Jump to content
DarkAdMiN

Hvor meget betaler DU i forsikring for din bil?

Recommended Posts

Hehe kunne nemt finde svar på svensk, problem er jeg ikke er så skide god endnu til at læse eller forstå svensk ;D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ehm, skidt alle er så "gamle" (undskyld), ikke mange på 20 der skriver hvad de har. Nogle der lige hurtigt på dansk kan forklare mig hvad forskellen er på halv og hel forsikring?
Ansvar/kasko...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En tilføjelse til Moerkes svar: Trafikforsikring = Ansvarsforsikring (obligatorisk) Halvforsikring = Delkasko (inkl. ansvarsforsikring) Helforsikring = Fuld kasko (inkl. ansvarsforsikring)
Så en bil til 200-250.000 sek, skal der Helforsikring på? Der er Halvforsikring ikke nok?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Så en bil til 200-250.000 sek' date=' skal der Helforsikring på? Der er Halvforsikring ikke nok?[/quote'] Det kommer an på om du har råd til at miste 200-250 t hvis du smadrer den. Halvforsikring dækker skader på andre og vist også tyveri og brand men ikke dine egne skader. Personligt ville jeg ALDRIG nøjes med halvforsikring med mindre det var til famliens havetraktor....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg til enhver tid mene. Selv vores Honda Civic fra 1991 har vi helforsikring på (ok, forskellen fra hel og halv var så også kun SEK 500), fordi det er så gammel en bil. Hvis din bil er helt ny og der medfølger en såkaldt vagnskadegaranti er den automatisk fuldt forsikret (hel forsikring) i 3 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ville jeg til enhver tid mene. Selv vores Hond Civic fra 1991 har vi helforsikring på (ok, forskellen fra hel og halv var så også kun SEK 500), fordi det er så gammel en bil. Hvis din bil er helt ny og der medfølger en såkaldt vagnskadegaranti er den automatisk fuldt forsikret (hel forsikring) i 3 år.
Ok, så bliver det helforsikring HELT sikkert.. bilen bliver fra mellem 02 og 04, alt efter hvad bil det nu bliver ;D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:o) Bil: Opel Vectra, 2,2 GTS fra 2003(Impoteret) :) Alder: 21 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadefrit : 3 år Forsikringstype?: helforsikring Forsikringsfirmaet: Salus Ansvar Bopæl: Kulladal 215-64 Pris? : 21.500 Kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: Volvo V70 2,5 D fra 2000(Impoteret) Alder: 40 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadefrit : 13 år Forsikringstype?: helforsikring Forsikringsfirmaet: Volvia Bopæl: Rosengården Helsingborg Snart et älvsbyhus (Tyr) I Ekeby Pris? : 417,- pr Måned

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: 2003 Saab 9-3 "2.0T SportSedan AERO Alder: 25 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 18 Skadesfrit : Ja Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Länsförsäkringer Skåne Bopæl: Dalaplan, Malmö Pris : 11026 SKR / Helår 8% samlerabat v. 3 forsikringer i samme selskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: 2006 Audi A4 2,0 T Quattro :th2: Alder: 26 Hvor mange år kørekort?: Siden jeg var 22 Kilometer: 60000 km per. år Skadesfrit : Ja Forsikringstype: Halvforsikring(Vangskade delen er dækket af audi de første 3 år) Forsikringsfirmaet: Trygg-Hansa Bopæl: Oxie, egen låst garage Pris : 8160 SKR / Helår

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil? (model, liter? osv): Alfa Romeo 2,0 ts sw Alder? : 31 Hvor mange år kørekort? : 13 Skadefrit? : 13 Forsikringstype? : fuld Forsikringsfirmaet? : Tryg Vesta Bopæl? : Malmø 212 18 Pris? : 8000 årligt / Ca dobbelt op da de mener Alfa er en specialbil:rolleye: Nordea plus kunde, 25000 km

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: Audi TT 2.0 Turbo, modelår 2007 Alder: 27 Hvor mange år kørekort?: 9 Kilometer: 30.000 km per. år Skadesfrit : 9 år Forsikringstype: Helforsikring (betaler selv vagnskade da det er import) Forsikringsfirmaet: Trygg-Hansa Bopæl: Holma, Malmö Pris : 10.500 SEK/år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: BMW X3 3.0d Alder: 57 Hvor mange år kørekort?: 37 Kilometer: > 25.000 pr. år Skadesfrit : 25 år Forsikringstype: Halvforsikring (3 års vagnskade gratis) Forsikringsfirmaet: Länsförsäkringar Bopæl: Skivarp Pris : 3.543 SEK/år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: Ford Focus ST '06, 2.5L., 5 cyl., 225HK. Km./årligt: 25000 km. Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 1 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halv-forsikring (3 års vognskade fra fabrik) Forsikringsfirmaet: Ford/IF Forsikring. Pr. 1/3-2007; Folksam eller TryggHansa Bopæl: Malmø Parkering: Fælles parkeringsplads Pris: Nu; 100 SEK/mdr. Pr. 1/3-2007; 8000 SEK/årligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også lige bidrage, da bilen endelig er blevet bestilt og forsikringen ligger klar: Bil: Audi A6 Avant 2,7 tdi Km./årligt: Fri Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 9 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halv-forsikring (3 års vognskade fra fabrik) Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Bopæl: Bulltofta - Malmø Parkering: Egen garage Pris: 5100 SEK pr år :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

..og jeg har fået ny: Bil 1: Audi A6 Avant 3,0 tdi Quattro 2006 Km./årligt: Fri Alder: 36 Hvor mange år kørekort: 18 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Helforsikring med "utökat skydd" - selvrisiko: 2.000 kr. Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Bopæl: Fuglie - Trelleborg Parkering: Egen garage Pris: 6.100 SEK pr. år. Bil 2: Land Rover Discovery V8 2002 Km./årligt: Max 15.000 Forsikringstype: Helforsikring med "utökat skydd" - selvrisiko: 2.000 kr. Forsikringsfirmaet: Tryg Vesta (Gennem Nordea) Pris: 3.500 SEK pr. år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm har ingen bil, den står i konens navn, da det var billigere :D Volvo V50 T5 årgang 2006 Km./årligt: 20000 Alder: (hun er 31) Hvor mange år kørekort: 11 år Skadefrit: Ja Forsikringstype: Halvforsikring med selvrisiko på 1500 og sækning af selvrisiko på vognskadeforsikring som følger med bilen. Forsikringsfirmaet: Trygg Hansa Bopæl: Malmö / Slottsstaden Parkering: Egen garage Pris: 2100 pr. år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Hmm...

Hmmm har ingen bil, den står i konens navn, da det var billigere :D Volvo V50 T5 årgang 2006 Forsikringsfirmaet: Trygg Hansa Bopæl: Malmö / Slottsstaden Pris: 2100 pr. år
Lyder billigt - har du en mailadresse på en medarbejder/kontor? Web-siden giver kun mulighed for telefonisk kontakt, ligesom prisberegneren ikke "gælder" for min bil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bil: Passat 1,9 TDI 1999, liter :confused:Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 11år (dansk kørekort siden 18 år, amerikansk/filippinsk siden 16 år) Skadefrit: Alle år! Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Folksam Bopæl: Lundavägen, Kirseberg. Pris: 10.566 sek årlig betaling (ryger selvfølgelig ned i pris hvert år) Parkering: på gaden. Ingen yderligere forsikringer i selskabet. Syntes godt nok det var en billig forsikring når jeg var vant til min danske forsikring. Der betalte jeg 34.000dkk om året på en fuldkasko på en sportsbil. Men når jeg læser alle andres forsikringer, kan jeg da godt se jeg er taget på røven :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bil: Passat 1,9 TDI 1999, liter :confused:Alder: 27 Hvor mange år kørekort: 11år (dansk kørekort siden 18 år, amerikansk/filippinsk siden 16 år) Skadefrit: Alle år! Forsikringstype: Helforsikring Forsikringsfirmaet: Folksam Bopæl: Lundavägen, Kirseberg. Pris: 10.566 sek årlig betaling (ryger selvfølgelig ned i pris hvert år) Damn!!! Ja den får du da lov til at betale for, og så lige hvad knap 7000sek. i vejskat? Prøv Sveland.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites