Jump to content
thygesen

30 Km/t på Amiralsgatan

Recommended Posts

30 km/tim på Amiralsgatan i Malmö Av Bo Göran Dahl Senast uppdaterad 15 maj 2006 16:17 I dag klockan 10.00 inleddes försöket med 30 kilometers hastighetsbegränsning på Amiralsgatan. Boende ut med gatan som Sydsvenskan intervjuat visade stor förståelse för förändringen. Några röster. Lars - Åke Bengtsson : - Mycket bra. Jag har sett åtskilliga tillbud här. Något måste göras. En arbetskollega till mig råkade illa ut för en tid sedan. Malin Lindstedt : - Jättebra. Här kör man som vettvillingar. På Amiralsgatan pågår kappkörningar titt som tätt. För mig får det gärna bli 30 kilometer för all framtid. Många bilister hade svårt att hålla sig till den nya hastighetsbegränsningen, men ingen bötesbelades. I morgon tisdag börjar polisen upprätta kontroller längst den nästan en kilometer långa sträckan. - Det vi sagt tidigare gäller. Den som kör i 51 kilometer riskerar att förlora körkortet, säger Kennie Kullander, chef för trafikgruppen, Polisområde Malmö. http://sydsvenskan.se/malmo/article159231.ece [url=http://sydsvenskan.se/malmo/article159231.ece]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- Jättebra. Här kör man som vettvillingar. På Amiralsgatan pågår kappkörningar titt som tätt. För mig får det gärna bli 30 kilometer för all framtid.
Som sagt af mig selv! De kører SINDSSYGT stærkt herude ofte. Fra krydset på Nobeltorget, og ud mod Rosengård, er det ofte som at være tilskuer til et 1/4 mile-ræs. I drømmer ikke om hvor stærkt de kører hér...og det er over indtil flere fodgænger-overgange og veje der støder til. Jeg hilser tiltaget velkomment - også selvom det ikke direkte berører mig herude. Men jeg kan kun håbe på de indfører det på hele strækningen :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men 30 kilometer i timen på en større bilvej - så er det fordi systemet er brudt sammen, og der er indtrådt et tab af mening. Bedre at lave hele vejen til cykelsti så, så den kan anvendes til egentlig færdsel og ikke blokeres af et rituelt straffeshow for tabertrafikanter... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er netop kommet hjem, og skulle til at poste et lignende indlæg.. Kørte tre gange gennem Amiralsgatan idag, og hvad fanden er det lige der sker?!?!? 30 km/t - de må være komplet hjernedøde :sick: Amiralsgatan er en af de største veje gennem Malmö og ind til Centrum - flot! Det er altså et pænt langt stykke af Amiralsgatan vi snakker om, og helt ærligt, hvis folk vil køre stærkt, så hjælper det altså ikke en skid at sætte hastigheden helt ned til 30 km/t. Hvad bliver det næste, 20 km/t? Det er helt hen i vejret det tiltag, 40 km/t kunne accepteres, men 30 km/t, ej det er fanme for sygt!!! Altså, en trediedel af alle cykler kører 30 km/t eller der over.. I øvrigt kan politiet i DK ikke lave fart kontrol på veje hvor man max må køre 30 km/t, er der nogen der ved om det også gælder i SE? Super overdrevet hjernedød hastigheds begrænsning må man sige, godt jeg kun sjældent kommer den vej forbi :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, de står der i morgen.. "I morgon tisdag börjar polisen upprätta kontroller längst den nästan en kilometer långa sträckan". Hvem sagde pengemaskine? Jeg tror faktisk jeg cykler ind forbi i morgen, og ser hvor de står. Så vender jeg rundt og cykler så tilbage med 40 km/t og ser om de seriøse :rolleyes: Jeg ville være lidt stolt af at få lov til at betale en bøde, for at cykle for hurtigt på cykelstien :D Det vil da matche den parkeringsbøde, som Palle's cykel fik for et par måneder siden :th2: Men man skal jo heller ikke cykle over de 50 km/t, så tager de vel både kørekort og cykel fra en, og det bliver sgu dyrt med taxa i længden.. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er fedt! Det er sgu efterhånden ved at være farligt at skulle krydse Amiralsgatan, så hvis det kan få hastigheden ned, fint med mig. 40 km/t havde nok været mit valg, men sålænge de prøver at gøre noget ved det, brokker jeg mig ikke. "Altså, en trediedel af alle cykler kører 30 km/t eller der over.." Det er sgu nogle energiske cyklister ... der skal satme trampes i pedalerne hvis man skal holde 30km/t i byen på en cykel. :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg cykler hver dag ad Admiralsgatan, jeg syntes det er helt cool. Sidste år blev 14 (fjorten !!!) personer dræbt i trafikken i malmö by ... Noget skal jo gøres, og hvorfor ikke starte med den gade hvor der køres allerhurtigst ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg cykler hver dag ad Admiralsgatan, jeg syntes det er helt cool. Sidste år blev 14 (fjorten !!!) personer dræbt i trafikken i malmö by ... Noget skal jo gøres, og hvorfor ikke starte med den gade hvor der køres allerhurtigst ?
Hvad med at de begyndte at håndhæve de eksisterende regler, før de i sædvanlig gung-ho stil indfører den legendariske Malmö'ske kvæg driver reglement. Ikke hurtigere end det øvrige kvæg kan gumle sig igennem .. der er jo en grund til at biler er udstyret med kofangere... Og hvis Malmö virkeligt er så indstillet på at nedsætte antallet af trafik dræbte, kunne de evt starte med at stramme op overfor cyklerne som har fået card blanche til at køre som det passer dem - desværre gør det stadig ondt når det går galt. De fiser afsted på fortovet til fare for alt andet. Skærer direkte igennem større trafik kryds uden at se til hverken højre eller venstre. Lys på cyklen ?? Er du gal Cykelhjelm ?? Dette er ikke et angreb på alle cyklister, ligesom jeg er fuldt klar over at alle folk herinde cykler med omtanke. Men udelukkende baseret på mine iagtagelser efter at have boet i centrum af Malmö i næsten 3 år. Malmö er blevet en storby, men flere cykler stadig som om det var en mindre provinsby. Og jo, bilerne kører også stærkt - men 50 km/t på sådan en vej er altså ikke for stærkt. Måske skulle der bruges ressourcer på at huske diverse selvproklamerede svenske rally stjerner om dette istedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da de fandt ud af at der var flere og flere der blev kørt ned i Malmø's fodgængerfelter måtte man jo også gøre noget. Dengang var løsningen at nedlægge fodgængerovergangene:rolleye: /Jesper
Måske burde de nedlægge vejene... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvis Malmö virkeligt er så indstillet på at nedsætte antallet af trafik dræbte, kunne de evt starte med at stramme op overfor cyklerne som har fået card blanche til at køre som det passer dem - desværre gør det stadig ondt når det går galt.
Nu er det jo ikke cykelisterne det går hårdest ud over. Der ryger mange latterlige mc'ister fordi de mener de kan kører hurtigere end The Doctor (Valentino Rossi) ... Desuden er der mange smarte der mener at lige nøjagtig deres bil er uovervindelig. Det kostede bl.a. 2 stk livet på Föreninggatan sidste år. Jeg sagde bare, at jeg syntes det er fint at der bliver mere styr på admiralsgatan, og det er set ud fra det synspunkt at JEG kan cykle i sikkerhed. Kald det bare egoistisk, men det er da meget cool. At 50 km/t er fint på sådan en gade, kan vi da godt blive enige om. Men, hvis det ikke kan forhindre idioter i at blæse ud ad gaden, så må man jo prøve noget andet. Måske nogle overvejer situationen igen, når de ved at kortet KAN ryge ved 51 km/t.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det jo ikke cykelisterne det går hårdest ud over. Der ryger mange latterlige mc'ister fordi de mener de kan kører hurtigere end The Doctor (Valentino Rossi) ... Desuden er der mange smarte der mener at lige nøjagtig deres bil er uovervindelig. Det kostede bl.a. 2 stk livet på Föreninggatan sidste år.
Jeg har svært ved at se at en nedsætning af hastighedsgrænsen vil have nogen effekt på de 2 ovenstående typer. Deres nuværende hastigheder er i forvejen højere end kørekortsgrænsen.. Jeg fastholder min overbevisning om at en bedre håndhævelse af de nuværende regler, vil have større effekt end en regulering til en strammere grænse som heller ikke vil blive håndhævet. Frustrationerne ved at rulle igennem byen og blive overhalet af Toft og Tante Tut på cykel, kan kun medføre endnu flere af de fabelagtige superoverhalinger indenom, rundt om, hen over og jeg skal give dig.. :rolleye: Men omvendt kan det jo betyde at der bliver mere sport i det for cyklisterne at køre på vejen fremfor fortovet, da de så kan ringe af bilerne fordi de kører for langsomt - spændende :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle menesker skulle fratages retten til at cykle/køre bil. Har ofte prøvet at køre to ved siden af hinanden til cykeltræning, hvilket er lovligt, mange billister syntes derimod det er irreterende og som straf skal yderste person helst snittes, hvis muligt. Sidste gang skete det ude ved hylievandtårnet, en dansker i en sort Mercedes. Nåede at hamre hånden ned i hans bil, hvorefter han stoppede, truede med politiet og gik helt amok, idet han troede der var kommet en bule :D Alle andre billister rystede på hovedet af ham og da det kom til stykket ville han alligevel ikke ringe til politiet, selvom jeg opfordrede ham til at gøre det ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites