Jump to content
Guest Cloe

3 G telefon som kan låses til ét netværk (" jf. danske priser i sverige)

Recommended Posts

Guest Cloe

Hej Jeg overvejer at købe en dansk 3-mobil og udnyttes selskabet 3`s tilbud om danske priser i sverige. Jeg har dog hørt der kan være problemer med at fastholde telefonerne på 3`s netværk i sverige - og således slippe med den billige takst. Kan i anbefale en telefon, som rent faktisk kan låses til ét netværk, og ikke automatisk skifter til et andet netværk???? M.v.h cloe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Cloe, Jeg tror ikke problemet er så stort. Har læst en masse herinde om telefoner der låser sig til "Forkerte" net, men har valgt at køre på og ignorere det for at se hvad der skete.. Når jeg er i Helsingborg hopper min telefon på "3 SWEDEN", i Malmø hedder det bare "3", ligesom i DK og der er ingen problemer. Jeg har ingen betalinger til roaming på min telefonregning, kun det der skal være.. At telefonen (Sony Ericsson K608i) absolut ikke er til at anbefale er så en anden ting. Konen har den lille fra LG, den er bedre men er ikke så god til at holde strøm. Jeg prøver en Nokia 6280 i næste uge for at se om det er bedre... Mvh Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Vi har både haft SonyEricsson Z800i samt Nokia 6280, det er ikke muligt at låse til netværk på nogen af dem. Lang tynd forklaring fra 3 men det kan altså ikke lade sig gøre. Dertil vil jeg sige at vi havde roamingproblemer i ca. 3 uger i februar grundet en teknisk fejl hos 3. Der har ikke været problemer siden. Og vores telefoner vælger begge 3 SE som udbyder i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hvis man nu bare vælger at man manuelt skal vælge at skifte net så burde den vel ikke være længere?
BS nej det burde det ikke. Det er vist tydeligt du ikke er 3 kunde!! Jeg fatter ikke hvorfor thn kan vælge manuelt så det ikke hopper tilbage, men jeg kan ikke og jeg har fået oplyst fra 3 kundeservice at den funktion aktivt er valgt fra hos dem fordi deres netværk har været afhængig af roaming. Og nej BS jeg er sgu da ikke totalt idiot så jeg ikke godt ved man kan vælge manuelt netværk...pointen er bare at den ikke altid bliver på det netværk man vælger. et spm. til thn: Når du så kører over broen går du så ind hver gang og vælger nyt manuelt netværk? Hvis din låser til et netværk bør den jo så skrive 'netværk ikke tilgængeligt'...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo den store ulempe. Man skal skifte netværk på broen hver gang. Men det gør nu ikke mig så meget i forhold til at slippe for risikoen ved at den hopper på Sweden 3G I SE har jeg den så på manuelt og vælger 3 I DK har jeg den på auto da det ikke gør noget at den hopper på TDC Når jeg kommer over broen mod SE og den allerede står på 3 når man sætter den på manuel, kan den godt hoppe første gang. Man skal altså lige lave en søgning og vælge 3 aktivt. Derefter hopper den aldrig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites