solgt för. S4 er ikke den vi har haft för,så du har ikke rigtig styr på tingene der.. Så jeg tror bare du skal slappe lidt af og bruge din tid på noget andet ind at svine andre folk til...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nå ok.... Men hvad var det lige du bød på den Fiat som Camilla og Kim havde købt oppe hos dig???? Var det noget med et tab på ca 50% på under ét år??? Så er der historien om Tommy Hejlskov...... den lader vi lige stå lidt...Er han kommet af med sin W8'er??? Så er der jo Michael, en god kammerat, som jeg anbefalede at handle oppe hos dig.... Det tror jeg han har fortrudt og er begyndt at handle nede hoa Andreas istedet..... Skal jeg blive ved eller skal vi bare begynde at sige tingene som de er, istedet for at fylde folk med pis?????? Svenskerne er IKKE glade for importbiler. Det er fakta.... Der er alt andet lige et større værditab på en tilsvarende importeret bil end en tilsvarende svensksåld. Så derfor skal prisen for en importeret bil også være det lavere når den kommer til SE...

80% af vores kunder er Svensker og vi skambyder sku ikke på biler vi har solgt för. S4 er ikke den vi har haft för,så du har ikke rigtig styr på tingene der.. Så jeg tror bare du skal slappe lidt af og bruge din tid på noget andet ind at svine andre folk til...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå ok.... Men hvad var det lige du bød på den Fiat som Camilla og Kim havde købt oppe hos dig???? Var det noget med et tab på ca 50% på under ét år??? Så er der historien om Tommy Hejlskov...... den lader vi lige stå lidt...Er han kommet af med sin W8'er??? Så er der jo Michael, en god kammerat, som jeg anbefalede at handle oppe hos dig.... Det tror jeg han har fortrudt og er begyndt at handle nede hoa Andreas istedet..... Skal jeg blive ved eller skal vi bare begynde at sige tingene som de er, istedet for at fylde folk med pis?????? Svenskerne er IKKE glade for importbiler. Det er fakta.... Der er alt andet lige et større værditab på en tilsvarende importeret bil end en tilsvarende svensksåld. Så derfor skal prisen for en importeret bil også være det lavere når den kommer til SE...
Kim gav 95,000 sek for den.. jeg har sagt at jeg vil gi 60,000 sek for den pga de skader der er på den (rep 5-8.000 )dvs nästen 70,000 og så er den lige blevet 1 år äldreog x antal km...Så det er sku en ok pris.. Tommy`s bil er blevet solgt for langtid siden, så igen ved du ikke hvad du taler om :):) Og michael har vist ingen problemer med at handle med os,vi har bare ikke de biler som han er ude efter...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal prisen være lavere, det drejer sig vel om udbud og efterspørgsel, det er gængs salgsøkonomi. Enhver ved vel, at det er de færreste biler, som er en god investering og man må vel påregne et tab. 50% på et år lyder umiddelbart vildt, men der er vel forhold som gør sig gældende i dette tilfælde, fx. hvis bilen kun har kostet 50.000 før eller har kørt 50.000 km på et år eller helt andre ting. Jeg kender ikke historien og skal derfor ikke gøre mig klog på dette. Personligt har jeg ikke haft problemer med at komme af med mine tidligere to importbiler til private - jeg tror dog, at når Passat'en skal sælges engang, så vil det tage lidt længere tid. Diesel biler er ikke noget svenskere så gerne køber er min umiddelbare holdning. Men så må man jo sælge den i Danmark ex. afgift. Ps.: Tommy's W8-er er solgt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For lige at holde fokus igen på det opr. indlæg, vil jeg lige indskyde at skal man sælge en import bil er det ofte en god investering at få lavet en M-test hos motormannen, det er åbenbart noget som sveskerne tager for gode varer. Jeg mener motormannen har en service hvor man kan ringe og få oplyst hvordan lige netop denne bil klarede testen og om der var nogle anmærkninger.. (hæng mig ikke op på dette, men det mener jeg bare at have hørt at det er sådan det forholder sig).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader til at SM har haft en dårlig oplevelse hos Auto-Haus og nu skyder med lidt løst krudt for at få dem til at fremstå dårligt...Hmmm... Jeg har nu kun hørt om folk der har haft godt oplevelser hos Peter og er da også selv en af dem! En købmand er nu engang en købmand og jeg tror nu alle forhandlere ender op med en bil i ny og næ, de har svært ved at komme af med....:cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det lader til at SM har haft en dårlig oplevelse hos Auto-Haus og nu skyder med lidt løst krudt for at få dem til at fremstå dårligt...Hmmm... Jeg har nu kun hørt om folk der har haft godt oplevelser hos Peter og er da også selv en af dem! En købmand er nu engang en købmand og jeg tror nu alle forhandlere ender op med en bil i ny og næ' date=' de har svært ved at komme af med....:cool:[/quote'] Jeg skal ikke tage hverken SM eller autohaus side, og jeg skal spare jer for at fortælle om min og andres erfaring med autohaus. Men Peter er vel købmand af en slags og lever af at sælge brugte biler. Mere om autohaus i slutningen af dette indlæg. Jeg har haft umådelig svært ved at komme af med en brugt importeret bil. Jeg har lagt mange kilometer i den og det er vel årsagen kan jeg forestille mig. Jeg har haft den tilsalg på diverse svenske og danske sider. Mange henvendelser fra danskere der ikke læser annoncen inden de ringer. De ser ikke det med afgiften... Jeg besluttede mig derfor at tilbyde den til flere forhandlere i tyskland mod at jeg handlede hos dem. Jeg har vel skrevet til ca. 25. Der er ca. 10 der har vendt tilbage, på trods af at jeg skrev på både engelsk og tysk og bad dem vende tilbage ligemeget om de ville handle med min brugte. Ud af de 10 er der 4 der gerne vil købe min brugte. Prisen er fair alt taget i betragtning. Jeg har nu valgt en stor forhandler syd for hamborg. Jeg kører derned imorgen. De taler også engelsk. Så jo det kan lade sig gøre at handle med de tyske forhandlere. Momsen er betalt en gang i eu, så det skal man ikke spekulere på. Der er nu et par forhandlere i danmark der kan ærgre sig over at de ikke svarer på hendvendelser. Nu henter jeg den selv. Jeg vil fraråde slangerup autoimport. Autohaus fik også tilbuddet men afslog at handle med mig på trods af at jeg ville købe en ny bil og den brugte kom oprindeligt fra autohaus. Der var ikke engang en antydning af interesse. Kort tid efter at jeg oprindeligt havde købt bilen fra autohaus var jeg så uheldig at få stjålet alle fire fælge fra bilen medens de sad på! Jeg kom ned på gaden en morgen og bilen stod på alle fire skiver... Jeg skal gøre det kort, men der var ikke meget service at hente fra autohaus da jeg skulle have en regning på fælgene til forsikringen. Faktisk blev det lidt ubehageligt på sms en overgang. Men sådan er vi jo så forskellige i vores forretningsmetoder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Autohaus fik også tilbuddet men afslog at handle med mig på trods af at jeg ville købe en ny bil og den brugte kom oprindeligt fra autohaus. Der var ikke engang en antydning af interesse. Kort tid efter at jeg oprindeligt havde købt bilen fra autohaus var jeg så uheldig at få stjålet alle fire fælge fra bilen medens de sad på! Jeg kom ned på gaden en morgen og bilen stod på alle fire skiver... Jeg skal gøre det kort, men der var ikke meget service at hente fra autohaus da jeg skulle have en regning på fælgene til forsikringen. Faktisk blev det lidt ubehageligt på sms en overgang. Men sådan er vi jo så forskellige i vores forretningsmetoder.
Autohaus svarede da. Det er da vel fair nok ikke at være interesseret i at tage en bil i indbytte, hvis man ikke mener, man kan komme af med den igen - selvom bilen kommer fra samme forhandler men fx km stand har ændret sig meget og velvidende, at man så går glip af salget af en ny. Det kan jeg ikke se noget galt i, og der tror jeg du er enig. Nu kender jeg ikke historien med fælgende, men hvis det var de fælge, der sad på bilen, da du købte den, har jeg svært ved at se, at du kan forlange en regning på dem - det er vel inkluderet i slutsedlen. Har du købt fælgene senere skal der selvfølglig en regning til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest så tror jeg det er nemmere at sælge en import bil i DK (fra Sverige), men når jeg ser priserne på diverse bilsites, så kan det slet ikke betale sig at tage til Sverige fremfor Tyskland. Nielsen.se Du lyder næsten som om det er forkert og for ringe at Autohaus ikke vil have noget med din bil at gøre. Mht. fælgene så ved jeg selvfølgelig ikke om de skulle have fat i de tidligere tyske ejere eller hvordan det forholder sig, men der er mange tyske forhandlere som ikke har begreb om service. Nu ved jeg heller ikke hvad det er for en bil du snakker om, men hvorfor forventer du at der er danske forhandlere der vil ærge sig??? Hvis du har haft svært ved at sælge den, så kan man da ikke være sikker på at en forhandler har så meget lettere ved det. Hvis jeg var blevet spurgt som forhandler ville jeg formentlig også have sagt nej - modsat de mange tyskere så ville jeg have svaret på en email. Men hvis man ikke har en kunde til din bil, så er det jo bare en udgift og en risiko. Der er rigtig mange tyske forhandlere som ikke bryder sig om emails, så det overrasker mig ikke at du kun har fået så få svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Handler det ikke også lidt om, at de f.eks 30-40.000 man kan spare på en bil til 200.000 i Tyskland, ja dem prøver man, at få for bilen ekstra ved et salg. Hvis man nu satte den til salg 1 år efter, at man har købt, og så sætter den til salg under det "normale" niveau. Ville det så ikke være nemmere. Jeg er klar over, at det fedeste er, at køre rundt i en fed bil i 1 år, sælge den til den svenske pris, og dermed ikke tabe på det. Men måske man bare skulle være glad for, at de kære 180 %i afgift ikke er der, også lade være med at klage over, at man ikke kan sælge den igen fordi man prøver, at sælge den til den svenske pris. Ps. Det er ikke er angreb på dig Nielsen.se, men blot mere en tanke jeg lige ville ud med /Fagerland

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Men måske man bare skulle være glad for, at de kære 180 %i afgift ikke er der, også lade være med at klage over, at man ikke kan sælge den igen fordi man prøver, at sælge den til den svenske pris.
Lige nøjagtig, Fagerland !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Autohaus svarede da. Det er da vel fair nok ikke at være interesseret i at tage en bil i indbytte' date=' hvis man ikke mener, man kan komme af med den igen - selvom bilen kommer fra samme forhandler men fx km stand har ændret sig meget og velvidende, at man så går glip af salget af en ny. Det kan jeg ikke se noget galt i, og der tror jeg du er enig.[/quote'] Ja der blev svaret og ja det er fair nok ikke at være interesseret. Enig med dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nielsen.se Du lyder næsten som om det er forkert og for ringe at Autohaus ikke vil have noget med din bil at gøre..
Det er ikke sådan det skal forstås. Det jeg ville have frem var nok mere at det er rimelig nemt at få en høj grad af glade kunder når man leverer nye biler til danskere der er sluppet for afgifterne og ser lykken ved nye billige biler. Det kan næsten kun gå godt. Rigtig service kommer når køberne kommer tilbage igen og gerne vil have en dialog. Jeg har selv med salg at gøre og kender vigtigheden ved tilfredse kunder. Det er muligt at man mister timer eller lidt håndører, men kunden er tilfreds og kommer igen og er mere motiveret for at betale mere en anden gang, når de føler at der er taget godt om den og der har været service og troværdighed..
Nu ved jeg heller ikke hvad det er for en bil du snakker om' date=' men hvorfor forventer du at der er danske forhandlere der vil ærge sig??? Hvis du har haft svært ved at sælge den, så kan man da ikke være sikker på at en forhandler har så meget lettere ved det. Hvis jeg var blevet spurgt som forhandler ville jeg formentlig også have sagt nej - modsat de mange tyskere så ville jeg have svaret på en email. Men hvis man ikke har en kunde til din bil, så er det jo bare en udgift og en risiko..[/quote'] De dansker forhandlere der kan ærgre sig er dem der for det første ikke svarede på seriøse henvendelser. Og dels dem der tilbød en latterlig pris for den brugte og en latterlig pris for den nye jeg evt ville købe. Der er rigtig mange tyske forhandlere som ikke bryder sig om emails, så det overrasker mig ikke at du kun har fået så få svar.
Det overrasker også mig, især når jeg kun har henvendt mig via deres annoncer på _online_ mediet mobile.de.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nielsen:Der er nogle vigtige ting du glemmer.. 1) Da du fik stjålet dine hjul, ringede du til mig om hjälp. Jeg var i DK og körte forbi MB og fik nogle stål fälge med i bilen til dig,men da jeg var på broen ringede du og sagde at du selv havde fixede det..( mig tilbage med dem til dk... 2) så skulle du bruge en regning til forsikringen ( for ellers ville de ikke gi til helt nye fälge til dig) den lavede jeg også til dig.. Og vi aftalte at du skulle ha de samme på igen... Jeg bestilte dem hjem til dig, og ringede til dig da de var kommet,men da havde du selv köbt nogle andre.. Så kan det godt väre jeg har väret lidt sur i mobilen.. 3) Ang köb af din bil,så sagde jeg jo til dig at min garanti (Kun ) går op til 200.000 km,men at du kunne stille den i komission hos . Og det takkede du nej til.... Ps. ThomasO kan bekräfte at vi havde alt det besvär med hjulene...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal ikke tage hverken SM eller autohaus side, og jeg skal spare jer for at fortælle om min og andres erfaring med autohaus. Men Peter er vel købmand af en slags og lever af at sælge brugte biler. Mere om autohaus i slutningen af dette indlæg. Jeg har haft umådelig svært ved at komme af med en brugt importeret bil. Jeg har lagt mange kilometer i den og det er vel årsagen kan jeg forestille mig. Jeg har haft den tilsalg på diverse svenske og danske sider. Mange henvendelser fra danskere der ikke læser annoncen inden de ringer. De ser ikke det med afgiften... Jeg besluttede mig derfor at tilbyde den til flere forhandlere i tyskland mod at jeg handlede hos dem. Jeg har vel skrevet til ca. 25. Der er ca. 10 der har vendt tilbage, på trods af at jeg skrev på både engelsk og tysk og bad dem vende tilbage ligemeget om de ville handle med min brugte. Ud af de 10 er der 4 der gerne vil købe min brugte. Prisen er fair alt taget i betragtning. Jeg har nu valgt en stor forhandler syd for hamborg. Jeg kører derned imorgen. De taler også engelsk. Så jo det kan lade sig gøre at handle med de tyske forhandlere. Momsen er betalt en gang i eu, så det skal man ikke spekulere på. Der er nu et par forhandlere i danmark der kan ærgre sig over at de ikke svarer på hendvendelser. Nu henter jeg den selv. Jeg vil fraråde slangerup autoimport. Autohaus fik også tilbuddet men afslog at handle med mig på trods af at jeg ville købe en ny bil og den brugte kom oprindeligt fra autohaus. Der var ikke engang en antydning af interesse. Kort tid efter at jeg oprindeligt havde købt bilen fra autohaus var jeg så uheldig at få stjålet alle fire fælge fra bilen medens de sad på! Jeg kom ned på gaden en morgen og bilen stod på alle fire skiver... Jeg skal gøre det kort, men der var ikke meget service at hente fra autohaus da jeg skulle have en regning på fælgene til forsikringen. Faktisk blev det lidt ubehageligt på sms en overgang. Men sådan er vi jo så forskellige i vores forretningsmetoder.
mener du at du kan sælge en brugt bil i Tyskland og at det er en god forretningsidé ?? får du pengene direkte i hånden ?? jeg har en fem år gammel volvo, jeg har tænkt på at flytte til Danmark et par måneder og sælge den der også flytte tilbage til Sverige. jeg skal vel ikke betale vægtafgift og skat på sådan en gammel æske hvis jeg flytter til Danmark ?? er det noget en dansk bilhandler vil være med til ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
mener du at du kan sælge en brugt bil i Tyskland og at det er en god forretningsidé ?? får du pengene direkte i hånden ?? jeg har en fem år gammel volvo, jeg har tænkt på at flytte til Danmark et par måneder og sælge den der også flytte tilbage til Sverige. jeg skal vel ikke betale vægtafgift og skat på sådan en gammel æske hvis jeg flytter til Danmark ?? er det noget en dansk bilhandler vil være med til ??
Jeg tror ikke du kan slippe for vægafgiften. Bilen skal jo stadig besigtiges af en tolder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO
Ps. ThomasO kan bekräfte at vi havde alt det besvär med hjulene...
Det er rigtigt. Jeg havde vinterhjulene liggende i kælderen. Jeg blev ringet op på mit arbejde, og hørte at bilen holdt uden hjul. Det var vist først på eftermiddagen. Hentede min kæreste hu-hej vilde dyr..... da hun ikke gad tage toget hjem.... Jeg kørte omgående imod Malmø for at komme hjem og hjælpe, og ud for Nobeltorvet holdt jeg og gloede på bilen som kørte modsat med stålfælge på??????? Øhh... Nåmen jeg kom da tidligt hjem den dag. Havde reageret tidligere hvis jeg havde haft min mobil på mig, selvfølgelig hjælper man hinanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...