Jump to content
alex

Arrrrghhh - Din Bil Malmö

Recommended Posts

Skrev du ikke et sted, at du havde fået en udskrift af den "Byg-din-bil-konfiguration" som var lavet for bilen? Hvis ja, så har du vel en sag at gå med - idet der her skelnes mellem originalt udstyr og eftermonteret udstyr (såvidt jeg husker/ved).
Det var ikke mig der havde den, jeg har blot et skriftlig ordrebekræftelse hvor tingene står listet under hinanden - tilsatsvärme som et af punkterne. Godt nok det sidste punkt - men sammen med de andre. Jeg har nu faktisk talt med dem igen, han havde undersøgt sagen! Og det er således at DSG (og 4x4) kan ikke kombineres med den originale tilsatsvärme siger de. Så er det bare mega meget for dårligt ikke at oplyse det, så kunne jeg jo have valgt en Webasto eller noget andet til den. Det kunne han jo ikke være andet end enig i, men sælgeren er jo som sagt gået på pension... suk... Jeg havde nu nok valgt en el-varmer alligevel så, altså ikke original tilsatsvärme på bekostning af automatgear. Men så nok blot fravalgt hårtørreren i kabinen og ladet mig nøje med en dyppekoger i kølervandet.
Ellers tillykke med kombinationen 2.0 TDI og DSG - jeg er lidt spændt på at høre om din holdning, når der er gået et stykke tid - tænker på om din begejstring holder, når du har høste praktiske erfaringer (f.eks. hvordan den/det er at køre med på sne/is-glatte veje, ved snævre parkeringsmanøvrer og så videre).
Jeg skal nok bringe en update når jeg har haft den noget tid. Jeg har jo kørt med automatgear et par år, og syntes ikke det er noget problem - heller ikke om vinteren. Men nu må vi se om DSG opfører sig anderledes i praktisk brug. Indtil nu er det kun... HOLD OP DEN SKIFTER HURTIGT oplevelsen... Og den opfører sig som et almindeligt automatgear ved de langsomme manøvrer, triller stille når man slipper bremsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Indtil nu er det kun... HOLD OP DEN SKIFTER HURTIGT oplevelsen... Og den opfører sig som et almindeligt automatgear ved de langsomme manøvrer, triller stille når man slipper bremsen.
Hvordan synes du det er i forhold til BMW's gearskifte? For jeg synes jo f.eks ikke jeg mærker de der gear ryk i hverken min X5'er eller Z4'eren..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan synes du det er i forhold til BMW's gearskifte? For jeg synes jo f.eks ikke jeg mærker de der gear ryk i hverken min X5'er eller Z4'eren..
BMW's automatgear syntes jeg også fungerer rigtig, rigtig godt - og fuldstændig problemfrit. DSG skifter marginalt hurtigere vil jeg sige - i det mindste kunne man i min 530dA godt mærke det meget korte ophold i trækket hvis den fik fuld gas. Ikke meget overhovedet og på ingen måde noget der generer - men DSG har blot ikke det ophold. Når man accelererer opleves skiftet udelukkende på omdrejningstælleren. Så indtil videre vil jeg sige at det er fuldt på højde med BMW og som sagt skifter marginalt hurtigere ved acceleration. Til sammenligning har jeg også aut. i vores Pug406 coupe og den gearkasse er klart ikke på højde med hverken BMWs eller DSG. Og da jeg havde kørt den de sidste 4 ugers tid var det også det der var i frisk erindring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

2.0 Tdi & Dsg 2.0 TDI og DSG fungerer bare perfekt sammen. Har nu haft Octaviaen i 1½ og 5000 mil. Jeg havde også mine bange anelser omkring sne, slud og glatte veje, men de er blevet gjort grundigt til skamme! Den er fanstastisk nem at have med at gøre stort set uanset underlaget - og om vinteren kan det give en rimelig heftig acceleration når man manuelt gearer op ved lave omdrejningen og så lader momentet klare skærene - suk, det er nu sjovt at køre om vinteren! :lol: Der er absolut ingen ryk i bilen når der skiftes - heller ikke manuelt. Men, hvis man manuelt skifter 2-3 gear nedad, så er det klart at der arbejdes for at få omdrejninger og gearkasse til at fungere sammen. Tillykke med bilen - håber du bliver lige så glad for den som vi er! Tommy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke med bilen - håber du bliver lige så glad for den som vi er!
Tak-tak... :) Indtil videre er det bestemt meget positivt! Jeg lurede lige lidt på jeres website - bilelektronik... Jeg leder efter nogen der kan montere en DVD spille bag i bilen og en tilhørende Dietz styreboks mm foran og slutte den til MFD2'en + Canbus. Det er mere eller mindre plug-and-play tror jeg, udover at der lige skal trækkes lidt ledning om bagi til bilen. Er det mon noget I kan i jeres firma? Jeg har det meste hardware, men betaler naturligvis for jeres tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Checkede lige dæktrykket på bilen For venstre 3.2 For højre 3.1 Bag venstre 3.0 Bag højre 3.0 Ifølge stickeren i tankdækslet skal det være cirka 2.6 for ved fuld last, ellers 2.2. Og cirka 3.0 bag ved fuld last ellers 2.2. Det er da meget godt klaret - på den der fine "Leveransservice" sedel jeg fik med sammen med bilen er der kryds i pkt. 6 - "Kontrolera ringtryck, rätta till vid behov, montera ventilhattar". Hmm.. Det sidste i sætningen havde de så udført.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Checkede lige dæktrykket på bilen For venstre 3.2 For højre 3.1 Bag venstre 3.0 Bag højre 3.0 Ifølge stickeren i tankdækslet skal det være cirka 2.6 for ved fuld last, ellers 2.2. Og cirka 3.0 bag ved fuld last ellers 2.2. Det er da meget godt klaret - på den der fine "Leveransservice" sedel jeg fik med sammen med bilen er der kryds i pkt. 6 - "Kontrolera ringtryck, rätta till vid behov, montera ventilhattar". Hmm.. Det sidste i sætningen havde de så udført.
Tror aldrig de har väret afmonteret :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
BMW's automatgear syntes jeg også fungerer rigtig, rigtig godt - og fuldstændig problemfrit. DSG skifter marginalt hurtigere vil jeg sige - i det mindste kunne man i min 530dA godt mærke det meget korte ophold i trækket hvis den fik fuld gas. Ikke meget overhovedet og på ingen måde noget der generer - men DSG har blot ikke det ophold. Når man accelererer opleves skiftet udelukkende på omdrejningstælleren.
Det er/var din BMW, der ikke var okay - normalt trækker BMW'ens automatic uden ophold. Det er et meget fint system, BMW har udviklet dér - trækker konstant også ved full power ! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er/var din BMW, der ikke var okay - normalt trækker BMW'ens automatic uden ophold. Det er et meget fint system, BMW har udviklet dér - trækker konstant også ved full power ! :)
Ja jeg må vel efterhånden indse at selv BMW producerer mandagsbiler.... Og efterfølgende er relativt ligeglade med dem der så "hænger på den".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ja jeg må vel efterhånden indse at selv BMW producerer mandagsbiler....
Man kan være uheldig ;)
Og efterfølgende er relativt ligeglade med dem der så "hænger på den".
Har du spurgt? Som jeg skrev et andet sted, var de kulante vedr. display'et, der ofte går itu...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du spurgt? Som jeg skrev et andet sted, var de kulante vedr. display'et, der ofte går itu...
Ja selvfølgelig... Sådan noget som en kardanaksel efter 160.000 km var f.eks. bestemt ikke noget man erstatter det mindste af - "den har jo kørt langt". Displayet i min havde også pixel-fejl, men havde det bare været det....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers tillykke med kombinationen 2.0 TDI og DSG - jeg er lidt spændt på at høre om din holdning' date=' når der er gået et stykke tid - tænker på om din begejstring holder, når du har høste praktiske erfaringer (f.eks. hvordan den/det er at køre med på sne/is-glatte veje, ved snævre parkeringsmanøvrer og så videre).[/quote'] Nu har jeg jo haft den noget tid, altså DSG'en. Jeg vil sige, at indtil videre: En væsentlig ulempe ved DSG sammenlignet med det klassiske og med velfungerende gear i BMW'en er at det er baseret på en almindelig kobling. Ved snævre parkeringer - som du netop nævner - kan man med det klassiske automatgear med momentomformer få bilen til at kravle ultralangsomt ved at lette på bremsen. Med DSG er man ikke i tvivl om at det er en kobling og at holde helt stille og så lige bakke bilen bare EN centimeter til er meget svært at dosere. Det kunne man uden nogen som helst problemer med det gamle automatgear. Selv om man løfter meget forsigtigt på bremsen kobler den jo trods alt stadig motoren til, og mere kontant end en almindelig automatgearkasse. Så ved snævre/forsigtige manøvrer med meget lav hastighed: 1-0 til klassisk automatgear. Derudover er jeg stadig rigtig godt tilfreds. Men der var bestemt mere überklasse i BMW'en. Til en anden pris, forstås. Med Ocataviaen... Diesel regningen er bestemt lavere, 5-800 dkk om måneden, det er 6-9000 dkk årligt. Jeg skal først betale vægafgift om et år, og når den skal betales sparer jeg omkring 4.000 sek om året. Forsikringen koster rundt 4.000 sek i stedet for 9.500 sek om året, altså 4.500 sek sparet. Så koster en ny bil noget (meget) i afskrivning, klart... Men til gengæld er der garanti og ingen pludselige omkostninger til reperationer. Alt i alt - stadig fint tilfreds. Bilen kører udmærket og 2.0 TDI'en gør det faktisk rigtig godt syntes jeg. Og jeg foretrækker bestemt stadig DSG'et fremt for et manuelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har for nylig købt bil hos Din Bil. Jeg har været fint tilfreds med servicen. Sælgeren svarede hurtigt på mails og matchede i flere omgange de priser, som jeg havde fået hos andre Audi-forhandlere, da han mente, at jeg skulle handle lokalt. Bilen blev også leveret til den aftalte tid, og jeg fik en grundig gennemgang af bilens funktioner ved overdragelsen. Det skal understreges, at jeg ikke har haft noget med deres værksted at gøre, og heller ikke planlægger det - jeg vender nok også næsen mod Skurup, når det bliver aktuelt. Jeg har kun handlet bil hos dem, men har altså indtil videre været fint tilfreds.
Vi har det på helt samme måde, fantastisk service fra salgsdelen af Din Bil. Jeg tror også at vi køre til skurup når vi skal have lavet vores første service her I starten af næste år..............

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg jo haft den noget tid, altså DSG'en.
Tak fordi du gad give noget mere feedback. Jeg synes at det er interessant, at du oplever små "udfordringer" i.f.m. DSG. Som du fortæller det, er de vel til at "leve med". Selv har jeg aldrig haft automatgear i mine egne biler og har egentlig ikke følt noget behov for "hjælp" med gearskiftene. På den anden side synes DSG at give nogle "sportslige" fordele - og i den forbindelse opstod min interesse for at høre om eventuelle ulemper. Jeg har indtil i sommer haft en Octavia med 150 HK FSI motor og synes at det er en ganske fin bil. Når jeg bliver træt af min nuværende kunne det sagtens tænkes at det igen bliver en Octavia der skal stå i carporten - med eller uden hjælp til gearskiftet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes at det er interessant' date=' at du oplever små "udfordringer" i.f.m. DSG. Som du fortæller det, er de vel til at "leve med".[/quote'] Ja det er bestemt til at leve med, og for mig opvejer den komfort jeg oplever med det automatiske gearskift bestemt dette - specielt med en dieselmotor hvor du med fordel skifter gear ved 2000 omdr kombineret med bykørsel. Men det er altså primært fra den komfortmæssige sige. Gider ikke fedte med kobling 1-2-(3) gear igennem København. Jeg har altså også parallel-parkeret tæt med den uden de store problemer, det er bare mere elegant og helt uden ryk med det gammeldags automatgear. Jeg vil så sige, at f.ex. den automatkasse der var i min 530d'er bestemt levede op til også at kunne levere sportslig oplevelse. Hold for rødt... Sæt den i sportsmode... Når den er ved at skifte slipper du bremsen og den ruller langsomt... Ved trykker du speederen i gulvet og så er man væk... Den trækker igennem og bliver ved til langt over bye-bye-kørekort. Det kan min Octavia ikke på samme måde, men det er også noget andet. Det er dog ikke gearet der sætter den begrænsning, for ved acceleration er det bestemt på højde med BMW.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

At skifte gear eller ikke at skifte gear (selv) Nu er det lykkedes mig at komme til at afprøve en Skoda Octavia 2.0 TDI med DSG. En simuleret parallelparkering var egentlig ikke noget større problem. Jeg oplever det således, at bremsepedalen ved en sådan manøvre har en dobbeltrolle som kobling/bremse, forstået på den måde, at man slipper den med samme følsomhed som en koblingspedal. Nu er jeg som tidligere nævnt ikke vant til at køre med automat-gear, men jeg blev ikke særlig imponeret at det "rykfrie" gearskift, som mange har omtalt i forbindelse med DSG - måske fordi jeg trådte for hårdt på pedalen længst til højre ;) På den anden side tror jeg, at det kunne være en god løsning, hvis jeg skulle køre meget bykørsel - men det er heldigvis ikke tilfældet :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kim H. Har selv kørt 54.000 km i en bil mage til, det du har bemærket og beskriver kan jeg "små-smilende" nikke genkendene til...:rolleye: I starten er man meget påpasselig når der skal parkeres, og du har fuldstændig ret i iagtagelsen - bremsen funger som sådan som både bremse og kobling, og efter et par uger i bilen så tænker man ikke mere over det. Rykfri kørsel - det samme, det bliver man meget bedre til med lidt kilometer i kroppen. Men du kan selvfølgelig også have fået en tur i en mishandlet demobil, eller?? Men - jeg vænner mig aldrig til den såkaldte sportsmode, den er sgu for hysterisk og skifter ved for høje omdrejninger, advvdr!! Gid de istedet kunne komme med nogle valgbare modes - men det kan almindelig dødelige måskke ikke administrere? Tommy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt ærligt: Hvad har jeres indlæg med overskriften at gøre?? Denne tråd skulle vel indholde kritik eller det modsatte af DIN BIL.
Helt ærligt: Nu er det jo ikke første gang at en tråd er løbet af sporet - vel??? Det skulle du jo være erfaren nok til at vide - ikk'??? Og - nu har du og jeg vist ført den ud på et sidespor til et sidespor :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt ærligt: Nu er det jo ikke første gang at en tråd er løbet af sporet - vel??? Det skulle du jo være erfaren nok til at vide - ikk'??? Og - nu har du og jeg vist ført den ud på et sidespor til et sidespor :rolleye:
Ja.. Tag jer lige sammen :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det lykkedes mig at komme til at afprøve en Skoda Octavia 2.0 TDI med DSG.
Ellers kunne du også altid kigge forbi her :)
En simuleret parallelparkering var egentlig ikke noget større problem. Jeg oplever det således' date=' at bremsepedalen ved en sådan manøvre har en dobbeltrolle som kobling/bremse, forstået på den måde, at man slipper den med samme følsomhed som en koblingspedal.[/quote'] Men det er også helt korrekt. Jeg syntes bare det er lidt anderledes at bakke/køre helt præcist langsomt end med en gammeldags automatkasse. Men som sagt er det ikke noget større problem, blot noget jeg bemærkede sammenlignet med automatgearet i min BMW. I øvrigt har jeg et par gange være ude for med den at når man laver en 3-punkts-vending - og det gerne skal gå lidt kvikt. Ved skiftet fra D til R - så er den lidt tid om at få skiftet i gearkassen efter man har sluppet gearvælgeren - hvilket betyder at hvis man giver det mindste gas sætter den igang på en ret uskøn måde med et ret hårdt sæt. Slipper man blot bremsen går der så et par sekunder (1-2) og så triller den normalt. Det er igen ikke noget stort, men noget man skal have i rygraden, da den givetvis ikke har godt af at man giver gas før den er klar til at koble til i bakgearet. Det oplevede jeg ikke med BMW'en - ej eller i vores Peugeot - der var den i bakgear med det samme. Fra P og så i R til at bakke ud fra en parkeringsbås er der ikke noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har et lille "apparat" på fra en leverandør i nordjylland' date=' og sampillet mellem motor og gearkasse føles endnu bedre når den fungerer....;) [/quote'] Er det i en 2.0 TDI DSG? Kan du ikke berette lidt om det - giver det større bundtræk? Bedre acceleration ved lave og/eller høje hastigheder? Og skete der umiddelbart noget med brændstof-forbruget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

DSG gearkassen har som mange nyere typer automatgear en masse forskellige modes og vælge imellem - hvor mange ved jeg ikke..., men man kan tydeligt mærke hvor "sløvt" alting er når man tuller rundt inde i byen - hvorefter en meget hurtigt nedtrædning og slipning af speederen straks giver en anden respons - så går den direkte i "D-Sportmode" - som fungere ski øh meget godt. Så kan det være meget morsomt at gå igennem en almindelig lille rundkørsel i 4. gear med lave omdrejninger, damn hvor den så arbejder hurtigt ud af sidste del :th2: For dem som IKKE kører diesel lyder det her sikkert helt gak i låget! Men ellers må du jo prøve en tur. Tommy PS: Tingen leveres herfra http://www.bokstuning.dk/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En gang idioter altid idioter For lige at svare på læserens første spørgsmål: Ja, jeg havde læst trådene om Din Bil herinde før jeg sendte min Audi A8 ned til dem. Men jeg havde ikke rigtig noget valg - vinduesviskerne var gået i stykker, og når det er sådan en bygevejr som det danske efterårsvejr kan jeg ikke rigtigt køre nogen længere ture. Og Din Bil er vist det eneste Audi værksted i Malmø. Så jeg gad ikke skulle til at arrangere tranport osv. og jeg tænkte at de kunne da ikke være totalt debile hos Din Bil og de måtte da kunne fixe et par vinduesviskere uden de helt store problemer. Tog derned tirsdag i sidste uge. Første indtryk af Din Bil er at de vist ikke er indrettet på at snakke med kunderne. Der går en del folk rundt, som ikke må snakke med kunderne og derfor kigger de konsekvent væk - de folk som er bestemt til at hjælpe kunderne er som regel væk fra deres plads, så man venter og venter på at bive betjent. Efter at have fumlet rundt et godt stykke tid blev jeg sat ind i "Ekspress-service" køen - der hvor man venter på at en mekaniker skal se på ens bil - der er 1 enkelt på job, som tager folk i den rækkefølge de kommer ind. Efter 1½ times ventetid fik mekanikeren tid til at kigge på sagen - han kunne på 2 miunutter fastslå at den var gal med "Torkar-segmentet". Han kunne bare ikke fixe det her og nu eftersom at de ikke havde de dele hjemme. Han tog med med ind og snakke med en af dem som bestiller service og fik vedkommende til at bestille en ny reservedel hjem. Servicemedarbejderen siger at de desværre har travlt og foreslår at jeg kan få en tid den 2.oktober - om 3 uger. Jeg kigger på hende som om at hun er faldet ned fra månen og forklarer hende at jeg ikke kan køre i bilen uden vinduesviskere, og jeg kan ikke klare mig uden bil i 3 uger. Efter at hun har tænkt sig om kommer hun frem til at jeg kan komme ned onsdag og stille bilen, så vil de lave den ind imellem de andre biler når de har noget tid til overs - så vil den formentlig være færdig fredag. Den er helt fin med mig. Jeg spørge efter om man kan få en lånebil eller hyrbil og får det svar, at det bliver en hyrbil men det kan sagtens lade sig gøre. Alt i alt - 2 timer af min tid brugt på at få Din Bil til bare at aftale at din bil skal fixe vinduesviskerne på min Audi A8. Kommer ned onsdag med bilen. En anden medarbejder, som egentlig var flink nok. Bliver lidt overrasket, da jeg nævner noget om hyrbil - det stod der ikke noget om i papirerne, men den kan han da nemt fixe. Hyrbilerne udlejes af VAG et par gader væk, så han skal lige ringe til dem og så vil de komme over med den. personen som skal tage telefonen er der bare ikke - sikkert gået til frokost eller noget andet ged. Efter utallige forviklinger bliver jeg til sidst fragtet over til VAG hvor udlejningsskanken er tom, og jeg må vente på at der kommer en person. Alt i alt tager det ca. 1 time at indlevere min Audi og få en hyrbil i stedet for - dvs. i alt 3 timer spildt. Fredag ringer de til mig som aftalt (de har trods alt ringet når de har lovet det). De har nu fixet torkar-segmentet, men de er kommet til at knalde forruden, så den er ikke klar endnu, for de skal lige have en ny forrude hjem!!!! Nå - de tilbyder at betale hyrbilen fra fredag og regner med at være færdige i dag mandag. Regning for forruden æder de selv uden at kny. De ringede i dag mandag som lovet og jeg tog ned for at hente bilen. ca. 4600 SEK for hyrbil og udskiftning af torkarsegment. Alt på en A8 koster en bondegård, så det kunne have været værre. De havde en anden regning på 4900 liggende for syns skyld på forruden, men den skulle jeg så ikke betale. Det første jeg gør inden jeg kører afsted er selvfølgelig at tjekke om vindusviskerne virker som de skal. Det gør de ikke ordenligt:mad: Når man sætter dem på intervalfunktion stopper de helt og visker ikke. Sætter man dem på stop går de i gang ! - men ikke på interval så det kan ikke rigtigt bruges til noget når intervalfunktionen er helt ude af drift. Ind og snakke med servicemedarbejderen igen - han synes det lyder mærkeligt, men nu er mekanikerne desværre gået hjem, så han kan ikke gøre noget ved det nu. De får lov at beholde A8'eren og jeg får så en lånebil til at køre hjem i igen så vil de kigge på det og fixe det i morgen og så vil de ringe til mig igen. 1 time ekstra spildt - jeg er nu oppe på 4 timer + tranporttid. Nu må vi se om historien kan afsluttes i morgen eller der bliver tale om en længere føljeton. Skal snart have det store 120.000 km service - det bliver nok ikke hos dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...