Guest jxhab Anmeld indhold Skrevet May 27, 2006 Ægtepar kan springe danske regler over Dansk-udenlandske ægtepar i Sverige kan flytte til Danmark uden om de danske regler for familiesammenføring. Det er EU-Kommissionen, der åbner for muligheden /ritzau/ - 07:24 - 27. maj. 2006 EU-Kommissionen underkender den danske tolkning af EU-reglerne for fri bevægelighed, der giver borgere i EU ret til at bosætte sig i et andet EU-land - og ved hjemkomsten tage sin udenlandske ægtefælle med sig. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten lørdag. Danmark har hidtil tolket reglerne sådan, at kun EU-borgere, som har arbejdet i udlandet, har ret til at medbringe ægtefællen ved hjemkomsten. Dermed kan flere hundrede dansk-udenlandske par, der bor i Sverige men arbejder i Danmark, ikke få familiesammenføring. I stedet skal parrene opfylde de danske regler for familiesammenføring, herunder 24-års-reglen og tilknytningskravet. Men EU-Kommissionen fastslår nu, at parrene i Sverige er omfattet af EU-reglerne. kilde: www.eb.dk og www.jyllandsposten.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2006 -- Hov det skulle nok flyttes til Politik i stedet - Gio gider du ikke flytte emnet ved lejlighedDet er hermed gjort :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 27, 2006 Hvor er det dog fantastisk sådan en latterlig tolkning af loven bliver underkendt af EU.!!!!! Man kan kun glædes:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2006 Hvor er det dog fantastisk sådan en latterlig tolkning af loven bliver underkendt af EU.!!!!! Man kan kun glædes:) Det er faktisk endnu værrere end man kan forestille sig. Hvis man bor 2 år i sverige og bliver svensk/nordisk statsborger, så kan man også flytte til danmark, med henvisning til EU reglerne. Totalt latterligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2006 Spørgsmålet er så bare om ikke de danske myndigheder ser stort på det... ? De gir' ikke bare op.. Så vi får se om det egentlig betyder noget.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 her er et link som kan glæde df og den danske regering :laugh: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3756668/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 her er et link som kan glæde df og den danske regering :laugh: ... plus Socialdemokraterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 Jeg mener at have hørt, at hvis man efter de 2 år vælger, at blive svensk statsborger, og dermed give afkald på sit danske statsborgerskab, så kan man tage tilbage til DK med sin udenlandske mand/kone - er der nogen der ved om det er rigtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 Jeg mener at have hørt' date=' at hvis man efter de 2 år vælger, at blive svensk statsborger, og dermed give afkald på sit danske statsborgerskab, så kan man tage tilbage til DK med sin udenlandske mand/kone - er der nogen der ved om det er rigtigt?[/quote'] Iflg. reglerne så skulle det kunne lade sig gøre hvis du er reg. svensk statsborger, for så flytter du jo blot efter gældene eu regler, som en hver anden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 Spørgsmålet er så bare om man kan blive dansk statsborger igen senere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 Spørgsmålet er så bare om man kan blive dansk statsborger igen senere? Ja, det kan man. Er man over 24 er der slet ingen problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Allan_jensen 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2006 Jeg er i gang med det lige nu, jeg blev for 3 uger siden Svensk medborgare. Og flytter om ca 2 uger til Dk med min Brasilianske ægtefælle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Vær forsigtig med at opgive dit danske statsborgerskab. Jeg kender personligt til et eksempel, hvor en tidligere dansk statsborger efter 15 år at have boet i udlandet og havde det pågældende lands statsborgerskab, flyttede tilbage til DK. Her ønskede han så at blive Dansk statsborger igen, men dette kunne ikke lade sig gøre da han havde en spritdom. Altså, hvis man har været den mindste smule straffet, så skal man ikke regne med at få sit statsborgerskab tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Allan_jensen 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2006 Det spiller ikke nogen rolle for mig, og det er jo ikke den store forskel der er på Svensk/Dansk statsborgerskab. Desuden handler det om at kunne komme tilbage til dk..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Vær forsigtig med at opgive dit danske statsborgerskab. Jeg kender personligt til et eksempel, hvor en tidligere dansk statsborger efter 15 år at have boet i udlandet og havde det pågældende lands statsborgerskab, flyttede tilbage til DK. Her ønskede han så at blive Dansk statsborger igen, men dette kunne ikke lade sig gøre da han havde en spritdom. Altså, hvis man har været den mindste smule straffet, så skal man ikke regne med at få sit statsborgerskab tilbage. Hvis man blir svensk og flytter til DK, hvor lang tid skal der gå før end man kan søge sit danske statsborgerskab tilbage? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Allan_jensen 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 2 år.... Ligesom jeg skulle vente 2 år i Sverige på at blive svensk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites