Jump to content
Guest PeterK

Et barn syg - rask barn hjemme??

Recommended Posts

Guest PeterK

Er det rigtigt at hvis man har to børn i samme svenske dagis og den ene bliver syg, så skal man også holde den anden hjemme??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo sådan at hvis du er ledig må dit barn ikke komme på dagis og man kan jo sige at du er ledig når du er hjemme med det syge barn. Jeg er godt nok ikke 100% sikker på dette og har ikke kunne finde noget på det. men det kunne ligne de svenske regler at være lidt 4 kantede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Tror det er afhængigt af det individuelle dagis. Hos os er det alt efter hvilken sygdom. Hvis det involverer tynd mave' date=' så skal begge blive hjemme.[/quote'] Så begge har større mulighed for at smitte hinanden:lol: ....... Vi glæder os for vildt til at flytte til Sverige, men på dagis-området ser vi ikke de store fordele!! + billigere + Får mad - pladsgaranti - ved sygdom - ved ledighed - Ved ferie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det syge barn bliver sat af hus mormor eller lign. kan jeg ikke se at det andet også skulle. Man er jo ikke ledig i dette tilfælde. Synes nu det er en ok løsning at man ikke selv kan have ferie og smide ungen i pleje. Jo det er da klart hvis man ikke kan lide sine unger og vil have tiden sammen med dem. Men hellere komme af med dem. Så er det jo som du skriver et minus. Men sådan tænker vi jo forskelligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Børnehaver er forhåbentlig andet end parkering, og det virker IMO lidt hårdt, at samme dag morsan bliver fyret fra jobbet, bliver lillan fyret fra børnehaven. :sick: Lidt valgfrihed ville sidde fint der, synes jeg. Især når man tænker på, at systemets opretholdelse bygger på, at børnehavens nævenyttige leder har fuldt indblik i, om forældrene nu også går på arbejde fuld tid. :cool: Sosserne har jo planer om at give arbejdstagere på deltid ret til heltid, men FÖR BARNEN! skal den regel åbenbart ikke gælde. :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja. Pædagoger er trænede i at tale med børn... :o
hihi. Ja men man behøver jo ikke fortælle alt til sit barn på 1½ år så han/hun kan sladre. Og hvis ikke de for info fra DK, er problemet jo løst :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to børn på samme stue og min erfaring er at man behøver ikke at holde begge børn hjemme hvis den ene er syg. Det kan være at reglene er firkantede, men det er pædagogerne ikke :) . De forstår sagtens at den store gerne vil i dagis, mens den lille er lidt forkølet. Jeg tror at hvis man konsekvent afleverede det ene barn, mens det andet var sygt, så ville det nok ikke være så populært, men en gang imellem det er der ingen problemer med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Børnehaver er forhåbentlig andet end parkering, og det virker IMO lidt hårdt, at samme dag morsan bliver fyret fra jobbet, bliver lillan fyret fra børnehaven. :sick: Lidt valgfrihed ville sidde fint der, synes jeg. Især når man tænker på, at systemets opretholdelse bygger på, at børnehavens nævenyttige leder har fuldt indblik i, om forældrene nu også går på arbejde fuld tid. :cool: Sosserne har jo planer om at give arbejdstagere på deltid ret til heltid, men FÖR BARNEN! skal den regel åbenbart ikke gælde. :eek:
Du har stadig ret til 15 timer pr. uge hvis du er arbejdsløs - Hvis du så lige pludselig får job ændre man timetallet fra dag til dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hihi. Ja men man behøver jo ikke fortælle alt til sit barn på 1½ år så han/hun kan sladre. Og hvis ikke de for info fra DK, er problemet jo løst :th2:
Du skal så nok bare lige tænke over hvilket kontaktnummer Jeres dagis har - bare så de ikke ringer til dit tidligere job :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har stadig ret til 15 timer pr. uge hvis du er arbejdsløs - Hvis du så lige pludselig får job ændre man timetallet fra dag til dag.
Det ved jeg godt, jeg udelod det bare for effektens skyld. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok at aflevere söskende hos os. Vi har aldrig haft problemer med at aflevere den ene når vi har haft sygt barn hjemme. Det med at aflevere ved fri og ferie. De tjekker ikke om du har fri, men skik fölge eller land fly. Eller på Svensk "tag säden dit du kommer" Måske ikke stavet rigtigt, men jeg tror at I forstår min holdning til det !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites