Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2006 Jeg kan da så afsløre at min årsopgørelse sidste år kom i September månded:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2006 Hmm. Ringede til SKAT i dag, for at få dem til at bekræfte at de havde modtaget min selvangivelse. Sendte den med posten lige inden fristen, og gad ikke risikere de ikke havde modtaget den, og så skulle betale et mega-gebyr fordi tiden bare gik. (Er det ikke noget med x antal kroner pr. dag, dog maks y kroner?) Anyways, hun kunne ikke fortælle mig om de havde modtaget den, for de lå stadig i store uåbnede stakke, der først skulle i nummerorden. Derfor skulle vi nok heller ikke forvente en årsopgørelse lige i nærmeste fremtid... Æv æv ... vil ha' mine penge... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2006 Hmm. Ringede til SKAT i dag, for at få dem til at bekræfte at de havde modtaget min selvangivelse. Sendte den med posten lige inden fristen, og gad ikke risikere de ikke havde modtaget den, og så skulle betale et mega-gebyr fordi tiden bare gik. (Er det ikke noget med x antal kroner pr. dag, dog maks y kroner?) Anyways, hun kunne ikke fortælle mig om de havde modtaget den, for de lå stadig i store uåbnede stakke, der først skulle i nummerorden. Derfor skulle vi nok heller ikke forvente en årsopgørelse lige i nærmeste fremtid... Æv æv ... vil ha' mine penge... :( Hehe det var samme besked jeg fik. Dog tror jeg de har modtaget den fordi vi smed den ind i deres postkasse, men hende jeg talte med sagde at der nok ville gå en lille måned eller sådan noget.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2006 Jeg lavede en kopi af vores og afleverede den i deres postkasse. En uge senere kunne vi se den i skattemappen. Pengene kommer dog først i slutningen af juli. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2006 Venter også... Jeg som troede det bare var mig der var utålmodig... Jeg tastede-selv lige før fristens udløb og har intet hørt. Jeg var også i min skattemappe i torsdags og fik samme besked om at den ikke var klar og forklaring kunne jeg forvente en anden gang.. Jeg synes da aldrig jeg har været ude for at det har taget så lang tid før. Tager det længere for os grænsegængere fordi de ikke aner hvad de skal gøre med os? Tast-Selv er rimelig let når først man har anskaffet sig en Digital Signatur via hjemmesiden, og husker at gemme den så man kan anvende den næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2006 Jeg som troede det bare var mig der var utålmodig... Jeg tastede-selv lige før fristens udløb og har intet hørt. Jeg var også i min skattemappe i torsdags og fik samme besked om at den ikke var klar og forklaring kunne jeg forvente en anden gang.. Jeg synes da aldrig jeg har været ude for at det har taget så lang tid før. Tager det længere for os grænsegængere fordi de ikke aner hvad de skal gøre med os? Tast-Selv er rimelig let når først man har anskaffet sig en Digital Signatur via hjemmesiden, og husker at gemme den så man kan anvende den næste gang. Tast-selv:confused: , så vidt jeg er orienteret om, så er det ikke en mulighed for os svenskere (i hvert fald ikke med selvangivelsen, da vi skal udfylde en anden blanket end danskerne) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2006 Jaså? Det har jeg aldrig hørt om... Det lyder mest af alt som en fejlinformation, eftersom SKAT alt andet lige behandler vores "normale" selvangivelse ligesom andre danskere.... Det står her sikkert masser om herinde, uden at jeg dog har søgt på det endnu.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 JakobF: Så er det vist så småt på tide du begynder at læse de skatte tråde. Hvorfor skulle vi ellers på stribe køre over, for at smide den ind af deres fysiske papirs postkasse. Såfremt man bare kunne taste den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 Aha..! Jamen så kan det da være derfor jeg ikke hører noget fra dem.... Jeg må hellere læse lidt op på sagen.... eller også er det endnu ikke gået op for dem at jeg flyttede herover for et år siden....! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 Jamen så kan det da være derfor jeg ikke hører noget fra dem.... Jeg må hellere læse lidt op på sagen.... eller også er det endnu ikke gået op for dem at jeg flyttede herover for et år siden....!Hvis du, som grænsegænger, prøver at logge på hjemmesiden med din tast-selv-kode, så burde du få en fejlmeddelelse. Hvis du alligevel er "kommet igennem", så ville jeg bestemt se nærmere på hvad det er for en slags selvangivelse du har udfyldt :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 Højst besynderligt....! Jeg har pga denne tråd netop dobbeltchekket min Skattemappe på www.skat.dk, hvor jeg logger ind med min Digitale Signatur fra TDC og går ind og ser bekræftelsen for at jeg har indtastet min selvangivelse for 2005 via internettet. Jeg flyttede herover 1/7 2005. Jeg kan dog også læse mig til at man som begrænset skattepligtig ikke kan indrapportere via nettet. Så måske bør jeg lige kigge på hvordan de har registreret mig - Begrænset skattepligtig må jeg lige have læst lidt op på, jeg synes bare dengang jeg flyttede at det havde ret lille betydning... Nuvel tilbage til min skat..! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 Jeg har pga denne tråd netop dobbeltchekket min Skattemappe på www.skat.dk, hvor jeg logger ind med min Digitale Signatur fra TDC og går ind og ser bekræftelsen for at jeg har indtastet min selvangivelse for 2005 via internettet. Jeg flyttede herover 1/7 2005.Du har sikkert indberettet for perioden op til din flytning, og ikke efterfølgende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 Jeg var nødt til selv at bede min fraflytter kommune om at overføre mig 2 gange til skat øresund, inden der skete noget. Det første år indberettede jeg til min fraflytterkommune, men så kom brofradraget :D Min kæreste indberetter stadigt til fraflytter kommunen - på nettet - hun gider ikke alt det andet bøvl når det nu kører så elendigt, hun fik penge tilbage for længe siden. Det er alligevel mig der trækker bilen fra. De æder den gladeligt år efter år, med hendes(vores) Svenske adresse på oppe i hjørnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2006 JakobF: Så er det vist så småt på tide du begynder at læse de skatte tråde. Hvorfor skulle vi ellers på stribe køre over, for at smide den ind af deres fysiske papirs postkasse. Såfremt man bare kunne taste den. Jeg har skam også læst de tråde, men jeg har da også tastet min ind fordi jeg kunne - og den var nydeligt forudfyldt med de udenlandske renteudgifter, jeg havde ringet og fortalt SKAT om - så jeg besluttede, at det nok kunne lade sig gøre for 2005 fordi der kun var et par måneder som grænsegænger. Der er også en fin kvittering, så jeg synes Fjols & Skvat skulle ta' og henvende sig, hvis de har et problem med den, det var lissom ikke fordi den ikke var indleveret i god tid, nå..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2006 og den var nydeligt forudfyldt med de udenlandske renteudgifter' date=' jeg havde ringet og fortalt SKAT om[/quote']Lyder som om SK(v)AT har en del forklaringer at komme med, eftersom det jo netop er dét de har påstået de ikke kan, når man bor i eks. Sverige. Altså at levere en tast-selv udgave med forudindtastede oplysninger. Ikke engang en udgave med de danske tal skulle de kunne lave, hvis du ringer og spørger dem. For at opsummere skatte-udyrets information til grænsegængere: a) I kan ikke indtaste jeres selvangivelser via tast-selv b) Fremsendte selvangivelser indeholder ingen tal overhovedet - disse skal i selv påføre c) Vi er godt klar over at vi ikke har styr på ret meget for tiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2006 Sk(v)at Ja det lyder jo mest af alt som om kilden til den brede forvirring ligger hos Skat. Inden de seneste indlæg tænkte jeg på om det kunne være fordi jeg stadig er registreret som fuld skattepligtig i DK? Jeg tror jeg må henvende mig direkte til kilden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2006 Modtog min opgørelse i slutningen af juni og i starten af juli overførte de mine penge til kontoen, så jeg klager ikke. Har dog fået et brev fra skat om at siden jeg er flyttet til Sverige overgår jeg nu til SKAT Øresund mv. SKAT rådede mig til kun at lave en selvangivelse (flyttede juli 2005), og bare vedlægge dokumentation for svenske renter, rimelig simpelt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 24, 2006 Så dukkede både Heidis og min egen årsopgørelse op! Så nu er de da nået et stykke ned i bunken :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 24, 2006 Så dukkede både Heidis og min egen årsopgørelse op! Så nu er de da nået et stykke ned i bunken :) Kan du huske ca. hvornår i sendte dem ind ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 24, 2006 Kan du huske ca. hvornår i sendte dem ind ? Jeg kan se at det følgebrev jeg vedlagde selangivelsen er fra 27. april - så lige omkring 1. maj. Jeg afleverede dem begge samtidig direkte i deres postkasse hos Skat*Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 24, 2006 Aha, så jeg kan påregne at modtage min om 1½ måned, sendte min afsted i midten af juni måned! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 29, 2006 Ja det lyder jo mest af alt som om kilden til den brede forvirring ligger hos Skat. Inden de seneste indlæg tænkte jeg på om det kunne være fordi jeg stadig er registreret som fuld skattepligtig i DK? Jeg tror jeg må henvende mig direkte til kilden.... 'Nu ved jeg det er lidt tid siden du har skrevet, men jeg har været på ferie:) Mht fuldt skattepligtig/begrænset skattepligtig så er der forskelle, samt risikoen for de opdager fejlen og ønsker selvangivelsen forfra...(ved ikke hvor relevant det sidste er, men al kontakt med Skat er p.. irriterende så jeg forsøger så vidt muligt at undgå den:D) Forskellen for os "alm. pendlere" er at svenske renter skal tilføjes et andet felt end danske renteudgifter, samt at vi betaler en kommuneskat efter princippet "en gennemsnitskommune". Desuden kan kirkeskat ikke afregnes trods fortsat medlemskab, da du som bosat i udlandet ikke tilhører et sogn. Derfor vil du snyde digselv hvis du fraflytter en kommune der har højere kommuneskat end gennemsnittet, samt du er medlem af folkekirken. Jeg vil nemlig formode at de afregner dig efter fraflytningskommunen, hvis du ikke er registreret korrekt som begrænset skattepligtig. Mener der var en herinde der var registeret som udvandet men bosiddende i DK, hvordan det så kunne lade sig gøre. Men udfaldet var at han var registeret forkert med dertil følgende forkerte skattesatser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites