Raveie 10 Anmeld indhold Skrevet May 21, 2006 Hej Min chef har sagt ok til at brobizz'en kan blive trukket over min buttoindkomst. Men hvem af os skal bestille den? Er det firmaet jeg arbejder for, som skal bestille den, eller er det mig? Mvh Allan T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Hej Min chef har sagt ok til at brobizz'en kan blive trukket over min buttoindkomst. Men hvem af os skal bestille den? Er det firmaet jeg arbejder for, som skal bestille den, eller er det mig? Mvh Allan T Firmaet.. regningen skal udstedes i firmaets navn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Firmaet.. regningen skal udstedes i firmaets navn. Hey Tak for det MEGET hurtige svar ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Vil lige høre om dette kun er en god ide / god forretning hvis man har firmabil. Eller er det samme fordel hvis man blot får kørselfradrag med egen bil og så får brobissen trukket over bruttolønnen. Lige som med bredbånd. ? Hvordan fungerer det rent praktisk. ? Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Vil lige høre om dette kun er en god ide / god forretning hvis man har firmabil. Eller er det samme fordel hvis man blot får kørselfradrag med egen bil og så får brobissen trukket over bruttolønnen. Lige som med bredbånd. ? Hvordan fungerer det rent praktisk. ? Tim Der er vist skrevet meget mere om emnet i nogle af de andre tråde, prøv at søg lidt på det. Men kort fortalt, så kan det også være en god forretning hvis man ikke har firmabil. Jeg har ikke regnet på det, men det kan selvfølgelig bedst betale sig, hvis man betaler topskat. Du beholder kørselsfradraget, men mister fradraget for broen (50,- hver vej). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Vil lige høre om dette kun er en god ide / god forretning hvis man har firmabil. Eller er det samme fordel hvis man blot får kørselfradrag med egen bil og så får brobissen trukket over bruttolønnen. Lige som med bredbånd. ? Hvordan fungerer det rent praktisk. ? Tim Jeg har fået lov til tage min firmabil med til Sverige. Men skal lige regne på om det bedst kan betale sig at parkere firmabilen nær broen og så tage privat bilen over til Sverige. Og selvfølgelig gøre det samme næste morgen. Mvh Allan T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Du beholder kørselsfradraget' date=' men mister fradraget for broen (50,- hver vej).[/quote'] Man har ikke ret til befordringsfradrag hvis man har fri bil til rådighed. Men brofradraget ved jeg faktisk ikke om man kan få det hvis man selv betaler broen men i øvrigt har fri bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2006 Man har ikke ret til befordringsfradrag hvis man har fri bil til rådighed. Men brofradraget ved jeg faktisk ikke om man kan få det hvis man selv betaler broen men i øvrigt har fri bil. Ja, jeg regnede med alle vidste man ikke fik fradrag for firmabil.. men kun for egen bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Ja' date=' jeg regnede med alle vidste man ikke fik fradrag for firmabil.. men kun for egen bil.[/quote'] Du får fradrag for din firmabil. Men kører du til og fra samme arbejdssted regner SKAT det til at være til privatbrug, og så beskattes man af bilen. Men man beholder sit bro og kørselsfradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites