Jump to content
alex

Arrrrghhh - Din Bil Malmö

Recommended Posts

Jeg var hos Bilcentrum i Hörby med min Octavia til 60.000 km service, de er autoriseret Skoda+Audi+VW. Helhedsindtrykket bestemt positivt, lidt mindre sted hvor man ikke skal spejde efter en medarbejder der kan hjælpe. Prisen var i orden. Lånebilen super (i stedet for en ny mikro-mini Fox fik jeg en mere brugt Golf med en fornuftig motor - klart at foretrække imo). Og fin service selv om de lige blev 45 minutter forsinkede da de efter at have tappet olien af gearkassen måtte konstatere at det var den forkerte olie de havde stående. Men de hentede det rigtige et andet sted, undskyldte mange gange, jeg fik en kop kaffe og lidt bilpleje produkter fordi jeg måtte vente. Der kommer jeg gerne igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men de hentede det rigtige et andet sted, undskyldte mange gange, jeg fik en kop kaffe og lidt bilpleje produkter fordi jeg måtte vente. Der kommer jeg gerne igen.
*ahhh*...service :thumbup: En sjælden set gestus for tiden, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bananas ja det er sku trakisk at de intet kan finde ud af' date=' men sig ikke du ikke var advaret;)[/quote'] Tro mig, jeg har advaret Klaus mange gange mod Din Bil, men forstår ham alligevel godt i det her bygevejr. Jeg var trods alt ved at dø af grin, da han i lørdags fortalte at de havde kommet til at knalde forruden. Mage til idioter :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bananas ja det er sku trakisk at de intet kan finde ud af' date=' men sig ikke du ikke var advaret;)[/quote'] Jo men pointen var jo, at jeg var sat lidt skakmat. I teorien kunne jeg have ringet til Audis mobilitetsservice, fordi bilen ikke kunne køres forsvarligt; men de bringer jo bare bilen hen til nærmeste autoriserede Audi værksted, hvilket er .... tadaaaa...: Din Bil Malmø:sick: . Det er egentlig også ringe, at der ikke findes mere end 1 Audi værksted i Malmø - det er jo en by med 300.000 indbyggere. De lever tydeligt alt for højt på noget nær monopol-tilstande. Nogen burde åbne et andet - der må være gode penge at tjene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor tog du ikke chancen og kørte ud til Jakob????
Fordi det ville være sindsygt farligt hvis jeg blev overrasket af en byge ude ved vejarbejdet på motorring 3. Da viskerne gik i stykker kørte jeg midt på broen i mørke og regnvejr og måtte snige mig over uden at kunne se særlig meget - der var heldigvis stort set igen trafik, men jeg lovede mig selv aldrig at gøre det igen for det var simpelthen for farligt at køre rundt uden at kunne se særlig meget. Lys fra modkørende eller store skilte spaltes jo i dråberne på ruden så det bliver meget svært at se noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er ok Klavs..... Ville bare ha' sparet dig for meget med Din Bil.....:( Ellers ringer du bare og så spænder vi en trailer bagpå ML'eren.......:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan sagtens se problemet, som Credde også skriver, og jeg kan iøvrigt også godt forstå du er overrasket over de ikke engang kunne finde ud det. Ikke nogen dårlig idé med at starte et Audi værksted, måske vi skulle stå sammen herinde og starte et:rolleyes:

Tro mig, jeg har advaret Klaus mange gange mod Din Bil, men forstår ham alligevel godt i det her bygevejr. Jeg var trods alt ved at dø af grin, da han i lørdags fortalte at de havde kommet til at knalde forruden. Mage til idioter :lol:
Jo men pointen var jo, at jeg var sat lidt skakmat. I teorien kunne jeg have ringet til Audis mobilitetsservice, fordi bilen ikke kunne køres forsvarligt; men de bringer jo bare bilen hen til nærmeste autoriserede Audi værksted, hvilket er .... tadaaaa...: Din Bil Malmø:sick: . Det er egentlig også ringe, at der ikke findes mere end 1 Audi værksted i Malmø - det er jo en by med 300.000 indbyggere. De lever tydeligt alt for højt på noget nær monopol-tilstande. Nogen burde åbne et andet - der må være gode penge at tjene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi det ville være sindsygt farligt hvis jeg blev overrasket af en byge ude ved vejarbejdet på motorring 3.
I Bilteam (og andre steder) kan du købe noget "vand-afvisende" stads til at smøre på ruden. Helt seriøst, så behøver du ikke visker... det koster 30-40skr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mmm Nano-cover er vejen frem - koster ingen ting, og holder 4-6 måneder af gangen. alt efter hvor tit du så bruger hvisker og bruger vaskehal :-) er super lækkert at køre med, specielt i kraftige regnbyger hvor man ellers må tage den på højeste gear med viskeren - vandet perler lige så fint af. Kræver dog man køre de der min. 50 km/t ca. www.nanocover.dk er eet af mange steder det kan købes - de har webshop und alles.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldkommen boykot af DinBil Jeg har valgt fuldkommen at boykotte DinBil Malmø. I stedet tager jeg hellere den "dyrere" SMC på Amager, men der ved de hvad de laver. Efter et nyt kombiinstrument, skulle jeg have omkodet nøglerne. DinBil ville have 1.500 Skr, men fik det lavet i DK for 800 Dkr. Stort service ville de have 13.000 Skr for. Jeg købte selv reservedelene 3.500Skr + 2.000 Dkr for at få det lavet af "andre" ;) Har selv lige skiftet viskermotor+viskermontering, kostede 600Dkr i reservedel (4 dages levering) og 1 arbejdstime for amatøren, jeg. Bare træt af DinBil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu må vi se om historien kan afsluttes i morgen eller der bliver tale om en længere føljeton.
Jeg glemte vist at bringe enden på historien - den endte selvfølgelig ikke helt dagen efter: Dagen efter ringede de og fortalte at torkar-motoren var defekt, så de skulle bestille en ny hjem, men det kunne formentlig klares til dagen efter. Sjovt nok var det den, som jeg selv havde mistanke til fra starten. Dagen efter igen var jeg nede og hente bilen om eftermiddagen. Der var lidt problemer med miskommunikation fordi Telenor og min danske mobil fungerer elendigt sammen, så den siger at den er på nettet, men ofte kan folk ikke ringe til den alligevel. Så de prøvede at ringe til mig, men jeg vidste det ikke. Jeg tog dog derned da jeg fik fat på dem - da jeg kom ind blev jeg lige skældt ud af en kvindelig medarbejder for ikke at have afleveret lånebilen noget før, da hun havde regnet med at låne den ud til en anden kunde. Jeg belv noget paf, men forklarede derefter venligt men bestemt, at de jo IKKE havde forklaret mig hvornår den skulle afleveres tilbage, og hvis de havde lavet deres arbejde ordentligt første gang havde jeg slet ikke haft behov for den. Nå 3. gang var lykkens gang - denne gang virkede vinduesviskerne faktisk. Jeg kom dog lige til at betale 4200 SEK mere for torkar-motor reservedelen - arbejdslønnen havde de efter eget udsagn selv betalt. Så et lille fix af vinduesviskere endte med at tage 1½ uge og koste små 9000 SEK. Til gengæld fik jeg dog trods alt en ny torkar-motor, nyt torkar-segment og ny forrude - men med en helvedes masse besvær. Det groteske er at DinBil Malmø sikkert også har tabt penge på miseren selvom det blev dyrt. Behøves jeg sige at 120.000 km service (hvor der skal skiftes tandrem) ikke blev hos dem. Bilcentum i Hörby fik lov i stedet og det forløb glimrende - yderst venlig service, relativ lav pris, lånebil uden brok, service helt uden problemer overstået på 1½ dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites