coolio 10 Anmeld indhold Skrevet May 11, 2006 hejsa alle, jeg står for at skulle købe en andelslejlighed i kbh, som en investering, men må man egentlig ha adresse både i kbh, og i malmø, bor jo i malmø permanent!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Det må du gerne, sålænge der IKKE er bopælspligt i lejl i DK. Går nemlig ikke ud fra at du vil flytte fra SE.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 der er desværre bopælspligt i boligvedtægterne i andelsboligen, men kan man ikke slippe uden om alt det uden alt for meget hurlumhej? *SS* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 der er desværre bopælspligt i boligvedtægterne i andelsboligen' date=' men kan man ikke slippe uden om alt det uden alt for meget hurlumhej? *SS*[/quote']Hvis ikke fusk...så ser det vel sort ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Hvis boligforeningen reelt er ligeglad, hvem der bor i lejligheden, så er der jo ikke noget fusk i det. Til spørgsmålet om man kan have adresse to steder: Nej. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 12, 2006 Problemet er SKAT..... Hvis der er bopælspligt, har du et stort problem med at forklare dem at du reelt stadig bor i SE...... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mike 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2006 I den andelsboligforening jeg bor i nu her i Danmark, er man pt ved at hælde en Svensker ud der ikke har folkeregisteradresse i foreningen. Vedkommende har i øvrigt en lejer til at bo der som også betaler huslejen (og mere til (hvilket også er ulovligt)). Men der er altså blevet stillet et ultimatum, og det ville der have været gjort uanset om der bor en lejer eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 hejsa igen så fik jeg købt min 2 vær i bremensgade på amager, den ligger meget nær lergravsparken metro st, og andelsværdien er lige knapt =230 000kr, nu er det så spændende at se hvor meget jeg kan få solgt skidtet for *SS*. tænker at sætte den i den blå avis til højeste pris. ps. huslejen incl varme er bare = 2500kr:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MetteMarie 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 så fik jeg købt min 2 vær i bremensgade på amager, den ligger meget nær lergravsparken metro st, og andelsværdien er lige knapt =230 000kr, nu er det så spændende at se hvor meget jeg kan få solgt skidtet for *SS*. tænker at sætte den i den blå avis til højeste pris. ps. huslejen incl varme er bare = 2500kr:) Spændende at se hvor meget du kan få solgt skidtet for....... du har lige skrevet andelsværdien er 230000kr - det er vel så den pris, du sælger den for! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 Jag kan oplyse at jeg de sidste 2 år har boet i udlandet (jeg er også opført i folkeregistret som udvandret til Honduras). Eftersom der per definition er bopælspligt på andelsboliger i DK, ligesom i SV, søgte jeg Kbhs kommunes tilladelse om at boligen kunne forblive tom under mit udlandsophold grundet mit midlertidlige arbejdsforhold i udlandet. Ingen problemer der hverken med kommunen eller boligforeningen. Jeg har senare også valgt at fremleje boligen, uden de store problemer. Jeg kan også bekræfte at det kan lade sig gøre at have adresse to steder (men ikke folkeregisteradresse). I Sverige står jeg også opført som udvandret, men med "særskild postadress" på min svenske "bostadsrætt". Men jeg tør ikke engang tænke på min skattesituation når jeg vender hjem til DK/SE. Med bolig i hvert land er der to myndigheder man skal slås med. Det bliver ikke sjovt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 så fik jeg købt min 2 vær i bremensgade på amager, den ligger meget nær lergravsparken metro st, og andelsværdien er lige knapt =230 000kr, nu er det så spændende at se hvor meget jeg kan få solgt skidtet for *SS*. tænker at sætte den i den blå avis til højeste pris. ps. huslejen incl varme er bare = 2500kr:) Ærgerligt for nogle som måske kunne bruge den til noget.. Men sådan er ejendomsmarkedet jo pt., halvdelen reelle handler, resten spekulation og fusk... Egentligt lidt ærgerligt at man, qua begyndelsen på dit indlæg ved, at du vist ikke hører til i første afdeling af den ligning! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites