Jump to content
alex

Arrrrghhh - Din Bil Malmö

Recommended Posts

Hvordan faen tør du købe noget i den butik. Ja jeg spørger bare:scared: Altid noget du blev positivt overrasket over at den kom tidligere end han havde lovet dig. Men endnu engang et bevis på hvor "kompetente" de er hos din bil, at de ikke engang har styr på en levering. Nå men endnu engang tillykke med den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme historie her. Da jeg ringede til sælgeren for at høre hvornår den kom, kiggede han i deres system og svarede forundret at den allerede har fået svenske plader på :laugh: Det bliver dejligt at kunne køre rundt i en TDI Fabia vRS. Men ingen DSG gear til mig i denne omgang. øv øv :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme historie her. Da jeg ringede til sælgeren for at høre hvornår den kom' date=' kiggede han i deres system og svarede forundret at den allerede har fået svenske plader på :laugh: [/quote'] Ahhh. Hrm.. Hvor svært kan det være?! Men nice - så er det bare at hente den? Jeg glæder mig altså meget til at få det prøvet rigtigt - det var vældig overbevisende at vi prøvede det... Den skifter hurtigere end, ja helt umærkeligt faktisk udover at du kan se det på omdrejningstælleren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan faen tør du købe noget i den butik. Ja jeg spørger bare:scared:
Suk.. Ja - håber på at den er så fejlfri og fri for mandags-bil-tendenser at jeg ikke rigtig får brug for mere derfra.
Nå men endnu engang tillykke med den.
Men tak... Tak-tak... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahhh. Hrm.. Hvor svært kan det være?! Men nice - så er det bare at hente den?
Jeps, allerede i næste uge :) PS! En mekaniker-ven der arbejder med VW,Skoda, Audi (VAG) siger at de lagde mærke til at dieselmotorene fra deres prøvebiler generelt var rigtigt flotte, men at deres kunders dieselmotorer var lidt mere "sløve". Han mener at prøvebilerne blev kørt helt ud i gearene og at dieslerne har rigtigt godt af en ordentlig gennemblæsning en gang i mellem, så tøv endelig ikke med at sætte DSG'en i sports mode en gang i mellem :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny bil. Har også købt ny bil hos Din Bil. Blev ringet op for et par dage siden og sagde at den nu var klar til levering. Skønt, hvis det ikke lige var forbi: Vi overtager drømme huset på mandag d. 02-10-06, men har ikke solgt vores lejlighed på Frederiksberg endnu. Vi kan pga de kære svenske skatteregler ikke flytte til Sverige før slaget er gennemført. Muligheden for denne situation blev nævnt ved bestillingen, hvor sælgeren fra Din Bil sagde at det var OK. Spørgsmålet er derfor. Hvordan står jeg mon stillet hvis vi f.eks. først kan flytte engang i det nye år? Er der nogen der har erfaringer med det (hvilket jeg ikke håber) eller har kendskab til reglerne på området. Jeg kender ikke Din Bils holdning, da jeg endnu ikke har fået fat i dem for at forklare dette endnu. Mvh. Slorup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hvis I kan få finansieret bilen og få den forsikret så må I bare ikke køre i den i Danmark.. få den opmagasineret et sted og håb på et salg i Danmark snarest..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis I kan få finansieret bilen og få den forsikret
Nu er jeg vel helt firkantet ikke interesseret i at betale for bilen før jeg får brug for den. Så må jeg jo heller ikke eje en svensk bil uden et svensk CPR nr. Det er også hvorvidt jeg på nogen måde er juridisk bundet af købet til en bestemt dato? Jeg har ifm. bestillingen intet skrevet under. Mvh. Slorup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er også hvorvidt jeg på nogen måde er juridisk bundet af købet til en bestemt dato? Jeg har ifm. bestillingen intet skrevet under.
Har du ikke skrevet under på en købsaftale? Moralsk er du jo forpligtet til at aftage den og nok også juridisk, de har vel sendt dig en ordrebekræftelse som du skulle reagere på hvis der var noget galt. Til gengæld har I jo ikke aftalt en leveringsdato (de gjorde vi i det mindste ikke da jeg bestilte min Octavia) så mon ikke du kan lave en rimelig aftale med dem?! Som udgangspunkt er du erstatningspligtig overfor sælger hvis du ikke vil aftage det bestilte og ikke annullerer ordren inden for fortrydelsesperiodens udløb, det står at læse i betingelserne på bagsiden af ordrebekræftelsen. Men prøv at nærlæse hvad der står om leveringstidspunkt, det kan være det kan give noget brugbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Moralsk forpligtende, ingen tvivl om det. Ingen ordrebekræftelse sendt fra Din Bil overhovedet. Rent faktisk ingen kontakt med dem overhovedet fra den dag jeg var inden hos dem i Kabinsgatan (27/06) og bestille den, til jeg fik en opringning for 2 dage siden. :surprise: Mvh. Slorup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Moralsk forpligelse kan man da ikke bruge til noget! Hvis der ikke er en købsaftale er der ingen aftale, og du kan i princippet bede dem hoppe i havnen! Men hvis du nu er interesseret i at få bilen leveret, så snak med dem om det.. Det plejer at hjælpe at åbne munden! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh pardon my french, men har du i det hele taget skrevet under på noget? Ingen bekræftelse eller noget lyder da enormt mærkeligt, endnu mere at de i det hele taget sælger dig den til levereing før i er flyttet over, og derfor hverken har svensk personnr. eller økonomisk historik herovre... Men hey Din Bil, lyder til at bruge alternative metoder, så det er vel ikke mærkeligt alligevel! Glad for min Skoda skal til service hos VAG i Kristianstad = kun gode erfaringer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øh pardon my french, men har du i det hele taget skrevet under på noget? Ingen bekræftelse eller noget lyder da enormt mærkeligt, endnu mere at de i det hele taget sælger dig den til levereing før i er flyttet over, og derfor hverken har svensk personnr. eller økonomisk historik herovre... Men hey Din Bil, lyder til at bruge alternative metoder, så det er vel ikke mærkeligt alligevel! Glad for min Skoda skal til service hos VAG i Kristianstad = kun gode erfaringer
Normalt burde det jo være utænkeligt, men som du skriver ligger forklaringen nok i: "Din Bil" :)
Moralsk forpligelse kan man da ikke bruge til noget! Hvis der ikke er en købsaftale er der ingen aftale' date=' og du kan i princippet bede dem hoppe i havnen....[/quote'] Tanken er tænkt :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moralsk forpligelse kan man da ikke bruge til noget! Hvis der ikke er en købsaftale er der ingen aftale' date=' og du kan i princippet bede dem hoppe i havnen![/quote'] Ja klart nok - det virker altså også meget, meget mærkeligt. Men Lorup - gik du ind i butikken, bestilte en bil - og gik derefter ud af døren igen uden et stykke papir i hånden der bekræftede hvad du havde bestilt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja klart nok - det virker altså også meget, meget mærkeligt. Men Lorup - gik du ind i butikken, bestilte en bil - og gik derefter ud af døren igen uden et stykke papir i hånden der bekræftede hvad du havde bestilt?
Stort set ja. Jeg fik et lille print fra www.vw.se "bygg din bil" funktion over diverse specs. Ikke desto mindre står der nu ét stk. Touran klar til fruen og jeg. /Søren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stort set ja. Jeg fik et lille print fra www.vw.se "bygg din bil" funktion over diverse specs. Ikke desto mindre står der nu ét stk. Touran klar til fruen og jeg. /Søren
Hmm.. Vildt.. Altså da jeg bestilte Octaviaen fik jeg skam en pæn udskrift fra deres ordresystem med hvad jeg havde bestilt som sælgeren skrev under på - tilsvarnede fik han min signatur på et eksemplar til sig selv. Efter et par dage kom en "officiel" ordrebekræftelse med posten. Men det var selvfølgelig også i Lund jeg bestilte den.... Hvad med lån? Hvis de skal yde billån skal de da bruge en svensk personnummer for at kunne søge dig i det der dårlig-betaler-register. Og de skal bruge et svensk personnummer for at indregistere bilen til dig. Så det virker da helt vildt og far out det dér... *gys* Håber da de kan finde min når vi skal hente den på torsdag! Overvejede et kort øjeblik at overføre udbetalingen til deres bankkonto, men jeg tror bare dropper den plan og henter en check i banken - tænk hvis pengene nu forsvandt på deres konto?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm.. Vildt.. Altså da jeg bestilte Octaviaen fik jeg skam en pæn udskrift fra deres ordresystem med hvad jeg havde bestilt som sælgeren skrev under på - tilsvarnede fik han min signatur på et eksemplar til sig selv. Efter et par dage kom en "officiel" ordrebekræftelse med posten. Men det var selvfølgelig også i Lund jeg bestilte den....
Det er stort set det samme hændelsesforløb jeg har været igennem, med dinbil i Malmø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er stort set det samme hændelsesforløb jeg har været igennem' date=' med dinbil i Malmø.[/quote'] Ja... Men tænkte måske nok også at de kunne det. Helt personligt ville jeg så heller ikke acceptere mindre end en skriftlig og fuldstændig købeaftale. Det er trods alt lidt mere end en dåse butter-cookies man køber, og alt andet end skriftlige aftaler med bilhandlere, entreprenører og andet - er i min verden ikke noget man bør gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da lidt mærkaligt' date=' da Jeg bestilt min Q7, skulle jeg da ligge lidt udbetaling, men det skulle du måske heller ikke ???[/quote'] Da jeg bestilte min Fabia vRS skulle jeg ikke ligge en udbetaling. Jeg tror det kan have noget at gøre med om bilen let kan sælges. Hvis modellen ikke er "eksotisk" kan sælger jo altid sælge den og udbetaling som betingelse for accept af ordren bliver derfor mindre vigtig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da lidt mærkaligt' date=' da Jeg bestilt min Q7, skulle jeg da ligge lidt udbetaling, men det skulle du måske heller ikke ???[/quote'] Jeg lagde nu heller ingen udbetaling da jeg bestilte min - men var så også kun en Octavia.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke at Din Bil Helsingborg er spor bedre. Jeg fik afvist min gamle Audi 80 fordi nærlyset var justeret forkert. Jeg håbede på at Din Bil lige kunne justere det og så efterkontrollere bilen. De meddelte mig at lygten var defekt og kunne ikke justereres. De ville lige koste ca. 4000,- Nu var jeg ikke lige instillet på at punge 4000,- ud for en lygte, så jeg pillede den af og konstaterede at justeringsfunktionerne virkede som de skulle. Jeg kørte bilen op ad en mur og justerede selv. Kørte til syn hvor det blev godkendt. Sparet: 4000,-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi leveret vidunderet i går! Indtil videre top-nice og på trods af regn hele vejen til København med voksrester på forruden der generede regnsensoren en smule kører den jo rigtig godt. Nå, men det var jo om Din Bil i Malmö tråden handlede: De havde på trods af at jeg havde vel sagt det tre gange at vi betalte kontant og ikke havde nogen byttebil - stadig ikke registeret det, så sælgeren måtte lige ringe for at høre hvordan han dog skulle det når der stod byttebil i kontrakten. Efter lidt tid fandt de ud af at hvis de nu bare stregede bilen og skrev "kontantinsats" i stedet, så gik det jo nok. Godt nok.. Han kigger på lidt fakturaen - "der er meget udstyr i hva'?" - jaeh, det var jo sådan den var bestilt ;) Gennemgår lidt papirer, han undlader fuldstændig at nævne at den er forsikret hos dem gratis i 3 mdr, men ved det da - efter jeg spørger. Finder bilen frem, så kan han jo gennemgå den... Han kaster et blik ind i den - "jaeh, de elsæder ved jeg ikke lige så meget om - men det er noget med de knapper dér og navigationen kender jeg slet ikke". Nåja - OK - og jeg kan jo godt læse en manual så det går nok endda. Så skal han lige vise hvordan man smider det aftagelige træk på og fumler rundt med det i vel fem minutter før det sidder dér. :rolleyes: I øvrigt ret fedt lavet, man kan intet se af det når trækkrogen er taget af - ikke noget med en plasticplade i kofagneren eller noget. Gennemgå lidt inden i bilen, opdager af MFD2'en står på tysk. Kan vi ikke lige sætte den til engelsk - det ved han jo ikke noget om, men finder ind i menuen hvor language punktet er grået ud. Efter lidt trykken rundt bliver han enig med sig selv om, at det er noget der skal stilles via diganose computeren, men der er ikke nogen nu der kan stille det. Oh... Ikke så meget at gøre ved det, og jeg kan bare ringe i morgen så finder vi ud af at jeg kan komme forbi - "hvad med en navi-cd"? Han ser helt forvirret ud - "ja det følger jo ikke med fra fabrikken". Nej, men måske jeg gerne skulle have en... "Hvad for et kort jeg skal bruge" - "ja Norden ville være bra"... Han går ud og kommer tilbage fem minutter senere "nej, dem har de desværre ikke nogen liggende af - men han kan bestille en hjem, så har de den om en uges tid". Det brokker jeg mig jo lidt over, og han siger så at jeg kan prøve at køre forbi Car Audio Centeret lige oppe af vejen - de har formentlig kort liggende. Det havde de så også, og så viser det sig endda at så snart man har kort i kan man sørme også skifte sprog. Det står endda også i manualen. Nå, men det værste er så faktisk noget helt andet! Jeg havde jo bestilt den med kabinevarmer hvilket jeg også har på ordrebekræftelsen og fakturaen "motor & kupévärmere". Og hvad får man så? Ja det er jo faktisk en original option til bilen, hvor man så i computeren i bilen via displayet i instrumentpanelet kan indstille hvornår den skal begynde at varme. Men det er bare ikke det de har leveret - næh - der er eftermonteret en elektrisk varmer dypper-koger + en blæser (af Heidi allerede døbt "hårtørreren") i kabinen. Og det mener de (Skoda) jo som udgangspunkt er OK da jeg har fået en "motor & kupévärmere". Men for pokker da - når det nu er muligt at lave originalt er det så ikke rimeligt at forvente at det er den originale løsning der kører på bilens brændstof man får - når man bestiller det i forbindelse med ordreafgivelse?!?? Rent praktisk er det jo ikke et stort problem, jeg har jo strøm i garagen - men den dér hårtørrer irriterer mit øje - specielt når jeg VED at man kan lave det fuldstændig integereret i bilen.... Kan man mon forvente at få noget fornuftigt ud af dem hvis man nu insisterer på, at det er altså bare ikke godt nok? Nå - men bortset fra denne lille detalje så ER det altså en lækker bil, og for pokker da hvor TDI-motoren spiller godt sammen med DSG automatgear.. Nice!! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LarsCPH, Skrev du ikke et sted, at du havde fået en udskrift af den "Byg-din-bil-konfiguration" som var lavet for bilen? Hvis ja, så har du vel en sag at gå med - idet der her skelnes mellem originalt udstyr og eftermonteret udstyr (såvidt jeg husker/ved). Ellers tillykke med kombinationen 2.0 TDI og DSG - jeg er lidt spændt på at høre om din holdning, når der er gået et stykke tid - tænker på om din begejstring holder, når du har høste praktiske erfaringer (f.eks. hvordan den/det er at køre med på sne/is-glatte veje, ved snævre parkeringsmanøvrer og så videre).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites