Jump to content
Madsen

Indførsel af kattekilling?

Recommended Posts

Ja vi overvejer en killing. Men det er godt nok meget arbejde. Dvs hvis det skal gøres rigtigs skal jeg søge disp. fra jordbukseverket? Vil helst gøre det rigtig, og sende et par breve koster ikke meget tid. Tror dog ikke jeg har tålmodighed til at vente 4 mdr yderligere (er det forstået korrekt, 12 uger + vaccine + 4 mdr ventetid og blodprøve?) Skal lige siges at jeg kun har har en helt alm gårdkat fra da jeg var barn, og den fik hverken det ene eller andet. Den blev kastreret og det var det. Den levede trods alt 15 år. Den nye mis vil også være en hul i hegnet kat.
Altså jeg vil ikke opfordre folk til ulovligheder. Jeg vil bare fortælle at jeg det seneste år er gået igennem det helt store program med vaccinationer, pas, id-chip, blodprøver osv. for mine to 9-årige katte fordi vi skulle på ferie i Frederikshavn i tre uger. Hele processen kostede en halv jetjager. Efter en vel overstået ferie, og yderligere et lovpligtigt besøg og ormekur hos en dansk dyrlæge, da jeg så tog færgen tilbage til Gøteborg og var beredt på at køre ind til side ved tolden og vise mine fine katte med ID-chip og pas frem - SÅ VAR DER IKKE SKYGGEN AF EN TOLDER. DE KU' SGU DA I DET MINDSTE VISE SIG NÅR MAN HAR GJORT ULEJLIGHEDEN AT KLARGØRE SINE DYREBARE MISSER IND I MINDSTE DETALJE FOR TUSINDE AF KRONER !!!!!!!! Med andre ord; Hvis I køber en DYR kat ved en opdrætter så vil jeg nok tænke to gange før jeg befordrer den i sit bur i bagagerummet over broen eller med færgen. Hvis I tager en BILLIG kat med, det værste der kan ske er at I bliver stoppet i tolden og ikke ved en pind om hvad de snakker om og vender tilbage med katten og får den aflivet på en ordentlig måde hos en dyrlæge. Eller leverer den tilbage til familien hvor den kom fra. Jeg er ret sikker på at de ellers tar kræet og sætter det i en barsk karantæne (forestil jer en lille killing i et helt alene bur i 120 dage i en mørk og kold stald hos en sur karantæneforstander) indtil rabieshalløjet er gennemført. Jeg tror ikke de nøjes med en bøde hvis man bliver snuppet ved grænsen. Hvis man får kræet over grænsen hvorfor skulle man så plapre ud med at den kom fra et andet land ?? Det er bare fordi I taler gebrokkent udenlandsk de ulejliger sig med at spørge. Forresten, er der ikke særlige regler for befordring mellem Danmark og Bornholm via Ystad ?? Måske kunne man købe en billet til Bornholmsfærgen og vise den frem ved tolden ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså jeg vil ikke opfordre folk til ulovligheder. Jeg vil bare fortælle at jeg det seneste år er gået igennem det helt store program med vaccinationer, pas, id-chip, blodprøver osv. for mine to 9-årige katte fordi vi skulle på ferie i Frederikshavn i tre uger. Hele processen kostede en halv jetjager. Efter en vel overstået ferie, og yderligere et lovpligtigt besøg og ormekur hos en dansk dyrlæge, da jeg så tog færgen tilbage til Gøteborg og var beredt på at køre ind til side ved tolden og vise mine fine katte med ID-chip og pas frem - SÅ VAR DER IKKE SKYGGEN AF EN TOLDER. DE KU' SGU DA I DET MINDSTE VISE SIG NÅR MAN HAR GJORT ULEJLIGHEDEN AT KLARGØRE SINE DYREBARE MISSER IND I MINDSTE DETALJE FOR TUSINDE AF KRONER !!!!!!!! Med andre ord; Hvis I køber en DYR kat ved en opdrætter så vil jeg nok tænke to gange før jeg befordrer den i sit bur i bagagerummet over broen eller med færgen. Hvis I tager en BILLIG kat med, det værste der kan ske er at I bliver stoppet i tolden og ikke ved en pind om hvad de snakker om og vender tilbage med katten og får den aflivet på en ordentlig måde hos en dyrlæge. Eller leverer den tilbage til familien hvor den kom fra. Jeg er ret sikker på at de ellers tar kræet og sætter det i en barsk karantæne (forestil jer en lille killing i et helt alene bur i 120 dage i en mørk og kold stald hos en sur karantæneforstander) indtil rabieshalløjet er gennemført. Jeg tror ikke de nøjes med en bøde hvis man bliver snuppet ved grænsen. Hvis man får kræet over grænsen hvorfor skulle man så plapre ud med at den kom fra et andet land ?? Det er bare fordi I taler gebrokkent udenlandsk de ulejliger sig med at spørge. Forresten, er der ikke særlige regler for befordring mellem Danmark og Bornholm via Ystad ?? Måske kunne man købe en billet til Bornholmsfærgen og vise den frem ved tolden ??
Jeg er ked af at høre at du har haft den oplevelse, jeg tror nu mere jeg ville nyde, at jeg var en af dem, der har gjort det på den rigtige måde, i stedet for at ærge mig over det med de mange penge... Som tidligere nævnt, så har man et ansvar som dyreejer, og det ansvar betyder i dette tilfælde at du har ført et dyr over grænseren, et dyr der er tjekket og sund og raskt. Det er jo ikke nogle dumme regler der er lavet for at tjene kassen på os, men for at sikre vores dyr... Jeg kender intet til karantænereglerne, men jeg vil ALDRIG udsætte mine dyr for noget i den stil, hvis det kan undgåes. De tjekker jo heller ikke altid i togene, for de kan jo ikke være alle steder...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaeh, nej jeg blev bare så benovet over at der ikke var en eneste tolder. Jeg havde forberedt det her i næsten et helt år og var parat til at kæmpe til sidste bloddråbe hvis de prøvede på noget. Når det nu er så vigtigt er det underligt at kontrollen er så slap. Jeg ville slet ikke turde tage dem med over grænsen hvis papirerne ikke var i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JUBII!!! Så er der kommet svar og misser har fået indrejsetilladelse!! :th2: I morgen tager vi til Grenå og ser ham for første gang og så lander han derefter hjemme ved os den 8 juli!! Super!!
Teløge mæ d :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
jeg skal skrive en ansøgning på vores hundhvalp' date=' når man skal skrive hvornår man vil jeg tage den over er det så en enkelt dato eller kan det godt være en uge nummer?[/quote'] Hvad står der på blanketten ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
5.Beräknad plats och tidpunkt för införsel till Sverige så er lidt itvivl
Phew ja jeg ved det ikke, jeg tror dog ikke det er ugenumre, jeg ville skyde på det er dato.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg skal skrive en ansøgning på vores hundhvalp' date=' når man skal skrive hvornår man vil jeg tage den over er det så en enkelt dato eller kan det godt være en uge nummer?[/quote'] Vi skrev en dato og den er blevet noteret i de papirer vi har fået tilbage, så jeg tror det er en bestemt dato der menes og ikke et uge-nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites