Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Ehm, skidt alle er så "gamle" (undskyld), ikke mange på 20 der skriver hvad de har. Nogle der lige hurtigt på dansk kan forklare mig hvad forskellen er på halv og hel forsikring? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 langsomt og på svensk: halvförsäkring: http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Fordon/Personbil/Fakta/Halvforsakring.htm Helförsäkring http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Fordon/Personbil/Fakta/Helforsakringen.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 langsomt og på svensk: halvförsäkring: http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Fordon/Personbil/Fakta/Halvforsakring.htm Helförsäkring http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Fordon/Personbil/Fakta/Helforsakringen.htm Hehe kunne nemt finde svar på svensk, problem er jeg ikke er så skide god endnu til at læse eller forstå svensk ;D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Ehm, skidt alle er så "gamle" (undskyld), ikke mange på 20 der skriver hvad de har. Nogle der lige hurtigt på dansk kan forklare mig hvad forskellen er på halv og hel forsikring? Ansvar/kasko... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Ansvar/kasko... Tak, så ved jeg at jeg kun skal gå efter Hel forsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 En tilføjelse til Moerkes svar: Trafikforsikring = Ansvarsforsikring (obligatorisk) Halvforsikring = Delkasko (inkl. ansvarsforsikring) Helforsikring = Fuld kasko (inkl. ansvarsforsikring) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 En tilføjelse til Moerkes svar: Trafikforsikring = Ansvarsforsikring (obligatorisk) Halvforsikring = Delkasko (inkl. ansvarsforsikring) Helforsikring = Fuld kasko (inkl. ansvarsforsikring) Så en bil til 200-250.000 sek, skal der Helforsikring på? Der er Halvforsikring ikke nok? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Så en bil til 200-250.000 sek' date=' skal der Helforsikring på? Der er Halvforsikring ikke nok?[/quote'] Det kommer an på om du har råd til at miste 200-250 t hvis du smadrer den. Halvforsikring dækker skader på andre og vist også tyveri og brand men ikke dine egne skader. Personligt ville jeg ALDRIG nøjes med halvforsikring med mindre det var til famliens havetraktor.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Det ville jeg til enhver tid mene. Selv vores Honda Civic fra 1991 har vi helforsikring på (ok, forskellen fra hel og halv var så også kun SEK 500), fordi det er så gammel en bil. Hvis din bil er helt ny og der medfølger en såkaldt vagnskadegaranti er den automatisk fuldt forsikret (hel forsikring) i 3 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2006 Det ville jeg til enhver tid mene. Selv vores Hond Civic fra 1991 har vi helforsikring på (ok, forskellen fra hel og halv var så også kun SEK 500), fordi det er så gammel en bil. Hvis din bil er helt ny og der medfølger en såkaldt vagnskadegaranti er den automatisk fuldt forsikret (hel forsikring) i 3 år. Ok, så bliver det helforsikring HELT sikkert.. bilen bliver fra mellem 02 og 04, alt efter hvad bil det nu bliver ;D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scopex 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 :o) Bil: Opel Vectra, 2,2 GTS fra 2003(Impoteret) :) Alder: 21 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadefrit : 3 år Forsikringstype?: helforsikring Forsikringsfirmaet: Salus Ansvar Bopæl: Kulladal 215-64 Pris? : 21.500 Kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2006 Bil: Volvo V70 2,5 D fra 2000(Impoteret) Alder: 40 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadefrit : 13 år Forsikringstype?: helforsikring Forsikringsfirmaet: Volvia Bopæl: Rosengården Helsingborg Snart et älvsbyhus (Tyr) I Ekeby Pris? : 417,- pr Måned Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TheMustangMan 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2006 Bil: 1995 Pontiac Firebird Trans Am(Impoteret) Alder: 24 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadesfrit : Tja, jeg har aldrig haft privat hverdagsbil før Forsikringstype: Halvforsikring Forsikringsfirmaet: Folksam Bopæl: Bulltofta, Malmö Pris : 13022 / Helår Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinDK 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2006 Bil: 2003 Saab 9-3 "2.0T SportSedan AERO Alder: 25 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadesfrit : Ja Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Länsförsäkringer Skåne Bopæl: Dalaplan, Malmö Pris : 11026 SKR / Helår 8% samlerabat v. 3 forsikringer i samme selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2006 Bil: 2006 Audi A4 2,0 T Quattro :th2: Alder: 26 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 22 Kilometer: 60000 km per. år Skadesfrit : Ja Forsikringstype: Halvforsikring(Vangskade delen er dækket af audi de første 3 år) Forsikringsfirmaet: Trygg-Hansa Bopæl: Oxie, egen låst garage Pris : 8160 SKR / Helår Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2006 Bil? (model, liter? osv): Alfa Romeo 2,0 ts sw Alder? : 31 Hvor mange år kørekort? : 13 Skadefrit? : 13 Forsikringstype? : fuld Forsikringsfirmaet? : Tryg Vesta Bopæl? : Malmø 212 18 Pris? : 8000 årligt / Ca dobbelt op da de mener Alfa er en specialbil:rolleye: Nordea plus kunde, 25000 km Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2006 Bil: Audi TT 2.0 Turbo, modelår 2007 Alder: 27 Hvor mange år kørekort?: 9 Kilometer: 30.000 km per. år Skadesfrit : 9 år Forsikringstype: Helforsikring (betaler selv vagnskade da det er import) Forsikringsfirmaet: Trygg-Hansa Bopæl: Holma, Malmö Pris : 10.500 SEK/år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2006 Bil: BMW X3 3.0d Alder: 57 Hvor mange år kørekort?: 37 Kilometer: > 25.000 pr. år Skadesfrit : 25 år Forsikringstype: Halvforsikring (3 års vagnskade gratis) Forsikringsfirmaet: Länsförsäkringar Bopæl: Skivarp Pris : 3.543 SEK/år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Bil: Ford Focus ST '06, 2.5L., 5 cyl., 225HK. Km./årligt: 25000 km. Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 1 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halv-forsikring (3 års vognskade fra fabrik) Forsikringsfirmaet: Ford/IF Forsikring. Pr. 1/3-2007; Folksam eller TryggHansa Bopæl: Malmø Parkering: Fælles parkeringsplads Pris: Nu; 100 SEK/mdr. Pr. 1/3-2007; 8000 SEK/årligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2007 Vil også lige bidrage, da bilen endelig er blevet bestilt og forsikringen ligger klar: Bil: Audi A6 Avant 2,7 tdi Km./årligt: Fri Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 9 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halv-forsikring (3 års vognskade fra fabrik) Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Bopæl: Bulltofta - Malmø Parkering: Egen garage Pris: 5100 SEK pr år :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2007 ..og jeg har fået ny: Bil 1: Audi A6 Avant 3,0 tdi Quattro 2006 Km./årligt: Fri Alder: 36 Hvor mange år kørekort: 18 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Helforsikring med "utökat skydd" - selvrisiko: 2.000 kr. Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Bopæl: Fuglie - Trelleborg Parkering: Egen garage Pris: 6.100 SEK pr. år. Bil 2: Land Rover Discovery V8 2002 Km./årligt: Max 15.000 Forsikringstype: Helforsikring med "utökat skydd" - selvrisiko: 2.000 kr. Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Pris: 3.500 SEK pr. år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2007 Hmmm har ingen bil, den står i konens navn, da det var billigere :D Volvo V50 T5 årgang 2006 Km./årligt: 20000 Alder: (hun er 31) Hvor mange år kørekort: 11 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halvforsikring med selvrisiko på 1500 og sækning af selvrisiko på vognskadeforsikring som følger med bilen. Forsikringsfirmaet: Trygg Hansa Bopæl: Malmö / Slottsstaden Parkering: Egen garage Pris: 2100 pr. år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret May 13, 2007 Hmm... Hmmm har ingen bil, den står i konens navn, da det var billigere :D Volvo V50 T5 årgang 2006 Forsikringsfirmaet: Trygg Hansa Bopæl: Malmö / Slottsstaden Pris: 2100 pr. år Lyder billigt - har du en mailadresse på en medarbejder/kontor? Web-siden giver kun mulighed for telefonisk kontakt, ligesom prisberegneren ikke "gælder" for min bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stephanie 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2007 Bil: Passat 1,9 TDI 1999, liter Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 11år (dansk kørekort siden 18 år, amerikansk/filippinsk siden 16 år) Skadefrit: Alle år! Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Folksam Bopæl: Lundavägen, Kirseberg. Pris: 10.566 sek årlig betaling (ryger selvfølgelig ned i pris hvert år) Parkering: på gaden. Ingen yderligere forsikringer i selskabet. Syntes godt nok det var en billig forsikring når jeg var vant til min danske forsikring. Der betalte jeg 34.000dkk om året på en fuldkasko på en sportsbil. Men når jeg læser alle andres forsikringer, kan jeg da godt se jeg er taget på røven Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2007 Bil: Passat 1,9 TDI 1999, liter Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 11år (dansk kørekort siden 18 år, amerikansk/filippinsk siden 16 år) Skadefrit: Alle år! Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Folksam Bopæl: Lundavägen, Kirseberg. Pris: 10.566 sek årlig betaling (ryger selvfølgelig ned i pris hvert år) Damn!!! Ja den får du da lov til at betale for, og så lige hvad knap 7000sek. i vejskat? Prøv Sveland.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites